Hva ha på bena?

*EnSolstråle*

Elsker forumet
Snuppa begynner nå hos dagmamma. Hun kan ennå ikke gå selv men er nok ikke så veldig lenge til hun mestrer det også.

Hva anbefaler dere at jeg kjøper til henne av sko og bukse til å ha ute å krype i?

Jeg ville kjøpt en allværsdress, Reimatec, Skogstad eller Helly Tec.
Stonz til bena før hun kan gå, gode goretex-sko når hun lærer seg å gå.

Hun røyser seg opp å går med ting. Er begynt å slippe seg litt. Men går ikke over gulvet alene ennå. Så da kan jeg kjøpe gortex sko med en gang? 

Jeg synes ikke det gjør noe jeg da.
Men noen her inne kan kanskje overbevise deg om at du MÅ ha stonz.
Min begynte i bhg når han var 9 mnd, har aldri hatt stonz. Om det var fint vær hadde han skinntøfler ute, var det dårlig vær hadde han gummistøvlene på - han satt jo bare der uansett...

Første vinteren kan det hende det holder med bare goretex-sko også. De minste er hverken veldig mye ute eller i høy snø akkurat... Er min erfaring i hvertfall..

han var 11 mnd da han begynte i bhg, og gikk ikke...
hadde kjøpt sånne hvite "mine første sko"-sko som han brukte, og så hadde han gummistøvler til regndager.. de var ikke mye ute å lekte da de ikke hadde lekeområde lett tilgjengelig... (midlertidig bygg blablabla..)..
Da han var 13 mnd begynte han å gå, og utover vinteren fikk han goretexstøvler og cherroxer.. :)

Her blir det stonz. Synes det er like greit når hun hverken krabber eller går. Og man kan jo fint gå med stonz også så :)

Jenta vår hadde noe som ligna på Stonz når hun starta i bhg enda hun kunne stort sett gå. Søstersen sa at det var sååååå praktisk, for da dro hun ikke sand og snø ned i skoene dersom hun krabba litt innimellom. Hun var i bhg. 1 dag før vi dro ut å kjøpte skikkelige sko.

De Stonzlignende greiene var jo ikke særlig deilig å gå ute i, da det ikke er såle på de. Hun ville bare krabbe, og det er ikke rart når man kjenner hver minste lille stein under foten når man går...

Vi kjøpte altså sko med god støtte i, og etter det krabba hun ikke en dag

ville kjøpt en allværs dress og noen gode sko. hadde ikke giddet å kjøpe stons.min erfaring e at barna som kan gå ikke liker å gå med stons ute.de har ike noen såler,så de kjenner alle kvister og steiner under beina. og er ikke nødvendig å bruke så mye penger på parkdress heller. den kommer bare å blir brukt et par månder nå før det er på tide med ordentlig kjeledress. begge mine har hatt billig dress fra sparkjøp og den har holdt helt fint. stoesøster brukte den i 4 månder ca før hun kunne gå og lillesøster i 3 månder. den ble aldrig ødelagt,men såg ikke fin ut når lillesøster var ferdig så da gikk den i bosset:)

Kjøpte sånne Reima sokker jeg da. Funka strålende.

Sko på barn som ikke kan gå er ikke anbefalt både pga beinstillingen og fordi det ser jo helt corny ut. Ser ut som de har fått seg en klamp om foten...

Er i ganske samme situasjon, hun begynner i barnehagen, men går ikke.

Jeg bestilte Stonz i helga, og nå har hun så klart begynt å slippe seg mer og mer og går, så får se når stonzene kommer om de skal taes i bruk eller selges med en gang. Trenger dem jo ikke hun hvis hun går skikkelig før hun begynner uansett..

Menneh, atte, JEG hadde kjøpt stonz.. Det er jo en grunn til at de ikke skal ha sko før de kan gå skikkelig.

Back
Topp