Hva gjorde du anneledes den mnd det klaffet?

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Tenkte det kunne vært artig med en tråd for å se hva andre har gjort anneledes den mnd det klaffet :D kanskje de som det ikke har klaffet for enda også syns det hadde vært fint å lese :)

Jeg selv trente 2-3 dager i uka etter mensen var over. Tok vitaminer og tran. Hadde fokus på nøtter, ruccola (salater), kjøtt og mye vann før eggløsning. Etter el var det fokus på ananas, gulrøtter, honningmelon, nøtter, paprika, varm mat og drikke :)
 
Her var eneste forskjell at vi fikk prøve duphaston- progesteronstøtte. :) Håper det holder hele veien :)
 
Det jeg gjorde annerledes den mnd det klaffet var å faktisk ta vare på meg selv seksuelt rundt eggløsningen og noen dager etter :bag: mulig det kan ha hjulpet på :)
 
Vi hadde time for fertilitetsvurdering på en ivf klinikk. :hilarious::hilarious::hilarious:. Det ble aldri noe time nr 2. Egget må rett og slett ha blitt befruktet 4-6 dager før timen.

Ellers så var alt veldig likt som de andre 16 månedene vi prøvde.
 
Det jeg gjorde annerledes var å teste etter EL, i tillegg til å tempe. Startet også med «pre-ovulation yoga» dagene rundt EL. Det skulle hjelpe meg med å åpne bekkenet mer :rolleyes: Jeg slappet mer av dagene fra EL til IKM. Tok meg langhelg og dro på hytta. Så en god del julefilmer, gikk turer på fjellet og stirret masse inn i peisilden. :happy:
Jeg timet kosingen mye mer denne runden, det var ikke så romantisk. :hilarious:
 
Denne gangen gjorde jeg jo ALT annerledes nesten. Her tror jeg det må en liste til :hilarious:
  1. Vi hadde hatt oss en prøvepause. Den tror jeg gjorde godt, selv om det var vonde grunner til den.
  2. Mannen har vært hjemme ved EL = mindre stress på meg
  3. Vi har hatt sex som to tenåringer. Helt sinnsykt mye sex, faktisk. Nesten litt for mye følte jeg.
  4. Jeg har tatt 10-12 dråper grapefruktkjerneekstrakt i juicen min hver morgen frem til EL. Tidligere kun brukt grapefruktjuice.
  5. Jeg hadde IKKE EL-slim :bored: det var litt rart, for det pleier jeg å ha.
  6. Jeg har tatt (tar fortsatt) Wild Yam etter EL
  7. Jeg har drukket litt ekstra med vann

... det resulterte i positiv test 9 (eller 10 - er litt usikker) dpo. Jeg kan nesten ikke tro det :woot:
 
Last edited:
Vi hadde time for fertilitetsvurdering på en ivf klinikk. :hilarious::hilarious::hilarious:. Det ble aldri noe time nr 2. Egget må rett og slett ha blitt befruktet 4-6 dager før timen.

Ellers så var alt veldig likt som de andre 16 månedene vi prøvde.

Haha. Da jeg ble gravid i 2016, så var jeg til gynekolog 10dpo, fikk resept på medisiner. Positiv test 11dpo :p
 
Haha. Da jeg ble gravid i 2016, så var jeg til gynekolog 10dpo, fikk resept på medisiner. Positiv test 11dpo :p
Jeg ble gravid på synarela (nesespray) med førstemann, skulle begynne med sprøytene men fikk positiv test isteden og medisiner for 10tusen i kjøleskapet kunne hives :p
 
Haha. Da jeg ble gravid i 2016, så var jeg til gynekolog 10dpo, fikk resept på medisiner. Positiv test 11dpo :p

Jeg rakk å skaffe erklæring på at jeg var frisk til å starte med medisiner, men kom aldri så langt at de ble sendt inn. :hilarious::hilarious: planen var å hente ut medisinene noen dager senere.
 
