Hva gjør vi nå?? Trenger hjelp eller oppmuntrende historier...

Sola1979

Elsker forumet
Vært å levert sperm prøve i dag, hvor de ikke fant noen sædceller i det hele tatt. [&o]

Fikk beskjed om å levere ny om 3 mnd og evt testisbiopsi. Selv om det er vel heller tvilsomt at det plutselig skulle være mange der om 3 mnd når det ikke var en eneste en i dag...

Jeg har liksom ikke satt meg så mye inn i dette, hadde ikke tenkt at det var en mulighet.

Noen som vet noe om dette og vil dele? Nesing - mannen din var steril var han ikke??
Og om det kan hjelpe å ta akupunktur eller vitaminer... En vet jo ikke hva årsaken er. Hjelper vel lite med vitaminer vil jeg tro men... Er klar for å forsøke alt dersom det kan virke! Litt fortvila nå...

Har en kompis som hadde dårlig med svømmere da de var på prøverør. Han fikk sprøyter for å få mer svømmere, så han gikk på hormon sprøyter han og sånn som kona gjorde under forsøke diss.

Håper de kan gjør noe sånn for mannen din og.

lykke til

Takk, har lest litt på ønskebarn og. Det finnes muligheter. Var bare litt slag i ansiktet...

Dere kan jo evt. ta kontakt med Dr. Purvis på andrologisk senter.
Han holder jo til på østlandet også, og kan mye om dette tror eg.

Ellers er det vel en mulighet å "gå inn og hente ut sædceller" fra mannen (aspirasjon tror eg det her).

Håper dere finner en måte å bli gravid på.[:)]

Tusen takk for meldinger, og får skrivet ditt Apple!
Har lest masse om sterilitet i dag. [:)] Takk for at internett finnes!! Har lest om purvis på andrologisenteret og, og tenker at vi muligens tar kontakt med han. Vil først bestille time igjen hos gynekologen som følger oss opp for å høre hva de tenker. Håper evt de kan sette oss på venteliste til isci før de andre prøvene er tatt. Men det er ikke sikkert. De vil kanskje ha alt klart først. Må to negative sædprøver til for å gi diagnosen azoospermi.

Men det kommer jo an på om årsaken er blokkering eller kromosomfeil har jeg skjønt. Dersom det er blokkering, så har han jo sædcelleproduksjon. De bare når ikke ut og da kan de gå inn å hente ut fra testikkel.

Men om det dreier seg om kromosom feil er det vel verre... Det som er, er at begge brødrene til moren hans er sterile... Så muligheten er jo absolutt tilstede for at det kan være en genetisk feil. Men det tester de vel omsider.

Ja, en gjør seg mange tanker når en får en slik beskjed... Min største frykt er at vi forblir barnløse...
Jeg vil jo gjerne adoptere... Men nå er vi helt i startfasen av utredningen og jeg vet at tiden vil gi oss svar og at vi har mange muligheter i dag til å få egenfødte barn. Tenk for noen år siden bare, var ikke denne operative uthentingen lov i Norge.
Vi skal klare dette, det blir bare en mer strevsom vei enn vi forutså. [:)]

Tusen tusen takk Nesing, og alle dere andre som har skrevet. Skal ringe og bestille time hos gyn i morra, og se hva som skjer der. Deretter trur jeg vi tar kontakt med han Purvis. Har lest en del om han, og han virker utrolig engasjert og veldig dyktig.
Nå går vi en spennende tid i møte, håper bare 2008 viser seg å bli et bedre år enn det startet. "Om enden er god, er allting godt"!! [:)]

Back
Topp