VårAndreLykke
Betatt av forumet
Vi har ei jente på snart 9 mnd, som til tider gråter en del etter leggetid. Hun våkner etter å sovet en liten stund og bare gråter og gråter. Det virker som det nesten forverrer seg etter vi har vært inne å gitt smokk og trøstet. Vi går inn igjen jevnlig, men etter hver gang vi er inne blir bare gråten forsterket. Jeg hører at hun roer gråten ganske fort, men hun slutter ikke, så derfor må vi inn igjen.
Mitt spm er da, om det er feil å la hun gråte/sutre seg i søvn? Man hører jo så mye om at det er fy-fy, men de få gangene vi har latt hun roe seg selv, så sovner hun igjen. Mens de gangene vi går inn og ut så føler vi at vi bare drar ut prosessen. Er jo ikke noe godt høre at hun gråter/sutrer, men av erfaring så er det dette som fungerer best.. Synes det er vanskelig å vite hva som er best..!
På forhånd takk for svar!
Mitt spm er da, om det er feil å la hun gråte/sutre seg i søvn? Man hører jo så mye om at det er fy-fy, men de få gangene vi har latt hun roe seg selv, så sovner hun igjen. Mens de gangene vi går inn og ut så føler vi at vi bare drar ut prosessen. Er jo ikke noe godt høre at hun gråter/sutrer, men av erfaring så er det dette som fungerer best.. Synes det er vanskelig å vite hva som er best..!
På forhånd takk for svar!