Hva hadde dere gjort?

En-to-tre-snartfire

Forelsket i forumet
Jobber i en omsorgsbolig som er døgnbemannet. Der har vi nå fått en pasient som er storrøyker!
Jeg har fortsatt ikke vært til pasienten, for jeg har byttet med noen andre. Grunnen er jo at jeg ikke vil bli utsatt for, eller utsette den lille i magen for så mye røyk. Passiv røyking er jo også farlig. Men har jeg rett til å bli fritatt for å gå til han? Alle sier jo at man skal tilrettelegge for gravide på jobben, og de tar jo hensyn til tunge løft o.l. Men jeg syns det samme burde gjelde røyking, ihvertfall når det bare er en pasient, og jeg bare skal jobbe 5mnd til..

Ville dere spurt sjefen om fritak? Eller overreagerer jeg bare?

Når det plager deg, så er det absolutt noe du bør prate med sjefen om. Enten det eller så får du lage en avtale med denne pasienten om å ikke røyke rundt deg. Men da tror jeg det første er bedre. Det er jo en måte å tilrettelegge. Og det er jo faktisk ikke så mye å be om eller en dum sak å prate om.
Røyk er æsj og ikke bra for magen.

Det hjelper nok ikke å lage en avtale med pasienten om ikke å røyke når jeg er der, for han damper konstant, og det er helt grått og stinnt i leiligheten, så det utgjør ikke store forskjellen.
Får nok ta en prat med sjefen på mandag, så får vi se [:)]

Ekkelt! Hadde jeg ikke takla. Røyken er jo en ting. Men lukta[&:] Grøsser bare ved tanken!

Har noen kunder innom butikken som STINKER røyk!!! Gamle damer og menn!! Jeg skjønner ikke at de ikke kjenner det selv! Jeg blir helt uvel av det. Men de er jo bare der et par minutter så kan jo ikke si noenting!
Men hadde nok aldri takla å være i nærheten av de over lengre tid. Ikke akkurat pga passiv røyking, men pga lukta!

Back
Topp