Hva hadde dere gjort? Blødning uke 7

Milliun

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Etter 7+3 dager med mange svangerskapsymptomer og en god magefølelse for å si det sånn, begynte jeg i 8 tiden i går kveld og blø. Det kom litt mer enn når mensen kommer. Iløpet av natta kom det ikke så mye mer og jeg dro ned på legekontoret i dag tidlig. Etter å ha overhørt legen min gjennom glassvinduet til sekretæren om at det ikke var noe de kunne gjøre osv i en rimelig negativ tone fikk jeg allikevel komme inn. Hun undersøkte meg nedentil og konstanterte at jeg blødde og så ble det tatt en blodprøve. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake for ny blodprøve i morgen, og da vil svaret på hcg hormoner foreligge onsdag. Iløpet av formiddagen kom det mer blod, men nå har det roet seg igjn. Jobben min er fysisk og psykisk krevende, men hun sendte meg tilbake på jobb med kommentaren om "At er det liv laga så er det liv laga, så da spiller det ikke noen rolle hva du gjør:" Jeg kan jo forsåvidt skjønne det, men har lest andre steder hvor noen har opplevd tidlige blødninger at de blir sendt hjem for å hvile. Kanskje det
 ikke har noe å si fra eller til, men føler allikevel at jeg ikke får sjansen til å prøve å se om hvile kan hjelpe. Jeg har fra før av hatt to uker med mye neseblod, kvalme, nedsatt matlyst, trøtthet og oppkast.. Noen som har noen tanker? Hva ville dere gjort?

Nå har jeg ikke vært i den situasjonen, men synes likevel dette hørtes rart ut.. Greit at de ikke kan gjøre noe fra eller til, men du burde da vel blitt hjemsendt med beskjed om å ta det med ro? Særlig hvis jobben er krevende. Nei, denne legen imponerte ikke meg..
*krysser fingrene for at det går bra*

Ringt legevakten å fått sykemelding. Det høres desverre ut som en SA, MEN det trenger ikke være det. Krysser alt jeg har for at det ikke er det. Å hvis du blør så SKAL du holde deg i ro, tilfelle.. Jeg blødde, fikk komme inn på UL, å fikk konstantert at jeg hadde truende abort pga han kunne se veskeansamlingen inni livmoren hvor blodet hadde kommet fra. altså, fikk totalt forbud å jobbe i 2 1/2 uke. Nå er alt fint! 

For en nisse av en lege.. Jepp, RING LEGEVAKTEN å prat med dem. Du kan ikke gå på jobb sånn, uansett hvordan det har gått. 

Stor klem til deg! 

Håper virkelig det går bra, at det var en uskyldig blødning. Hadde ringt legekontoret imorra å KREVD full sykemelding. Da jeg hadde blødning med smerter, ble jeg sykemeldt fullt, å det beordret legen!

På sykehuset sier di at er det meninga den skal leve er den sterk nok til å tåle jobben og treninga, er den ikkje hjelper det ikkje med hvile, da er det bare et tidsspørsmål... Og at truende abort var det ingenting som het før etter uke 20 da de kunne gripe inn... De mener kroppen alt har bestemt om det skal bevares eller ut så du kan ikke gjøre det verken verre eller bedre, bare å vente å se... Men de sa og at over 50 % av gravide blør i svangerskapet uten av vi vet hvorfor og i de fleste tilfellene går alt bra.... Jeg hvilte i 3 uker men mista likevel, andre mister ikkje pga d er ikkje meninga... Så vi krysset fingrene for at den spiren du bærer er sterk nok :) klemmepå. Vet det ikkje er lett men prøv å tenke positivt :)

Takk for alle svar :)

Da har vi bestemt oss for å reise innom å ta blodprøvene hos fastlegen i morgen tidlig, og etter det reiser vi på Volvat for ultralyd. Jeg prøver å forberede meg på et negativt svar.. Jeg vet jo at SA er vanlig, men jeg er allikevel litt skuffa over hvordan jeg har blitt møtt av legen. Dessuten syns jeg det er rart at blødningene kommer etter aktivitet, men svært lite når jeg er i hvile. Jeg har heller ingen smerter, men det er vel kanskje helt vanlig når en mister tidlig.