Denne gangen gjorde jeg jo ALT annerledes nesten. Her tror jeg det må en liste til :hilarious:
  1. Vi hadde hatt oss en prøvepause. Den tror jeg gjorde godt, selv om det var vonde grunner til den.
  2. Mannen har vært hjemme ved EL = mindre stress på meg
  3. Vi har hatt sex som to tenåringer. Helt sinnsykt mye sex, faktisk. Nesten litt for mye følte jeg.
  4. Jeg har tatt 10-12 dråper grapefruktkjerneekstrakt i juicen min hver morgen frem til EL. Tidligere kun brukt grapefruktjuice.
  5. Jeg hadde IKKE EL-slim :bored: det var litt rart, for det pleier jeg å ha.
  6. Jeg har tatt (tar fortsatt) Wild Yam etter EL
  7. Jeg har drukket litt ekstra med vann

... det resulterte i positiv test 9 (eller 10 - er litt usikker) dpo. Jeg kan nesten ikke tro det :woot:

Men husk å slutt på Wild yam nå som du har fått positiv test - skal ikke taes av gravide :)
 
Jeg ble gravid på synarela (nesespray) med førstemann, skulle begynne med sprøytene men fikk positiv test isteden og medisiner for 10tusen i kjøleskapet kunne hives :p

Den er litt bummer :p var livredd for det da jeg skulle begynne på sprøyter nå i oktober. Ingen fare dog. :p
 
Hjelp! Skal det ikke? Har tatt i dag :oops:
Leste at det kunne være lurt å «trappe ned»

Står i alle fall skrevet overalt jeg har lest. Skal helst trappe ned før man regner med positiv test. Men er neppe veldig farlig altså; bare ikke "godkjent" og testet for Gravide.
 
De gangene det har klaffet her er de gangene vi har lagt inn aksjer hver dag hele uka før eggløsning. De gangene vi bare har lagt inn aksjer i det eggløsningstesten blir positiv så har vi ikke hatt lykken med oss :)
 
De gangene det har klaffet her er de gangene vi har lagt inn aksjer hver dag hele uka før eggløsning. De gangene vi bare har lagt inn aksjer i det eggløsningstesten blir positiv så har vi ikke hatt lykken med oss :)
Omtrent det samme her:rolleyes: Når det klaffa i januar var det kvar dag til og med
to dagar etter el. No i etterkant har me hatt annakvar dag fram til og med dagen el-testen er positiv. Det har ikkje lykkast så langt, så denne runde blir oftare og fortsette etter el:joyful:
 
Ikke helt svar på spørsmålet, men tenkte det kunne være greit å ha med «motvekten» her også. Har virkelig prøvd ALT av ulike kombinasjoner som man kan tenke seg. Yoga, avslapning, akupunktur, fertilitetssjekk, «å drite i det og leve normalt», ananas, wild yam, grapefrukt, Letrozol, Ovitrelle, progesteron and the list goes on - if you know you know;) Og har aldri fått positiv test:p Men synes det er veldig gøy å se hva som funker (eller i hvert fall tilfeldighetene i noen tilfeller kanskje) for de enkelte:D
 
Ikke helt svar på spørsmålet, men tenkte det kunne være greit å ha med «motvekten» her også. Har virkelig prøvd ALT av ulike kombinasjoner som man kan tenke seg. Yoga, avslapning, akupunktur, fertilitetssjekk, «å drite i det og leve normalt», ananas, wild yam, grapefrukt, Letrozol, Ovitrelle, progesteron and the list goes on - if you know you know;) Og har aldri fått positiv test:p Men synes det er veldig gøy å se hva som funker (eller i hvert fall tilfeldighetene i noen tilfeller kanskje) for de enkelte:D

Jeg tror nok det er aller mest tilfeldigheter. Så lenge det ikke er noe galt med han eller henne så skal det vel klaffe til slutt.. er nok en dose flaks inni bildet, tenker jeg :)
 
Den mnd det klaffet prøvde vi Ovirelle for første gang, sammen med Letrozol. Hadde akkurat sendt henvisning til ivf, men den fikk vi ikke bruk for :p
Hadde da prøvd 2år med 2 aborter (spontan og MA), og prøvd alt mulig, inkludert akupunktur :p
 
Back
Topp