Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er nesten så jeg kan si at jeg har heldigvis mistet storebroren min jeg også, så jeg vet veldig godt hvordan jeg ikke bør gå frem. Det er vondt og helt forjævlig at slike ting kan skje, og man bør faktisk ikke skrive noe som at man kommer seg vidre og at man må ta tiden til hjelp. Og derfor valgte jeg å skrive at hun har lov til å være sint, lei seg, frustrert å alt det der. For ei vennine som mistet barnet i magen hun sa at hun angret på at hun startet å jobbe med én gang, for til slutt var hun sur, lei seg og alt nesten ett år etterpå.Uff så forferdelig! Min venninne fødte en dødfødt gutt nå for en uke siden. helt perfekt 52 cm og over 3 kg. Vanskelig å vite hva man skal gjøre eller si. Annet enn å støtte de i at dette faktisk er helt jævelig. Jeg mistet selv broren min i en ulykke da jeg var 22 og han var 28, og det VERSTE folk kunne si til meg var at, "nå må du ta tiden til hjelp" eller "det blir bedre etter hvert" Der og da føles et jo som om verden har rast sammen og aldri blir god igjen, og det må de faktisk få lov til å synes uten at noen skal prøve å trøste. Slike ting er rett og slett bare jævelig og sånn er det. (Så vil det jo så klart bli lettere å bære sorgen om noen år, men det trenger de ikke å få høre nå) Velmenende råd vil nok desverre ofte tolkes helt feil fra de som er i sorg.
Ellers så er mat et godt tips. Husker jeg stussa på hvorfor alle kom med mat, men man glemmer jo å spise og drikke, og da er det veldig fint om det bare står en oppskjært pai på kjøkkenbenken som man ikke helt husker hvor kom fra. Men om de ikke ønsker noe oppmerksomhet så bør dere også respektere det. Jeg var av de som hatet at folk kom på besøk og syntes det var utrolig slitsomt. Kastet vel ut noen i raseri også. Så dette er veldig veldig vanskelig. Alle reagerer forskjellig og det er faktisk LETT å trå feil, desverre :/
Aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til min venninne enda, til nå har jeg sendt melding om hvor vondt jeg synes det er, og at jeg tenker masse på dem, men har ellers holdt meg unna, da hun bor i en by langt unna. Så får vi se om kanskje hun senere kommer til å si at hun skulle ønske jeg var der mer... men foreløpig lar jeg dem få litt tid.
Er nesten så jeg kan si at jeg har heldigvis mistet storebroren min jeg også, så jeg vet veldig godt hvordan jeg ikke bør gå frem. Det er vondt og helt forjævlig at slike ting kan skje, og man bør faktisk ikke skrive noe som at man kommer seg vidre og at man må ta tiden til hjelp. Og derfor valgte jeg å skrive at hun har lov til å være sint, lei seg, frustrert å alt det der. For ei vennine som mistet barnet i magen hun sa at hun angret på at hun startet å jobbe med én gang, for til slutt var hun sur, lei seg og alt nesten ett år etterpå.
Jeg vil ikke trenge meg på, og har sagt til henne at hun vet hun bare kan si ifra når hun vil ha meg der. Vi har heldigvis hatt ett slik forhold at hun har sagt ifra når hun har trengt meg til noe, så får håpe hun gjør det etterhvert. Rekner med foreldrene deres stiller med mat da de er en sånn kjærlig familie der mat er ett fokus.
Jeg var 15 og han 19 da, så er kanskje eneste forskjellen og det var selvmord. Jeg blir satt igang i august, så jeg hører nok ikke til her men velger å holde meg her til jeg vet mer.hmm. Merkelig hvor mange likheter da. Vi har begge mistet en bror, begge har en venninne som akkurat har mistet spedbarn, og vi skal begge ha barn i september. Rart med tilfeldigheter