Jaja, en blir jo sprø av all tenkingen så det blir uansett godt med noe svar.

Aktivitet hjelper kroppen å få ut blodet, som en mens, du blør mer når du reiser deg en når du ligger stilt, jeg hadde magesmerter når jeg mista myyye... Lenge, viste med meg selv at noe var galt... Vis magefølelsen sier at alt er bra er det nok det:) Selvsakt er det ikkje kjekt å bli møtt negativt av legen, de skal støtte og trøste, samt være ærlige... Men på en fin måte... Klemmepå.

Blødde mye i forrige svangerskap... Legen sa det var mest sannsynlig en SA. Men i andre etasje her sover nydeligste 2 åringen. Så det er bare å tenke positivt.

Jeg håper alt går bra for deg og at det er liv i magen din.
Jeg har selv hatt en del blødninger denne gangen. I dag ser det ut som er første dagen uten blødninger/spotting og det er da tre uker og en dag siden jeg startet med blødninger. Det har i løpet av perioden vært både friskt blod og mer brunlig spotting. MEN jeg kan også si at jeg merket at det var mer etter at jeg var i aktivitet. Jeg fikk ikke sykemeldig på sykehuset, men fikk det hos fastlegen min. Men nå skal det sies at jeg har hatt tre aborter i år og derfor fikk enklere sykemelding. men det gjør en ikke mindre bekymret ved blødninger uansett.
Det jeg mener er at blødninger ikke trenger bety spontan abort, men hvis du føler at det hindrer deg i å fungere på jobb så syns jeg du skal kreve sykemelding.
Lykke til!

Huff, stakkars deg da! Da jeg hadde SA fikk jeg sykemelding og beskjed om hvile. Det viste seg tilslutt at det ikke var noe man kunne gjøre, men det er uansett deilig å slippe å forholde seg til jobben mens det står på.

Krysser fingrene for at alt er bra med spiren. Det er jo ikke uvanlig å blø i svangerskapet.

tenk positivt! Og masse lykke til i morgen!

For en merkelig dag...

Etter blodprøve hos fastlegen dro vi til Volvat for ultralyd. På ultralyden vises to fostersekker, og 1 liten knøtt i hver sin. Hos den største på 9.3 mm slo hjertet klart og tydelig. Desverre fant hun ikke hjerteslag på den 2 mm mindre tvillingen. Antageligvis vil jeg abortere den i og med at jeg også har hatt blødninger. Gynekologen sa at det likevel er en sjans for at den kan utvikle seg videre. Så nå sitter jeg her og vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive hva jeg føler. Helt surrealistisk.. Nå er jeg  100 % sykemeldt frem til ultralyd neste etter anbefaling fra gynekologoen, men hun syns fastlegen kunne gi meg det i og med at jeg har fått 40 % sykemelding pga kvalme og oppkast. Det gikk utrolig nok veldig greit etter en samtale med henne på telefonen. Så nå er jeg vel egentlig veldig lykkelig, men samtidig veldig forvirra. Det var uansett godt å få et svar! :)

godt å høre at det er et bankende hjerte(muligens to)

Spennende!!!

så utrolig kjekt :D herligt :D håpe begge lever at den ene bare ligger lenger bak :D men du har jaffal en herlig bebis som skal vokse å bli stor, muligens to :D dette var kjekt å høre har tenkt mye på deg :D hjelper å tenke positivt vettu :D

Ja, dette blir en spennende uke :)

Etter en kraftig blødning i går som ikke var til å misforstå dro jeg på ultralyd igjen i dag. Nå er det bare en igjen, og den har vokst som den skal så da er det bare å håpe det går bra videre :)

Milliun skrev:
Etter en kraftig blødning i går som ikke var til å misforstå dro jeg på ultralyd igjen i dag. Nå er det bare en igjen, og den har vokst som den skal så da er det bare å håpe det går bra videre :)

Huffda så trist:( bra du har en frisk spire igjen da:) krysser fingrene for at den klamrer seg fast xxxxx

Back
Topp