Hva gjorde du/dere

Nei, ingen av mine er planlagt på den måten :p
Men tok ikke folat eller vitaminer når jeg var gravid heller, ingen vits når du kaster opp av en dråpe vann.

Begynte med folat da jeg plutselig sto med positiv graviditetstest. Var ikke prøvere, da jeg hadde fått beskjed om at jeg var steril, med tanke på at jeg hadde mens uten eggløsning.
Viste seg at jeg uansett tok folat da det er med i multivitaminene jeg tar uansett ;) Men litt ekstra folat skader ikke.

Både jeg og mannen min spiser sunt og trener en del. Så for hans del var det og roe ned med varmen fra bilsetet og solarium da det ikke er bra for sædcellene og bli utsatt for varme. Jeg snuser så sluttet med det med en gang testen viste positiv. :cat:

Begynte å ta folat men rakk bare ta 1 mnd før jeg ble gravid :) eller så drikker jeg ikke, spiser sunt og beveger meg, så der endret jeg ikke så mye :) det jeg ble ekstra obs på var å være ekstra flink til å ta medisinene mine og kontrollerte meg en del oftere enn før :)

Tok folat fra ca 2 mnd før. Sluttet å røyke da jeg fikk positiv test, ellers tok vi resten etter hvert.

Trappa ned og slutta på forebyggande migrenemedisin og tok folat frå 3 mnd før prøving. Medisinene var ute av kroppen 1 mnd før vi slutta med prevensjon. Verken røyker eller drikk alkohol uansett.

Begynte med folat tre måneder før prøvingen startet, både spiste sunt og trente mye fra før av og trengte dermed ikke gjøre endringer på det. Brukte medisiner som måtte følges nøye opp, men der hadde spesialistene ansvaret. Alkohol og røyk/snus var ingen problematikk. Gikk på folat sammenhengende i nesten seks år fordi prøvingen dro veldig ut kan man trygt si ;).

Spiste sunt og trente fra før, men tok folat i mange år før jeg ble gravid (prøvde leeenge) :)

Back
Topp