Hva hadde dere gjort?* Laaang*

ThisIsAnfield

Forumet er livet
Jeg blir sprø! Hvordan skal jeg starte.......
Har i nabolaget ei dame som jeg vanligvis ikke ville hatt noe omgang med i det hele tatt. Etter at jeg gikk ut i permisjon har hun begynt å ta kontakt og komme på besøk. Missforstå meg ikke nå, jeg synes det er kjempekoselig med besøk, men av de rette personene og i normale doser! Denne naboen, for å si det slik, så er hun litt kortere i tankegangen enn de fleste av oss andre, sliter med psyken og eier ikke sosiale antenner! Hun kan sende melding flere ganger i uken og spørre om hun kan ta seg en tur, eller be oss  bort til dem. Har ikke lyst til å ha så mye kontakt med henne, men har heller ikke hjerte til å si nei hver gang! For om jeg finner på en unskyldning om at det ikke passer kan hun fort finne ut om dette stemmer siden ungene våres leker i lag stort sett hver dag. Er mange andre som også har hatt problemer med mye besøk av henne. Hun vet jo jeg bare går heme om dagen, så da kan hun finne på å komme rundt 9 på morran og sitte i mange timer, for så å komme igjen på eftan, eller be oss til dem på eftan. Blir litt for mye syns jeg! Synes dette blir litt for mye, men vanskelig å finne på nye unskyldninger hele tiden! Så har jeg ikke helt hjerte til å si nei heller og synes jo litt synd på henne!
Ble mye rot dette, men TAKK for at dere tok dere tid til å lese!
Hva hadde dere ville gjort?

hmmm..vanskelig det der,men jeg trur kanskje jeg hadde prøvd å sagt det på en veldig pen måte.men det er jo lett for meg å si,som ikke sikkert i den situasjonen. [:D]

Skyldt på at jeg var sliten og trøtt og ikke orket [;)][8D]
Og sagt nei. Jeg virkelig får fnatt av sånt, og hadde blitt kjempe avvisende om noen hadde kastet seg over meg på den måten. [&:] 
Men denne samvittigheten da... hvorfor er kvinnfolk utstyrt med en så stoor samvittighet?

Det beste er vel å prøve å si det på en ordentlig måte, ellers er jeg redd du ikke blir kvitt ho [8|]

hihihi... Er det min gamle nabo eller? [:D][:D]

Jeg lot bare være å lukke opp døra, og sa det ikke passet at hun kom og lukket igjen - HVIS jeg åpnet..

ORIGINAL: Rebecca85

Det beste er vel å prøve å si det på en ordentlig måte, ellers er jeg redd du ikke blir kvitt ho [8|]

signerer..

vanskelig det der... spørs jo hvor "kort" hun er, ikke sikkert at hun vil merke at du gir bekjed om at du ikke vil ha henne på besøk hver dag, du må nesten bare prøve å si til henne at det ikke passer at hun kommer å se hvordan hun takler det...

ORIGINAL: Lissyjane

Off jeg skjønner situasjonen din... Det er skikkelig vanskelig..Går det ikke an å la være å svare på meldingene og tlf samtalene..? Jeg har vært oppi flere sånne situasjoner og jeg har enten ikke svart eller åpnet døren...ellers så har jeg sagt at jeg har svinaktig mye å gjøre om dagene,så jeg har dessverre ikke tid til noe annet

Det blir ett problem! Bare i går så var jeg hos svigers hele dagen, ba dem på grillmat på kvelden. Støvsugde når jeg kom hjem, da hadde hun først skrevet ei melding, når jeg ikke svarte på meldinga, så hadde hun ringt, dette bhadde jeg ikke fått med meg, men hun ringte en gang til. Da lurte hun på om hele familien kunne ta seg en tur, jeg sa det ikke passet for svigers skulle komme og vi skulle spise, greit det. Men ungene hadde ikke før gått på skolen i dag da hun sender ei melding og spør om hun kan komme en tur i efta. Sier det ikke passer, får melding tilbake om hun kan ta seg en tur i morgen. Svarer at hun får skrive å spørre i morgen, tilfelle jeg finner på noe! La vær å åpne døren går jo ikke siden ungene våres leker sammen!
Så om jeg ikke svarer gir hun seg ikke før hun får svar!

