Hva gjorde dere på den dagen dere fødte?

Ancita

Glad i forumet
Gjorde dere noe som dere tror kan ha hatt innvirkning på fødsel?

Jeg tror det er helt tilfeldig, men jeg var på lang tur, opp en veldig bratt bakke.
Mer husker jeg ikke, skulle ønske jeg husket hva jeg spiste den dagen..

Første gangen så starta riene kl 6 på morran, så det tror jeg var rimelig tilfeldig. Andre gang startet riene kl 20 på kvelden.. Tror egentlig ikke jeg gjorde noe spesielt - løpte etter ei som nettopp hadde lært å gå :p

husker ikke hva jeg gjorde ved første fødsel, men denne gangen var vi i bursdag til svigermor, hadde såvidt kommet på innsiden av døra hjemme da vannet begynte å gå:P

Jeg og Bf gikk en helvettes skogstur! Også vaska jeg bilen før vi gikk inn og spiste taco! Fikk rier under sex (som jeg trodde var magesjau)! Og 3 timer senere var vi på sykehuset med 8 cm!

Med første ble jeg satt igang, og fikk beskjed om å gå rundt innimellom.

Med andre startet riene (eller jeg våknet av de) i fire tiden om morgenen. Jeg hadde da desperat prøvd det meste for å få fart i sakene dagene før, men akkurat kvelden før prøvde jeg omvendt psykologi, jeg gjorde ikke en dritt emoticon

Ja det gjorde jeg, ble satt i gang så det teller ikkeemoticon

Jeg ble satt igang på en mandag, tirsdagen sov jeg store deler av dagen, og natt til onsdag kom vidunderet. :)

Med første så reiste jeg til sykehuset den dagen. Hun ble igangsatt. Med andre så kjøpte vi vognemoticon og vandret i Haugesund i 5-6 timer.. Jeg er til dags dato overbevist om at hun bare ventet på vogna siemoticon

Med største gjorde jeg ingenting, jeg la meg i senga å slappet av. Hadde fartet hele påska-skitur og fisketur uten noen fødsel. Etter 1 dag i senga kom han så trengte vel å hvile..:P

Men nr 2 så hadde jeg en vanlig dag, leverte J i bhg, kjørte innom svigermor,handlet middag, fikk bonusbarna levert her kl 15, hentet mannen på togstasjonen kl 16.30-hadde litt vondt da:D hun ble født 21.56!

Jeg vaska og rydda hele leiligheten , bakte kanel snurrer og gomla på det...
Dusja og la meg i 22.30 tiden og rett før 23 gikk vannet

Vaska kjøkkenskap, strøk gulpekluter og vaskekluter... Vannet gikk ved midnatt.. Gikk en tur i 3-tiden.. Gikk til butikken i 10-tiden.. Spiste sjokoladefondant og is, og dro på sykehuset i 13tiden.. Da begynte riene, og han kom 2133 :)

Jeg kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt.. Men så skjønte jeg jo heller ikke at fødselen var i gang... Trodde jeg hadde uvi jeg.. Var på sjekk på legevakta, men null utslag på urinprøven, ble så anbefalt en sjekk på føden og der var det 5 cm og aktiv fødsel gitt.. Holdt meg iallefall nokså i ro på slutten for jeg var stor og hadde MYE vann i kroppen.. Så slappet mye av ihvertfall.. Har ikke så stor tro på å stresse rundt og slite seg ut før man skal føde..

Dagen startet faktisk med vannavgang og rier like etterpå, og før dette sov jeg. Men kvelden før drev vi litt sengevals, selvsagt i håp om å få en terminbaby (noe vi også fikk) :-D

Vel, første ri kom kl 2 om natta.

Men på kvelden spilte jeg og sambo nintendo wii. Mario kart, no sport greier og sånt. Da vi la oss i 23 tia hadde vi en kosestund i senga. 3 timer senere var det i gang:)

Sikkert bare tilfeldig vil jeg tro.

På dagtid var jeg og møtte en haug med andre gravide og ikke-gravide som nettopp hadde født på kafé. Husker jeg hadde babyer overalt rundt meg der jeg satt, og sa så fint; hvis dette ikke får henne til å komme så vet ikke jeg!
Ellers hadde vi besøk på kvelden. Merket ikke noenting. Riene startet den natta, 5 timer etterpå var hun ute. Husker ikke hva jeg spiste eller noe, og tror ikke jeg gjorde noe spesielt den dagen som kunne sette fødselen i gang.

Jeg gjorde ikke noe spesielt, men jeg var ute å gikk med hunden (noe som jeg gjør hver kveld), men denne kvelden møtte vi en løshund, da min hund er aggresiv overfor andre hannhunder valgte jeg og snu og småjogge litt vekk fra den andre hunden før de fikk øye på hverandre.. Og den kvelden starta fødselen ;) Sikker på at ungen holdt på å dette ut mellom beina ;)

Gjorde ingenting den dagen, men kvelden før hadde jeg gått i bratte bakker, gått i trappen, kjørt på humpete veier, sengevals, og vasket hele leiligheten.

travet rundt på CC gjøvik i ett par timer før vi dro hjem for å shoppe litt mer babyklær. Så reiste vi til sambos besteforeldre hvor (smarte) meg klatret i en skråning, type veldig bratt.!!
Vel hjemme støvsugde jeg trappen på trass og riene startet 2230 :) 1516 dagen etter var hun ute.. tror hele dagen meg gåing satte det igang :)

Dagen før riene starta var vi ute med noen venner og spiste på indisk restaurant. Overbevist om at det gjorde susenemoticon Det førte også til at det ble en terminbaby. Kommer til å gjøre det samme igjen med nestemann, men da får jeg vel motbevist teorien min om at det funker.

Back
Topp