hva hadde dere gjort??

*JanuarSpire2013*

Gift med forumet
vær så snill, ikke qoute[:)]

Etter alle som har blitt gravide igjen her inne, blir jeg bare mer og mer baby syk, kunne virkelig tenkt meg å bli gravid igjen med en gang[:)] meeen... om dere husker så har jeg fortalt tidligere at jeg har gått ned masse i vekt siden 2006, dvs jeg har TONNEVIS med overflødig hud, spess på mage og lår, begynte med å opr. armene mine 4 dager før jeg fant ut at jeg var gravid med Sebastian, så mage og lår opr ble selvfølgelig utsatt. og etter fødselen har jeg slitt EKSTREMT mye med selvtillitten, mye mer enn før. nå har jeg endelig fått fart på sakene og skal til sørlandsparken 16 september for konsultasjon ang lår og mage.. endelig skjer det noe.. dette ar jeg ventet på i snart 4 år[:D][:D]
problemet er at nå er jeg så usikker på om det er dumt av meg og opr magen siden jeg vet jeg vil ha flere barn, men samtidig så sliter all denne huden så mye på psyken min at jeg har måtte begynt til psykolog pga start på spiseforstyrrelse[:(] huden og selvtillitten gjør at jeg føler meg feit og tenker konstant på måter å slanke meg på,[&:][:'(] veier nå 66 kilo og legene mener at jeg er 5-7 kilo lettere da huden blir fjernet.[8|]

Det jeg lurer på da er.. hva ville dere gjort i min situasjon? utsette opr og bli gravid eller ta den og håpe magen tåler en ny graviditet?

Hva sier legene i forhold til dette med en ny graviditet etter en operasjon?
Regner med at dette er noe du får dekket og ikke må betale for selv,
slik at du hvertfall ikke "taper" penger på dette, selv om det ikke er bare bare med en operasjon!

Når har du planlagt neste graviditet?
Dersom du ønsker flere barn innen det neste året, ville jeg kanskje ventet
Dersom lenger ville jeg tatt operasonen nå, slik at jeg kunne følt meg bedre.

Kan ikke være lett for deg når du har såå mye overflødig hud når du i utgangspunktet er smal!

Du vet jo hva jeg har gjort... Og det gikk jo bra. MEN det er ikke garantert. Jeg hadde jo allerede operert, så måtte egentlig velge mellom barn eller ikke barn. Og såpass er ikke magen verdt i livet mitt at jeg valgte bort å få barn med den jeg elsker.

I din situasjon tror jeg faktisk at jeg hadde prøvd å utsette operasjonen til du har fått siste barnet. Selv om jeg vet så godt hvordan du har det og hvordan det er å leve med en kropp man ikke er glad i. Og du har nok mye mer å slite med enn det jeg hadde.

Hvis du skulle operere først og magen blir ødelagt igjen, så er du jo tilbake til der du er... Og du får ikke dekket en til operasjon, i tillegg til om du vil gå igjennom det enda en gang. Det er jo en påkjenning for kroppen.

Men, - jeg skjønner uansett hva du velger! Det er et vanskelig valg, så håper du kommer frem til det som føles riktig for deg.
Hør litt med legene når du skal til konsultasjon, og få råd! Min kirurg mente det ikke var noe problem med et barn til, mens andre kirurger mener motsatt, så er jo ikke alltid så lett allikevel. Men de kan kanskje få deg til å finne frem til hva som føles rett for deg.

jeg syns det er veldig vanskelig valg. vet ikke om jeg klarer å gå sånn stort lenger. vi har ikke planlagt ett barn til før om ca 1-2 år. legen og kirurgen mener også at det vil gå bra med ett svangerskap etter opr, om jeg prøver å drøye det lengst mulig etter opr.. tenker på dette hele døgnet.. ikke lett[:'(] setter derfor pris på gode råd fra min BV-venninner[:)]

For meg høres det da ut som det mest riktige for deg er å operere nå, og heller kanskje måtte vente litt ekstra på det neste barnet [;)]

Tror jeg hadde valgt etter.. hvor raskt vil du ha neste barn? Nå eller innen to år? Da hadde jeg utsatt operasjon om ikke overflødig hud skaper veldige plager og gnagsår, sår osv. Men det er jo bare du som vet om du klarer å leve med det så lenge. Og er du ung vil jo kroppen hente seg inn bra igjen etter svangerskap om du alt har tatt opersjonen. For vektnedgangen var før svangerskap som jeg forstod det?

ORIGINAL: Minismurf

For meg høres det da ut som det mest riktige for deg er å operere nå, og heller kanskje måtte vente litt ekstra på det neste barnet [;)]

signerer[;)]

ORIGINAL: TonjeJenta

Tror jeg hadde valgt etter.. hvor raskt vil du ha neste barn? Nå eller innen to år? Da hadde jeg utsatt operasjon om ikke overflødig hud skaper veldige plager og gnagsår, sår osv. Men det er jo bare du som vet om du klarer å leve med det så lenge. Og er du ung vil jo kroppen hente seg inn bra igjen etter svangerskap om du alt har tatt opersjonen. For vektnedgangen var før svangerskap som jeg forstod det?

huden skaper veldig mye plager, sår og sopp infeksjon[:'(] og plagene ble verre da je ble gravid, kommer nok ikke til å prøve å bli gravid det kommende åreti allefall[:)] og ja, vektedgangen var ett halv år etter jeg fikk Ronja[:)]

hadde jeg turt skulle jeg lagt ut bilde, slik at dere kunne sett hva jeg prater om, men er flaut[:)][8|]

Nå er d jo veldig lett for meg som utenforstående å si hva jeg ville valgt, men.. : jeg ville nok tatt opr nå å hatt d kjempebra med meg selv i noen år før neste barn. D er mye viktigere at selvfølelsen er på plass og at man har d bra med seg selv. D er utrolig viktog både for deg og mannen din og ikke minst for det barnet dere har nå. H*n har d mye bedre med en glad og fornøyd mamma. Jeg tror man må tenke hva som er her og nå. Og som du sier at d er enda noen år til dere hadde planlagt å få neste så da tar du opr nå å lever et godt liv.

Masse lykke til=)

Som andre her skriver så ville jeg også valgt å operere nå og evt venta litt lenger med neste barn..
Er viktig at du har det bra med deg selv snuppa.. og desto lykkeligere du er desto lykkeligere blir barnet[:)]

takk for alle svar, etter mange gode råd fra dere og familie, velger jeg nok å ta oprasjonene først. som sagt over her, kommer jeg nok da til i kose meg mye mer med neste svangerskap[:D] takk alle sammen[:D]

Jeg er litt inne på dette med bukplastik selv,og trooor jeg skal vente noen år enda..for jeg ønsker å tenke gjennom om det skal bli flere unger osv. Klart hadde jeg operert og ønsket en unge til,hadde det jo ikke vært tvil om at ungen var velkommen..men sånn jeg ser det vil jeg vente med evnt operasjon til jeg er sikker..[:)]

Back
Topp