ORIGINAL: Rebecca85

Skulle ha gjort det, hadde det vært en person med normale sosiale antenner hadde jeg også sagt i fra! Men jeg får så dårlig samvittighet hver gang jeg kommer med en unskyldning og så har jeg litt vondt av henne! Sikkert ikke greit å ha det slik som hun har det heller! Og jeg tror hun hadde blitt skikkelig skuffet og til og med deprimert hvis jeg sa det rett ut!

Huff,så forferdelig vanskelig [&o] Føler virkelig med deg for å si det sånn!!!
Du kan ikke prøve å si til henne at du er veldig,veldig sliten om dagen og at du trenger litt tid for deg selv..? Kan jo legge til at det ikke har noe med henne å gjøre,men at du blir litt asosial når du er så sliten og at DU kan ta kontakt med henne igjen når du føler at du har fått hentet det inn igjen. Mange måter å pakke det inn på,og "kose" prat masse,så føler hun at det ikke har noe med henne å gjøre. La henne føle at dere to har en litt fortrolig prat [;)]
Ønsker deg virkelig masse lykke til,og hold oss oppdatert!!!!

ORIGINAL: Mini´n

Du kan ikke prøve å si til henne at du er veldig,veldig sliten om dagen og at du trenger litt tid for deg selv..? Kan jo legge til at det ikke har noe med henne å gjøre,men at du blir litt asosial når du er så sliten og at DU kan ta kontakt med henne igjen når du føler at du har fått hentet det inn igjen. Mange måter å pakke det inn på,og "kose" prat masse,så føler hun at det ikke har noe med henne å gjøre. La henne føle at dere to har en litt fortrolig prat [;)]

Kanskje! Vet det kommer til å skli over når jeg begynner å jobbe for fult igjen i november, for da har jeg ikke tid lell! Vet mange andre har hatt det slik med henne også! Kan jo bare la det skure å gå til november da!

OMG, sliiiiiiiiiiiitesomt! [&:] [&:] [&:]
Ditta kvinnemennesket her må ha sosiale antenner på minussida [&:] Veit ikkje ka eg hadde gjort, vanskelig å ignorere når ungane e so mykje ilag. Kjenner jo nåken sånn eg òg, ofte eg kvir meg på å få dei på besøk eller ta telefonen når ho ringe...men heldigvis bur ho sopass langt vekke frå meg at eg ikkje føle meg overvåka [8D]

ville sagt nei de gangene jeg ikke ville dratt til henne eller hatt besøk, og ja de gangene jeg evt synes det er greit.

ORIGINAL: ThisIsAnfield

Kanskje! Vet det kommer til å skli over når jeg begynner å jobbe for fult igjen i november, for da har jeg ikke tid lell! Vet mange andre har hatt det slik med henne også! Kan jo bare la det skure å gå til november da!

Men det er lenge til november,og det er jo forferdelig om du skal la det gå på bekostning av deg selv,for du må jo bli sliten av det..? Du bestemmer selv selvfølgelig [;)]

ORIGINAL: ThisIsAnfield

Men det er lenge til november,og det er jo forferdelig om du skal la det gå på bekostning av deg selv,for du må jo bli sliten av det..? Du bestemmer selv selvfølgelig [;)]

Ja det er en stund til nov. Får håpe sommeren bringer med seg mye farting! Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre!

ORIGINAL: Nøtta

ville sagt nei de gangene jeg ikke ville dratt til henne eller hatt besøk, og ja de gangene jeg evt synes det er greit.

Har sagt nei de gangene det absolutt ikke passer, eller jeg ikke orker. Men siden vi bor så nærme og ungene flyr inn og ut til hverandre er det ikke alltid like lett. Og for å si det sånn, egentlig så passer det aldri å ha henne på besøk, med fare for å virke stygg og slem, men jeg har egentlig ikke noe til overs for henne i det hele tatt annet enn at jeg har litt vondt av henne og syns litt synd på henne!

Stakkars deg, jeg hadde blitt sprø! Jeg blir helt utslitt av sånne folk, så jeg kutter de bare ut, slem som jeg er.

Men hva med å si. Jeg synes det er så godt å ha litt tid for meg selv. Og når ungene leker har jeg muligheten til det. Derfor orker jeg ikke være så sosial dessverre...

Eller rett og slett ikke svare på meldingene, eller ta telefonen..

Back
Topp