Hva gjorde at du tok gtest?

Marus

Gift med forumet
Bare nysgjerrig jeg... men hva fikk deg til å ta en graviditetstest? Var det uteblitt mens, symptomer? Jeg gikk og lurte litt uka før jeg skulle ha "tantebesøk", var oppblåst, litt murringer etc., men det som fikk meg til å bestemme meg for å ta en test var at jeg begynte å hylgrine til Love Actually som gikk en søndagskveld på tv3

Tidligere på dagen hadde jeg grått litt til Løvenes Konge, som kidsa så på

Jeg var litt kvalm i dagene før, men tenkte ikke at jeg kunne være gravid. Var liksom litt for tidlig å bli kvalm mente jeg. Så begynte jeg å få brun utflod som jeg pleier å få før jeg får mensen. Jaja, nå kommer mensen, tenkte jeg. Men så kom den jo aldri! Trodde ikke jeg var gravid egentlig, men jeg tok en test likevel. Og jammen så kom det en strek! :)

Tok test fordi jeg gikk 2 dager over, og kjente meg kvalm og var sensitiv på lukter...Men hadde null tro på at det skulle slå ut positivt... så fikk jop sjokk deluxe når det dukket opp 2 streker på både den 1,2,3 ,4 og 5 testen

var usikker på mens, men ventet vel bare på at det skulle gå et par uker siden EL, sånn at jeg kunne teste:p

Men hadde murringer, var småkvalm og trøtt.

11 dager over forventa mens og vondt i korsrygge!
Ømme pupper, dragning i leddbånd rundt livmor og murring ;)

Jeg testet veldig tidlig. Visste jo at det var mulighet for at jeg var gravid, og var så oppblåst og sulten. Tok test 9dpo og fikk en svak strek :)

Testet veldig tidlig, 9DPO. Hadde bare en rar følelse av at den kom til å bli positiv. 
De symptomene jeg pleier å ha før mens var også mildere og færre, og så stakk det i puppene i stedet for å være ømme, slik som de pleier.

trolltjora skrev:
Jeg hadde nettopp sprengt ei dongeribukse og hadde plutselig fått "silikonpupper" :-)

Haha, den var fine Jeg testet på dag for forventet mens siden den ikke dukket opp!! Ble også veldig overrasket, kunne ikke helt tro det..

Jeg vil også ha plutselige silikonpupper!!!!!

uteblitt mens her :)

Drev og tempet etter EL... (som jeg trodde var rett rundt hjørnet) Ventet på den store temp-stigningen som aldri kom... Tok en EL-test, som var positiv... Og tenkte at NÅ stiger tempen... Det gjorde den da altså ikke...
Så tenkte at nå blir denne syklusen fryktelig lang!

Noen dager senere tenkte jeg at jeg får ta en test bare for å utelukke graviditet.... Men den lyste positiv! Så ble litt satt ut, men veldig glad!

jeg var to dager over forventa mens. Jeg var egentlig mest irritert for den har holdt seg innen en syklus på 31-33 dager det siste halve året, og på dag 35 hadde den enda ikke kommet. Jeg tenkte at det var typisk at det skulle bli ustabilt nå, siden vi skulle begynne å prøve, og tok en test for å utelukke det! Men den ble positiv nesten før jeg rakk og tisse ferdig! Var rimelig i sjokk, og skalv de første to timene, etter det gikk jeg bare og smilte hele dagen! Det er faktisk bare ei uke siden, men føler jeg har vært gravid i en evighet nå! Synes det går sååå sakte fram til den magiske 12 uker-grensen!

godiva skrev:
jeg var to dager over forventa mens. Jeg var egentlig mest irritert for den har holdt seg innen en syklus på 31-33 dager det siste halve året, og på dag 35 hadde den enda ikke kommet. Jeg tenkte at det var typisk at det skulle bli ustabilt nå, siden vi skulle begynne å prøve, og tok en test for å utelukke det! Men den ble positiv nesten før jeg rakk og tisse ferdig! Var rimelig i sjokk, og skalv de første to timene, etter det gikk jeg bare og smilte hele dagen! Det er faktisk bare ei uke siden, men føler jeg har vært gravid i en evighet nå! Synes det går sååå sakte fram til den magiske 12 uker-grensen!

Så moro å høre alle historiene deres! Synes også det går veldig sakte frem mot 12 uker! Har bare lyst å rope det ut til alle sammen, men synes det er litt tidlig ennå!

ingen spymptomer untatt mensen som ikke kom :)

Jeg hadde hatt festeblødning, fikk store pupper som var vondere enn vanlig og jeg hadde sykt mye energi!! Våknet av meg selv kjempetidlig, lys våken hver dag og følte meg rett og slett fabulous og feminin!:D utrolig deilig midt i eksamenstid! :D  Pluss at jeg håpet jo veldig, så hadde aldri greid å vente lenge!! Tok test dagen mensen skulle kommet :)

Her hadde jeg vært litt kvalm og ble unormalt sliten av gåturen til barnehagen. Men tenkte ikke på graviditet. Tenkte kvalmen var fordi jeg var sulten og at jeg var trøtt fordi jeg hadde vært forkjølet.
Men det var uteblitt mens som gjorde at jeg tok testen.
Tanken var å ta et test og se at den var negativ slik at jeg slutta å stressa over uteblitt mens og da ville jeg slappe av og mensen komme. 
Men neida, slik ble det ikke..... på noen få sekunder lyste den posetiv. 

Back
Topp