Hva gjør vi da da....

Dollface

Forumet er livet
VIP
Fikk beskjed om at jeg ikke fikk overført skoleplassen min til høsten..
Årsak:  De manglet praksisplasser og fagplanene var for ulike..

Dvs at jeg
a) Må satse på å komme inn i krsand via samordnet opptak - få svar i JULI - og ta hele 1året på nytt
b) Bli her og ha et avstandsforhold i minst 2 år til
c) Flytte ned og finne på noe annet...

[:(]

ååååååååå så kjedelig da[:(][:(][:(]

uff vet ikke hva ejg ville gjort...

ORIGINAL: Lady m/ Baby©

Har han mulighet til å flytte til deg?

med mindre mnirakler har skjedd i løpet av dagen, så nei..
han var ikke spesielt villig til å leke med tanken om å flytte opp om noen år, så da tror jeg iallefall ikke han går med på å flytte opp i løpet av dette året.. [&o]

ORIGINAL: Ruskesara!

Oi oi oi Dolly.. det var en kjip beskjed å få[:(]
Jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort jeg! Fryktelig kjipt å ta hele 1 året på nytt da.
men nå er du jo snart ferdig med 1året? kan du ikke begynne 2 året i kr.sand?
eller gikk ikke det heller? og ha et avstands forhold i 2 år vet jeg ikke om jeg hadde orket[X(]

håper du finner en løsning uansett hva det blir! KLEM[:D]

det var det jeg hadde satset på da, men så fikk jeg beskjed i dag om at det ikke gikk...
og siden fagplanene var så ulike så må jeg nok ta mesteparten av året om igjen.. får vel kanskje slippe et par eksamner og praksisplassen min men GAAH.. *river seg i håret* [:@]

ORIGINAL: Lissyjane

selv om det blir tungt. Jeg ville tatt A for jeg hadde ikke takla B. Og C blir mye tyngre...i og med at du må finne på noe nytt og begynne på nytt

jeg heller mest mot den jeg også.. har ikke snakka om det med darlingen ennå, bare sagt at jeg ikke kom inn på skolen..
men
da er jeg 30 når jeg er ferdig på skolen
tobias er nesten 5.. [&:]  og skal begynne på skolen selv..
vi vil ha en eller to unger til..
darlingen blir 40 når jeg blir 30 og ja.. hadde jo vært fint å ha jobba et år før vi begynte å produsere.. og hva om det tar tid å bli gravid??
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååå

om det er samme utdanning har jeg litt vanskelig for å tro at fagplanene er så utrolig ulike at du ikke kan få godkjent det meste du har tatt. Mangler nok litt på velvilje av skolen.
Det jeg ville ha gjort er å stå på litt å undersøke selv.
Bl.a du kan ta en prat med en rådgiver eller lærer der nede på den skolen, gjerne personlig om du får til det. Se på fagplanene og se hva som egentlig er forskjell og hvilke fag du kan få godkjent og hva som skal til for å få godkjent resten.
Du kan prøve å skaffe deg lovnad om praksisplass ved å leite etter det selv, evt si at du kan ta praksis der du bor nå. Også evt ta noen kurs/fag der du bor nå og resten der du flytter. (alltså du bor og tar hoveddeler dit du flytter, men supplerende fag der du er nå)
Du kan evt ta noe privat om det går også.
Det blir et puslespill, men med litt jobbing tror jeg du fikser det.
ikke gi deg ennå, litt kjiiipt å må ta et år ekstra bare fordi skolene ikke vil prøve å hjelpe deg
Men om du må gjøre det til slutt, så har du sikker så lite fag igjen siste året at du kan jobbe mer ved siden av enn hva du faktisk går på skole. så da blir det som om du jobber og tar "viderutdanning" ved siden av

ORIGINAL: KoKo

om det er samme utdanning har jeg litt vanskelig for å tro at fagplanene er så utrolig ulike at du ikke kan få godkjent det meste du har tatt. Mangler nok litt på velvilje av skolen.
Det jeg ville ha gjort er å stå på litt å undersøke selv.
Bl.a du kan ta en prat med en rådgiver eller lærer der nede på den skolen, gjerne personlig om du får til det. Se på fagplanene og se hva som egentlig er forskjell og hvilke fag du kan få godkjent og hva som skal til for å få godkjent resten.
Du kan prøve å skaffe deg lovnad om praksisplass ved å leite etter det selv, evt si at du kan ta praksis der du bor nå. Også evt ta noen kurs/fag der du bor nå og resten der du flytter. (alltså du bor og tar hoveddeler dit du flytter, men supplerende fag der du er nå)
Du kan evt ta noe privat om det går også.
Det blir et puslespill, men med litt jobbing tror jeg du fikser det.
ikke gi deg ennå, litt kjiiipt å må ta et år ekstra bare fordi skolene ikke vil prøve å hjelpe deg

jeg også syns det helt fjernt at det skal være SÅ stor forskjell på fagplanene.. vi skal bli sykepleiere alle sammen liksom [8|]
men ang praksis så er det 20 mil og 3 timers intensiv kjøring mellom studiestedene så det vil ikke gå fordi jeg tar tobias i barnehage der nede og darlingen jobber lange dager..

