Hva gjør vi de siste ukene???

Lisee

Elsker forumet
Meg igjen her....[8D]
Som sykemeldt medlem med bekkenløsning, lurer jeg fælt på hva jeg skal bedrive tiden med de siste ukene[&:] Jeg blir så utrolig fort lei og rastløs, at jeg tror januar kommer til å bli en veldig lang måned. Skulle gjerne vært på jobb, men klarer ikke det lenger.
Noen dager går jo med til jordmor, doktor osv, men hva med alle de andre dagene???
Jeg vet at jeg skal kjøpe inn det vi mangler til Nurket (det er ganske mye) også er jeg glad i å lese. De fleste vennene mine jobber fullt og pappan er jo borte hele dagen, så der ryker mange muligheter...
Jeg mottar gode tips med takk[:)]

He he[:D] Ja, jeg kunne trenge en lekekammerat om dagen[:D]
Kanskje jeg skal sette inn en annonse i lokalavisa: "høygravid, rastløs jente med bekkenløsning søker selskap på dagtid. "[:D][:D]

He he ja..
Er så heldig at jeg går halve dager på jobb jeg da.. Håper jeg kan gjøre det til jeg går ut i permisjon, så jeg slipper å gå hjemme hele dagen.. Er lei nok som jeg er..

De har væt kjempesnille på jobben, så selv om jeg har bekkenløsning kan jeg dra på jobb.. Jobber med data, så det er ingen fysiske tunge ting jeg driver med [:)]

Får håpe januar går fort unna [:)]

Men det var tips du skulle ha ja!! He he..

Du likte å lese? Da kan du vel kjøpe deg en god bok?
Brodere da? Jeg har kjøpt et sånt babybroderi, som jeg snart skal begynne på..
Også har du jo babyverden da [:)]

Samme med meg, nå har jeg gått hjemme siden juli, og begynner å bli ganske så lei og utålmodig, lurer veldig på hva jeg skal finne på de siste ukene, det er jo noen liksom....
Jeg skal vaske alt av skap og skuffer, rydde i klesskap, har en del hobbyting jeg kan drive med, jeg kan jo strikke, men jeg blir så rastløs av å være inne hele tiden også, må liksom finne på noe, venner er på jobb.....
Tipper de siste ukene kommer til å snegle avgårde...hmmm ja ja får bare smøre meg med tålmodighet, og veeeeeeente....

Vi skal på svangerskapsskurs i midten av januar da, så det kan jo bli litt spennende [:)]

Jeg driver å vasker alt babytøyet om dagen jeg.. Og nye håndklær og dynetrekk og laken og sånn vi har kjøpt. Så hvis du begynner med det, har du litt å drive med der også [:)]

Tenkte jeg skulle begynne å vaske tøy og sånn jeg også... alle de søte små klærne[:)]

Ja det er kjempekoselig [:)]
Skikkelig rart å henge de på tørkestativet og brette de sammen og sånn.. he he.
Men syns de krymper så fælt jeg.. Kan ikke skjønne at babyen er sååå liten.. [:)]

Hi hi, den er nok så liten, har kjøpt mest klær i str 56 vi da.... så om han er veldig liten så får vi gå til innkjøp av noe mindre etterhvert...[:)] tror jeg må begynne med å vaske de i morra jeg[:)][:)]

He he ja gjør det [:)]

Prøvde å fylle ut det skjemaet om svangerskapspenger i dag fra trygdekontoret, men det stod jo så mye rart der atte.. Får dra på trygdekontoret å be om hjelp tror jeg.. [&:]

Jeg har ikke ordna med det skjemaet enda jeg heller, tenkte jeg skulle ta det rett over nyttår, så drar jeg ned dit så jeg kan få hjelp om jeg trenger det...

Ja det stod så mye rart der.. Når far skal ha permisjon og når mor skal avvikle ferie.. Vet ikke det jeg vel enda.. Så det er vel greit å få litt kyndig veiledning så ingenting blir feil [:)]

Jepp, greit med litt hjelp ja, er som regel mye rart som må fylles ut på sånne skjemaer.

Skjemaer, ja...[&:]
Vi har fylt ut det skjemaet for permisjon til Trygdekontoret, men i tillegg kom det et nytt skjema som skal leveres like etter nedkomst. Det skjønte jeg lite av! Får ta meg en tur på jobb en dag og få kontordama til å se på det. Hun har sikkert peiling (enda en dag jeg får noe å gjøre[:D])
Fars permisjon måtte vi bare sette en periode, så vi satte den etter at min permisjon er ferdig. Håper dette går an å endre på dersom vi ønsker det.
Men det med min ferie skjønte jeg ingen ting av....! En kan da ikke opparbeide seg ferie når en ikke jobber???[8D]

Jeg fikk en personlig melding av ei som hadde litt peiling på det skjemaet, og hun skrev:

..bare litt info...

Du trenger ikke fylle ut hverken punktene for ferieavvikling for mor/far eller tidspunkt for pappaperm på forhånd. Skriv bare i merknadsfeltet på neste side at informasjon om disse punktene vil bli gitt så snart det er fastsatt. Er ikke så viktig for trygdekontoret å vite dette allerede nå så ingen problem med å vente!

..sleit litt med det punktet selv så ringte de og hørte..[:)]

Så da gjør jeg det som hun har foreslått jeg [:)] Men Lisee, du har krav på ferie da til neste år hvis du har jobbet nå i år?
Jeg får fem uker ekstra permisjon på en måte siden jeg tar ferien min i løpet av tiden jeg skal ha permisjon..

Ok, kanskje jeg også har rett på det da[:)] Hadde jo vært greit å være hjemme med Nurket litt lenger! Lurer veldig på om vi skal sette h*n i barnehagen med en gang, eller om vi skal være lengre hjemme.
Men det klarar en vel ikke å bestemme seg for før en ser hvordan det er.[:)]

Back
Topp