Hva gjorde du...

gutt11og?

Elsker forumet
.. på din første svangerskapskontroll?
Artig å se om der er forskjeller rundt om i landet:)
Jeg skal i morgen, men da er det til en annen lege en jeg var til i forrige svangerskap!

Fylte ut svangerskaps skjema, målte blodtrykk, snakket litt om medisiner ang blodtrykket, fylte ut søknad om fødeplass, lyttet på meg og tok blodprøve ang HB og ferritin:-)
Også fikk jeg utdelt en haug med brosjyrer om graviditet, kosthold osv :)

Fylte ut helseskjema og tok blodprøve!

Fylte ut svangerskaps skjema, målte blodtrykk, snakket litt om medisiner ang blodtrykket, fylte ut søknad om fødeplass, lyttet på meg og tok blodprøve ang HB og ferritin:-)
Også fikk jeg utdelt en haug med brosjyrer om graviditet, kosthold osv :)
Samme hos meg

Da leverte jeg urinprøve, tok blodprøver, blodtrykk og vekt på labratoriet. Inne hos legen min fylte vi ut helsekort for gravide, gikk gjennom forrige fødsel ( siden det var ei som glemte sin egen 6 ukers kontroll...), sendte henvisning til ordinær ultralyd og henvisning til spesialist. Satte også opp time til sukkerbelastningstest rundt uke 24. Satte også opp neste kontroll som jeg skal ha på fredag. Synes faktisk vi var nesten effektive på de 20 minuttene jeg var der ;)

Blodtrykk, tappet for flere liter blod!!!, fylte ut helseskjema, vekt, høyde og fikk ul time! Glemte urinprøve :(

Da leverte jeg urinprøve, tok blodprøver, blodtrykk og vekt på labratoriet. Inne hos legen min fylte vi ut helsekort for gravide, gikk gjennom forrige fødsel, sendte henvisning til ordinær ultralyd og henvisning til spesialist. Satte også opp time til sukkerbelastningstest rundt uke24, samt fikk henvisning til fysio.

Ops, glemte å skrive at jeg endret på quotet over for at det passet godt til meg. Unnskyld :)

Vekt, urinprøve, blodprøver, masse brosjyrer, fylte ut helsekort, snakket om arbeidssituasjon, OUL søknad og info om jordmor tjenesten. Ikke gled deg, var en kjedelig time. :-p

Fylte ut helsekortet, blodprøver, sykemelding, snakket om ekstra oppfølging, fikk ordna time til tidlig UL, vekt, urinprøve etc.. :)

Vekt, urinprøve, blodprøver, masse brosjyrer, fylte ut helsekort, snakket om arbeidssituasjon, OUL søknad og info om jordmor tjenesten. Ikke gled deg, var en kjedelig time. :-p
Gleder meg ikke:p vært igjennom det før, for snart 3 år siden :p

Jeg gleder meg til den første jordmortimen jeg, selv om det er 5. mann jeg venter på.
Det er noe spesielt å snakke med disse jordmødrene

Back
Topp