Hva griller dere?

Kanuttta

Elsker forumet
Hva er det beste dere vet å grille? Og hva griller dere til ungene?
Nå på sommeren griller vi (omtrent) hver eneste dag men variasjonen blir liten.. Jeg selv er veldig glad i pølser og det blir til at lillemor spiser det og, noe jeg helst vil prøve å unngå i de mengdene...

SÅ hva griller dere?

kyllingfilet
laksefilet
hamburgere
koteletter
pølser
indrefilet
kalkunfilet
grillribbe
flintstek

har også grillet fiskekaker ol.til ungene da de ikke er så glade i "seigt"kjøtt

Jeg lagde de herligste spareribsene her om dagen!
Kjøpte en ribbe, og skjærte vekk alt det tykke kjøttet, slik at det var beinet og en del kjøtt igjen.
Så kokte jeg det i vann med litt krydder i ca 1 time. Så grillet jeg det, og penslet med barbequesaus.. OMG! NAM!

Beste jeg kan grille er svin indrefile.. eller koteletter (ikke sommer kotteletter) Nå får jeg vann i munnen!

Tilbehør: steke potetskiver på grillen, salat og god drikke

Jenta mi spiser også svin indrefile og koteletter;)

Griller som regel fiskekaker til småen, men nå prøvde vi med en ny vri. Kjøpte sånne små hamburgerbrød (sliders), og lagde til hamburgere ut av fiskekakene.

Var kjempegodt, hadde vanlige hamburgere til oss..de var ikke like gode 

Kan absolutt anbefales!

Vi griller alt som tåler å bli grillet og/eller bakt i folie. Ganske mye, altså. :P

Sommerkoteletter
Hamburgere (har kjøpt de mini hamburgerene fra rema nå. er jo flere typer å velge imellom)
Pølser
Marinerte koteletter
Svin indrefilet
Grillskiver
Ørretfilet
+ grønnsaker og poteter i skiver.

Minstemor får akkurat det hun vil ha. Som regel går det i pølse og hamburger, men hun kan fint få kjøtt/fisk som oss. Grilla figur fiskepinner til henne sist, og det falt i god smak.

Veldig glad i å grille biff jeg da, spesielt kalvebiff tilbehør er jeg ikke så flink til å variere så som regel er det potetsalat, soppstuing eller bare stekt sopp, salat eller asparges med bacon rundt

Her spiser alle det samme når det grilles, griller IKKE egen mat til ungene.

Har mye flintsteik eller grillbein. Også koteletter og pølser stikker vel innom.

Som regel hjemmelaget potetsalat og vanlig salat til, samt chips/potetgull!!

Her griller vi mye laks og ørret, i tillegg til spare ribs, grillribbe og kyllingfileter. Blir lite pølser egentlig... hender vi tar det med en gang i blant. Ungene spiser det samme som oss... om de ikke liker kjøttet så spiser de tilbehøret (pastasalat, hjemmelaget potetsalat osv.)

Sicily skrev:
Vi griller alt som tåler å bli grillet og/eller bakt i folie. Ganske mye, altså. :P

Samme her!

Har faktisk krydret litt pommefrites og pakket det inn i folie og hivd det på grillen. Ble godt!!

Her så griller vi
Elgbiff
kylling
fisk
lager grillspyd med elgkjøtt,kylling og svin,paprika ,mais.sopp og løk
kyllingburger
hjemmelaget hamburger
noen ganger pølser,men da hjemmelagede pølser av elg

Vi griller:
Kylling (hel, filet og lår, alt ettersom)
And (hel eller lår)
Kalv (biff eller filet)
Svin (koteletter og filet)
Lam (koteletter og lår)
Pølser
Hjemmelagde burgere
Fisk av alle slag (hel,filet eller skiver)

Grillspyd m det meste.

Ungene spiser det samme som oss voksne

Biff, koteletter, hamburgere og div. pølser. Alle spiser alt.

- Kyllingfilet (med honning og chili)
- Kyllingvinger med dipsaus til
- Grillben (de billige fra Rema 1000)
- Hamburgere
- Pølser (de som er litt dyrere og grovere enn vanlig Gilde)
- Laks/ørret
- Lammekoteletter
- Grillspyd (både middags og dessertvarianter)
- Aliminiums"poser" fylt med hele paprika, løk, sopp, tomat, urter og litt smør.
- Asparges
- Lammestek eller hel kylling når vi har gjester

Hjemmelaget potetstappe/salat, waldorfsalat, gresk salat (tomat, løk, olje, urter, fetaost, ruccola), grønn salat og hjemmelaget thousand island :)

Festmåltid!

Griller som regel pølser, koteletter, hamburger eller kyllingfilet

Back
Topp