Hva gjorde legen???

2barns mor

Elsker forumet
Hva gjorde legen da du var på den  første svangerskaps kontrollen?????

Tok masse blod : p Han sier det er greit bare ta alle blodprøver med en gang så er det gjort. Så så vi babyen på ul :) og så fylte han ut svangerskapspapirene.

Åsa80 skrev:
Tok masse blod : p Han sier det er greit bare ta alle blodprøver med en gang så er det gjort. Så så vi babyen på ul :) og så fylte han ut svangerskapspapirene.

Samme her :-)

Sjekka urinprøve, skulle tatt blodprøve men blodfolka hadde allerede hentet så jeg måtte ta den på sykehuset, skrev ut helsekort, veide og sjekket blodtrykk.. det var i grunn det :)

Hu tok blodprøve, urinprøve, blodtrykk, vekt, liten samtale og utfylling av papirene. Fikk sånn gravidbok og.
Kjapt og enkelt.

Her sjekket legen bena mine (leggene), kjertler rundt om på kroppen og lyttet på bryst, rygg, mage (men dette ekstra tror jeg han gjorde pga det er en ny lege og kanskje han ville sjekke ut helsa? (vet ikke aldri vert borti det) ellers er han amrikansk så kanskje det er noe de gjør der nede?

Men hvertfall sånn ellers var det vekt, blodtrykk, blodprøve, kjapp samtale og skriving av journal:)

Fylte ut skjemaet, tok mange blodprøver, målte blodtrykk og snakket om tidligere opplevelser ang svangerskap.

Frøken Muffin skrev:
Fylte ut skjemaet, tok mange blodprøver, målte blodtrykk og snakket om tidligere opplevelser ang svangerskap.

Samme her.

Ja da er det stortsett likt over alt virker det som. jeg var en tur til legen i dag og da fikk jeg helsekort for gravide, tok en graviditetstest :P og andre blodprøver samt BT og en henvisning til UL, så da er det bare å vente på time i posten, gleder meg til den timen gitt :)

Tok en GU + celleprøve pga. forandringer på forgie. Sjekket brystene, hørte på hjerte og rygg. Tok masse blodprøver og blodtrykk. Glemte urinprøven og vekten glemte de.

Fikk UL også pluss samtale om oppfølgning for dette svangerskapet pga. risikosvangerskap.

Back
Topp