Hva gjøre mens man ammer?

BlomsterEjlis

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Junilykke 2020 ♡
Hva gjør/gjorde dere mens dere ammer/ammet?

Kjenner jeg syns det er utrolig kjedelig, spesielt på natt. Sliter ordentlig med å holde meg våken. Det er veldig koselig å sånt, men kjenner jeg blir utålmodig hvis jeg ikke holder på med noe :/

Noen tips ammevenlige aktiviteter?

Sovner ofte på natten, ellers dukker mobilen ofte opp under dagamming :p

Liker ikke å innrømme det, men mobilen dukker opp litt for ofte her også. Ellers så er karen her av den glupske typen så selve amminga går ganske fort. Verre å få han til og sovne igjen om natten for da må både vugging og klapping av rygg til og ikke særlig aktuelt å gjøre andre ting da :/

Hæ? Sitter ikke alle og stirrer forelsket på nurkets rosenrøde bollekinn?

Nei, husker fra sist at jeg ofte sovnet mens jeg ammet I senga. Om dagen var det lite å gjøre de første ukene, men etter hvert som ungene holdt hodet godt kunne jeg lunche, strikke, lese... Med bæresjal kunne jeg til og med amme gående, I en krise.

Problemet mitt med å sovne er at jeg har veldig god utdrivningsreflelks som resulterer i at lillegutt slipper og ikke alltid han greier å koble seg på igjen selv. Så hvis han da er passe mett men ikke ordentlig så sier han ikke fra. Så sover vi 1 time før han våkner å vil ha mer. Og da har vi det gående hele nattan. Så her kan jeg ikke ligge må sitten. Og da går det dårlig å sove. Så her blir telefonen flittig brukt for å holde seg våken :p

Mannen gir meg litt dårlig samvittighet pga stråling og sånt. Men godt å høre at flere tyr til telefonen. Varmer et mammahjerte :p

I starten så jeg litt på tv (dagtid altså), men så begynte han å bli distrahert av lydene og da kom ofte mobilen frem :p
Det gjorde den ofte i senga på natta også, trengte det for å holde meg våken! Nå ammer jeg kun om morgenen, og da ligger jeg i halvsøvne ;)

Problemet mitt med å sovne er at jeg har veldig god utdrivningsreflelks som resulterer i at lillegutt slipper og ikke alltid han greier å koble seg på igjen selv. Så hvis han da er passe mett men ikke ordentlig så sier han ikke fra. Så sover vi 1 time før han våkner å vil ha mer. Og da har vi det gående hele nattan. Så her kan jeg ikke ligge må sitten. Og da går det dårlig å sove. Så her blir telefonen flittig brukt for å holde seg våken :p

Mannen gir meg litt dårlig samvittighet pga stråling og sånt. Men godt å høre at flere tyr til telefonen. Varmer et mammahjerte :p

Er ikke stråling bare en myte nå for tiden? :P Trodde det var mest på eldre telefoner. ;)

Jeg mediterer og beundrer frøkna:D
En sjelden gang kan det hende jeg trykker litt på tlf

Må innrømme mobilen kommer ofte opp både på dag og natt :-/ evt tv. Men sitter og og stirrer litt på småen mens jeg strekker en fing for å kose han på kinnet. flaskegutt så har ikke særlig mer enn 1 fing eller 2 ledig :-P hehe

Om natten sover jeg. Er jeg alene med babyen på dagtid er det mye telefon eller laptop. Det er ikke så mye jeg er alene, så som oftest snakker jeg med andre, leser til de store barna, hjelper med lekser, spiser litt selv, mye forskjellig egentlig.

Jeg trykker somregel på mobilen faktisk... Her ligger han nesten alltid med øynene igjen, og sovner etter 10-15 min, så det er ikke lange stunden det tar :p
Om han har øynene åpne, ser jeg heller på han enn på tlf ;)

Back
Topp