Hva ha på baby i begravelse?

*Precious*

Elsker forumet
og hva med større barn? Hva skal jeg kle på dem?

Bare så det er sagt, synes jeg babyer må kunne gå i det de vil. Utover det ser jeg ikke problemet. Det finnes sorte klær til barn og, evt bunad (uekte såklart).

Da småen vår var 6-7 mnd var vi i begravelse. (min onkel som døde)

Da hadde hun på seg en hvit strikkekjole med lilla blomster på, en lilla body og hvit ull-strømpebukse. Ingen legger seg bort i hva små babyer har på seg i en begravelse.

Litt større barn kan gå med hva de vil, men styr unna røde klær, og joggeklær. :)

hvorfor må jeg svare på eget innlegg for å se resten av svarene???

frøkna var 2 år når tanten hennes ble begravet og da hadde hun en koksgrå kjole med sløyfe rundt livet, hvit body og hvit strømpebukse. Ingen som reagerte på fargene der..

Sofia var bare litt over 1 mnd når vi var i pappa sin begravels, så hu hadde på seg "vanlige" klær, for hu låg jo bare i vogna helle tiden..

Med eldre barn, synest jeg de burde ha på seg "passende" klær, dvs mørke farger å slikt i den durr :)

Jeg tenker at så lenge klærne er pene og rene, så er det ikke så viktig at det er SVART liksom. Bare kanskje styr unna de aller mest livlige mønster og farger, og velg ting som er litt rent og nøytralt, f.eks. hvitt, sort, grått, blått, osv. Viktigere at man kler seg pent enn at man har på joggedress fordi det var det eneste svarte man hadde. ;)

Jenta mi på 1 år hadde på seg en mørkeblå strikkakjola med kvit body og kvit strømpebukse. Gutten på 3 hadde på seg en mørk fin genser og mørk dongribukse.

min lille va 6mnd han hadde på mørkebrun boksa å ein hvit body

Back
Topp