Hva gjorde dete på kontroll hos lege?

NinaBeate88

*jente nov-12* *venter en liten i des-14*
Hadde første kontroll i dag ;-) dette er min andre graviditet, men sist ble litt annerledes da eg akutt havna på sykehus den uka eg hadde kontroll..så den ble heller tatt der sammen ul.. så eg viste lite om hva som skulle skje i dag.. vi fylte ut det skjema, tok blodtrykk og lytta på hjerte.. thats it! Trodde de kanskje ville bekrefte graviditeten eg??

Hva gjorde dere på første kontroll?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har ikke vært på kontroll enda :)

Jeg har ikke ringt jordmor enda. Har ikke vært hos lege for sjekk noen av gangene, kun jordmor. BLodtrykk, urin, magemål og blodprosent. Nå er jentene mine 4 og 5 år, så mulig hun sjekket mer. Men tror d var d dee hun gjorde første gangen.

Jeg har ikke vært på kontroll enda. Skal om 2 uker. Men med de andre så var det så enkelt som du beskriver. Samtale, utfylling av skjema, magemål, bt, blodprøver, urinprøve.
Husker i første graviditeten var det veldig rart at det var ingen bekreftelse.
Sannsynligvis tar de det i samme slengen med urinprøven

Ja nei da e det vel vanlig da ;-)
Skulle komme tilbake når eg var over 12 uker for å ta en blodprøve.. den måtte eg vente med til eg var 12 uker.. husker ikke hva det var for :-p. Da skulle eg og ta vekt og urinprøve. Men trodde dei lissom bekrefta at eg var gravid lissom på første kontroll..hadde lyst på en bekreftelse :-D men får jo bekreftelse på privat ul i uke 11 da :-)

Tror det er vanlig at de ikke bekrefter det. Var selv å fikk det bekreftet når jeg var va 5 uker på vei. Men hos venninna mi bekrefta de ikke på noen av hennes to. De stoler vist på graviditetstesten folk tar hjemme. Men følte selv at det var greit å få det bekreftet av en lege. Du kan jo spørre etter det om du er usikker. Men testen du tar hjemme skal være like sikker ;)

Men hvis de lytta på hjertet så bekrefta de vel?? :P Hvor langt er du kommet da? Er det ikke noe sånt også at etter de 2 første månedene så slår av og til ikke graviditetstestene ut lenger? mener det var noen her som skrev at man måtte slutte å teste etter hvert for hvis ikke kan man få negativ selvom man er gravid, noe med at hcg blir så høyt at testen ikke klarer å registrere eller noe sånt .. :) kan jo være derfor også at de ikke tar sånne g-tester. Jeg skal på første legetime på tirsdag, er da 10+4. Forrige gang var jeg 9 + noe , men tok ikke noe graviditetstest. Men blodprøve, blodprosenten, målte livmoren, hørte på babyens hjerte, blodtrykk, fylte ut skjema, tror de også sjekka urinen for hva enn de sjekker etter, vekt og slike ting. :)

De fikk urinprøve av meg og bekreftet gravititeten, tok blodtrykk og det andre du gjorde. Men jeg er bare 6 uker så lyttet ikke etter hjertet...

27.12.14
02.06.10

Var mitt hjerte han lytta på ;-) ikke til den i magen ;-)

Aha! Syntes det var rart om han kunne hørt det allerede!! Legen min lyttet ikke på hjetet...

27.12.14
02.06.10
Nei må nok vente litt med det :-) tihi

Var mitt hjerte han lytta på ;-) ikke til den i magen ;-)

Ååh? Hehehe :) misforsto ! Tror aldri han har lytta på mitt så dette var nytt ;)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Ååh? Hehehe :) misforsto ! Tror aldri han har lytta på mitt så dette var nytt ;)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Mulig han bare ville høre at alt var bra ;-)
Han gjorde ikke det sist gang ;-)

Back
Topp