Hva gjøre med intens hodepine?

Spenning i vente

April 2013's flerbarnsmamma
Jeg har så vondt i hodet! Hver eneste dag.. Jeg drikker mye, så det er ikke derfor.
Tar paracet, men jeg må ta to om gangen, og hodepinen er tilbake med en gang virkningen er over.. Hva skal jeg gjøre? Noen tips?

Kutte ut pc, tv og andre skjermer! Ikke ha det for lyst rundt deg, eventuelt gå med solbriller inne og ute. Lys forsterker hodepine. Drikk mye men også riktig type, unngå hodepine drikker som eks kaffe, cola. 

Jeg sliter med mye hodepine for tiden, da funker disse for meg.

gå en tur! ta en liten spurt hvis du orker! adrenalin er veldig bra for hodepine! eller så er jo endorfiner veldig bra for hodepine og da, så ta deg en runde i høyet! hahaha

Takk for tips :) Jeg drikker riktig, har til og med kuttet ut kaffe. Jeg føler jeg ligger strak ut hele dagen pga null energi, og i tillegg hodepine. Hvordan skal dette gå når ferien er over?

spire nr fire :) skrev:
Takk for tips :) Jeg drikker riktig, har til og med kuttet ut kaffe. Jeg føler jeg ligger strak ut hele dagen pga null energi, og i tillegg hodepine. Hvordan skal dette gå når ferien er over?

hvis du ligger rett ut hele dagen, kan det i seg selv være mye av grunnen til hodepinen! know the feeling! de dagene jeg er i grei form og er oppe å går, har jeg ikke hodepine. de dagene jeg må ligge...hodepine

Spiser du mat med mye sukker i? Godterier og sjokolader? Det er ikke bra med hodepine. Sørg for å få nok søvn og frisk luft. 

TulleHøna skrev:
gå en tur! ta en liten spurt hvis du orker! adrenalin er veldig bra for hodepine! eller så er jo endorfiner veldig bra for hodepine og da, så ta deg en runde i høyet! hahaha

Ha ha ;) Nei, turer må jeg holde meg unna. Vet av erfaring at da tar hodepinen seg opp. Den dunker liksom i takt med hvert skritt jeg tar..

Vet at det har mye å si at jeg ligger. Det er utrolig kjipt, blir en ond sirkel. Ettermiddagene er som regel best, da kommer energien seg igjen.

Spiser lite mat med sukker. Klarer ikke sjokolade nå som jeg er gravid..

Tror kanskje det har hatt noe å si at jeg har kuttet ut kaffe, det var egentlig det som holdt hodepinen i sjakk tidligere. Tok en kopp nå på ettermiddagen (måtte true den ned), og hodepinen er forduftet! Jaaa! :D

tar smertestillende,en varm dusj der jeg holder strålen på nakken og så tar jeg meg en lur,eller om jeg har noen her så får jeg massasje.

Høres godt ut med massasje. Jeg vurderte et varmt bad da det sto på som værst, men da hadde jeg ikke krefter til det. Var nesten redd jeg skulle drukne i badekaret fordi jeg sovnet. Ha ha, alt man skal være redd for ;)

Prøver å holde meg unna smertestillende i det lengste men tok to paracet i forrige uke for å holde ut dagen da det herjet som mest oppi der...

Det høres veldig ut som koffeinabstinenser, enten må du drikke lik mengde kaffe hver dag (selv har jeg bestemt meg for at en kopp kaffe om morgenen er greit) eller så må du gradvis kutte litt og litt kaffe. Kaffehodepine er virkelig irriterende, men om du bruker en uke på å trappe ned kaffen så kan det fungere eller om du bare bestemmer deg for å drikke en kopp daglig.

vel kommer ann på hva slags hodepine du har,jeg får ikke lov til å ta paracet engang men jeg har spenning og stress pine,utrolig vondt,så da er sex til hjelp,at samboeren din masserer godt skuldre og nakke og gjerne med olje,vis du føler punkter som gjør vondt så skal du presse der i 5-10 sek så det løser seg opp,strekke hodet og frisk luft... min lege er fysioterapaut å så dette er hans hjelp :)

Krysén skrev:
Det høres veldig ut som koffeinabstinenser, enten må du drikke lik mengde kaffe hver dag (selv har jeg bestemt meg for at en kopp kaffe om morgenen er greit) eller så må du gradvis kutte litt og litt kaffe. Kaffehodepine er virkelig irriterende, men om du bruker en uke på å trappe ned kaffen så kan det fungere eller om du bare bestemmer deg for å drikke en kopp daglig.

Ja, høres lurt ut. Men jeg har jo bare drukket max tre kopper pr dag før nå, så skjønner ikke helt det heller... Grunnen til at jeg sluttet tvert var at jeg ikke taklet lukten av kaffe lengre..

nikkaba skrev:
vel kommer ann på hva slags hodepine du har,jeg får ikke lov til å ta paracet engang men jeg har spenning og stress pine,utrolig vondt,så da er sex til hjelp,at samboeren din masserer godt skuldre og nakke og gjerne med olje,vis du føler punkter som gjør vondt så skal du presse der i 5-10 sek så det løser seg opp,strekke hodet og frisk luft... min lege er fysioterapaut å så dette er hans hjelp :)

Får ikke lov til å ta paracet? Legen min har sagt at de to tingene som er 100% trygt i et svangerskap, er paracet og penicillin. Selvfølgelig alt med måte..

spire nr fire :) skrev:

nikkaba skrev:

Får ikke lov til å ta paracet? Legen min har sagt at de to tingene som er 100% trygt i et svangerskap, er paracet og penicillin. Selvfølgelig alt med måte..

Er nok litt forskjellig fra lege til lege. Jeg fikk ta paracet når jeg var gravid. Venninnen min fikk beskjed av sin lege å holde seg unna. 

Jeg sleit veldig med migrene anfall etter uke 30, fikk Paralgin Forte av legen. Men jeg fikk kraftige anfall - ukontrollert oppkast, synsutfall osv. Besvimte også flere ganger, så her hjalp det ikke med noe annet.. 

Jeg brukte ellers paracet i begge mine svangerskap, og begge mine barn er friske :)

Back
Topp