Hva hadde barnet ditt på seg på dåpsdagen?

kakemonster

Betatt av forumet
Hva har dere på barnet under dåpskjolen?
Hva er vanlig å ha på under?
Dåpskjolen hennes er ganske kort i ermene, så det som evt er under vil vise godt.
Jeg tenkte hvit strømpebukse og en hvit body.

Og hva har dere hatt på barnet under selskapet etterpå?

Vi hadde hvit body med krage på og strømpebukse med blonder på stumpen. Begge fra Name it.

Lurer på å ha en hvit ullbody og ulltights under, kan være litt kaldt i kirka med en tynn dåpskjole.
Vet ikke helt hva vi skal skifte til etterpå, men fin bukse, skjorte-body og vest eller noe sånt :) Gleder meg. Dåp på søndag!

Her blir det lyseblå body og ullstrømpebukse undre dåpskjolen når vi er kirka, etterpå drar vi hjem og skifter til det samme i hvitt, og bunad med hjemmestrikka knestrømper til! Er utrolig spent på hvor lenge vi klarer å holde bunaden ren, ser for meg sikkel og gulp overalt! menmen... tror han blir nydelig uansett, kan jo ikke ha smekke over bunaden hele dagen :P

Vi skulle ha hvit body og hvit strømpebukse, men siden lille spydde i bilen på vei til kirken og ble det rosa body og hvit strømpebukse. Var varmt og godt i kirken vi var i, så det holdt med bare de klærene under dåpskjolen. Etter vi hadde tatt bilder fikk hun på seg en brun velourkjole med tyllunderskjørt ;)

Vi hadde på en hvit body med silkekrage og hvite bomullsstømpebukser under dåpskjolen. Det var ikke kaldt i kirka... Etterpå tok vi på han en dress, svart bukse, hvit skjorte, grå vest og grå tversoversløyfe :-) og svarte sokker! Var veeeeldig kjekk altså!

Jeg var kanskje veldig kjedelig i klesveien.. Hadde hvit ullbody og ullbukse, og rosa sokker med blonder. Det var ISKALDT i kirka, så glad jeg valgt ull. Nå har min jente pute også da.. Så klærna hennes syns ikke akkurat så veldig uansett. Så kan ikke pynte ho med kjole osv. uten at det blir veldig mye styr med hvert eneste bleieskift, og veldig klamt for ho.

Begge mine hadde/skal ha hvit body og hvit strømplings.
Snuppa hadde vestfoldbunad på etter kirka. Men lillegutt må ha dåpskjolen og eventuelt ta av til bodyn og strømplingsen.Men han her har finere dåpskjole, en hjemmestrikka vi har fått låne.

Han hadde en hvit bukse og kortarma hvit body under dåpskjolen. Han var rimelig klam og varm resten av dagen. Storesøstra hadde på seg mer tøy under da hun ble døpt og det ble altfor varmt for henne.

Hjemme etterpå hadde han på seg hvitt det han var våken, men sov stort sett resten av dagen, så ikke no ekstra pynt der, nei.

Back
Topp