Hva gjorde dere mellom permisjonsslutt og barnehagestart?

ellamelle*

Gift med forumet
Permisjonen min går ut nå i slutten av mars, men vi får jo ikke barnehageplass før enn i august.. Det er et halvt år det[&:]

Hva gjorde dere imellom permisjonsslutt til barnet begynte i barnehage?

Vi har absolutt ingen som kan passe henne, og dagmamma er helt uaktulet! Så vi er for tiden meget stresset over hva vi skal gjøre denne perioden.. Vi klarer oss jo ikke på en inntekt heller da[&o]

Er det noen som har noe tips på hva vi kan gjøre, blir jo helt deprimert av å ikke komme på noe løsning[:(]

ORIGINAL: Kakemonsteret

Hva med å ta nettstudier da? Da kan du kombinere å være hjemme samtidig som du får stipend.

Selv har jeg vært i ulønnet permisjon siden mini ble født, begynte på nettstudier i januar så nå får vi litt ekstra inn... Men man klarer å tilpasse seg ei inntekt, selv leier vi for 9000 kr måneden (uten strøm) og vi hadde ikke så veldig mye å rutte med i måneden. Men man greier det på et vis.

Takk for svar[:)]
Hvor mye er det du da får i stipend da? Og får du fortsatt samme kontantstøtte?
Har du lyst til å forklare litt nærmere hvordan du går fram for å få til det hvis du skjønner?

ORIGINAL: Oline

Jeg har jo akkurat begynt min permisjon, og skal ha 54 uker.
Har ikke finregnet på det enda, men regner med at permisjon i 54 uker + litt ferie og sånt, vil føre til at vår permisjon er over ca i mars/april neste år. Og regner heller ikke med barnehageplass før til høsten 2010.

Vi begynte å tenke på dette ganske tidlig i svangerskapet. Og vi regner med å være hjemme med jenta frem til aug 2010.
Så vi kommer til å leve litt sparsommelig, legge av det aller meste av feriepenger og skattepenger. Og feriene i år blir hytteturer ol.
Så da regner vi med at litt oppsparte penger + kontantstøtte gjør at en av oss kan gå hjemme de 4-5 mnd i ulønna permisjon.

Det var jo lurt da, skulle kanskje tenkt på noe slik litt tidligere vi også[&o]

Dytter å håper på maaaaange flere svar og gode tips :)

jeg jobbet 2 dager kveld, fra 15-21 (var da hjemme på dagen med Emma) og 2 dager jobbet jeg dag, da hadde mamma tatt seg permisjon fra jobb og gikk hjemme med henne, så hadde jeg fri hver fredag [:)]

ORIGINAL: Juliee

Vi klarer oss heller ikke med en inntekt, permisjoen min sluttet i midten av feb. må ta med frøkna på jobb..

ehh hva jobber du med da??? tror ikke oljebransjen hadde vært glad for ei lita tulle på 1år som hang i vernebuksa på mora si og sutta på skiftenøkkelen min hehe!!

Jeg er regnskapsfører og har eget kontor - så noen ganger tok jeg med gutten vår på jobb. Gikk helt fint det. Fikk gjort mye mens han sov. Men jobbet ikke mye da. Kanskje 35%. Ellers fikk jeg mamma og svigermor til å passe...men det hjelper jo ikke deg...Håper det ordner seg for dere![:)] Man får jo kontantstøtte også da..Dere klarer ikke å leve veldig enkelt en periode?

Kan du ikke være dagmamma da?

Tusen takk for mange supre svar dere[:D] At vi ikke har tenkt på at jeg kan være dagmamma før[&:] Det er jo bare helt genialt[:D] Hvordan går man frem for å bli dagmamma da? Og hvor mye tar man i måneden for fem dager i uka?

Sambo starta på sin pappaperm dagen etter at min var ferdig. Han delte opp sin permisjon etter privat avtale med jobben hans, slik at han hadde perm 2 dager ene uka og 3 dager neste uka. Så da jobba jeg fast 2 dager, og kunne være vikar annen hver fredag. Permisjonen min gikk ut i februar, og dette skulle vare til ca. juni. Så den siste måneden før ferie var plana å være hjemme, ingen annen valg. Men så ble sambo sykemeldt, og da ble jo pappapermen forskøvet, så det ordna seg selv ;)

Back
Topp