hmm, om noen kan se til ham der du bor nå, så tar du han fri litt fra bhg under praksis, så bor du til moren din i den perioden. Blir korte tider det i forhold til å bo 2 år til uten darlingen

Men altså; om det er teknisk mulig for han, hvorfor kan ikke han flytte opp for deg de 2 årene som trengs for at du skal bli ferdig  med det du er i gang med...

Den var vrien.... Så dumt da!!!! [&o][&o][&o]

Jeg ville ikke tatt 1. året på nytt hvis karakterene var gode....
Jeg syns han skal flytte til deg, så du kan bli ferdig med det du holder på med. Jobber han??

nei?????
 søren og da....dette var jo en skikkelig nedtur beskjed å få....

men sannheten er at det er veldig store forskjeller i de ulike læreplanene... men de bør hjelpe deg og sette opp et opplegg der du kan gå gjennom det du har gått glipp av 1.året hos dem.......

men du vet, for enkelte skal jo alt være så jævlig venskelig og 4 kantet

stooooor klem[&:]

ORIGINAL: Smågodten

hva med å ta sykepleien desentralisert? sånn at du må møte opp en og annen gang. han må jo kunne stille opp for deg å hjelpe deg med tobias når dere skal flytte sammen, hva når dere får egne barn? skal han jobbe lange dager hele tiden? nå vet ikke jeg grunnen at han ikke vil flytte til deg, men jeg tror jeg hadde gjort meg ferdig med mitt studie før jeg hadde flyttet siden det ikke gikk å bytte skole. er det ment at det skal være dere så får dere holde ut de 2årene da.... tenk hvis du slutter på skolen og finner på noe annet, selv om du hadde lyst å gjøre ferdig skolen, så blir det slutt mellom dere... hva gjør du da???  jeg hadde valgt alternativ B jeg....hvis du ikke kommer inn på samordna opptak i juli da... men innmari kjipt å "kaste bort" et ekstra år i grunn da... du kan jo prøve neste år igjen å bytte.....

men lykke til med valget[:)]

problemet er at det er over 10 uker sykehus-praksis.. tror det er ganske sammenhengende også [&:]
og når jeg VET at flere som går sykepleien i krsand nå skal slutte og gi fra seg plassen sin så er det så forbanna frustrerende...

men.. jeg skal gå gjennom fagplanene med rådgiver der jeg går nå - så kan de fortelle meg hva forskjellene er, så kan jeg snakke med en annen rådgiver på UiA og høre hva som gjør at de ikke stemmer..
og så får jeg heller stå på "vent" fram til skolestart sånn at hvis det dukker opp ledige plasser over sommeren så er jeg liksom klar..

ORIGINAL: m@rit

jeg tror jeg hadde gått for A. det virker som det minst kjipe alternativet av alle 3. du kan jo ta 1. året der nede bare sånn "light" i og med at du har vært gjennom mye av det før, og så jobbe en del ved siden av?

jobbe skal jeg ikke pga stønadene mine uansett.. blir jo en hel del dødtid da.. være på BV? [8D]

ORIGINAL: _WannabeTari_

neeei... så kjipt[:'(]

at det går an assa.. tenker sånn at med et så kvinne dominert studie så er det helt sikkert en eller femten som blir gravid i løpet av dette året som skal gå ut i perm i andre året, å da burde det blitt plass til deg.. på mitt kull kryr det av gravide, så det kommer garantert å bli plass for andre studenter.

angående det med at fagplanene er forskjellig , så er du sikkert veldig tilpassningsdyktig og trenger ikke gjøre forandringen vanskligere en det den er[:)] iallefall vil det ikke bli no prob for høyskolen

høyskoler er vansklige assa!! snakk om å være lite tilpassnings dyktige.. det er til syvende og sist det samme vi læreer alle sammen!!!

nei, jeg oppfordrer deg til å lage bråk og grine deg til plass på høyskolen i kristiansAnd (??? var det der[8D]) du må ikke gi deg [;)]

det er planen ja [8D]

Neimen, så UTROLIG kjedelig, dolly![&o]

Jeg hadde nok prøvd å ta det jeg måtte ta av 1. året, jeg. Hele sørlandet venter jo på deg! Kan ikke skuffe oss nå.[>:]

ORIGINAL: Oline

Nei, så grønnjævlig[:(]

Tror jeg hadde lagt meg i selen, tatt en den telefoner med den smiskete, men bestemte stemmen, og funnet ut hva som egentlig er problemet - og hvordan det kan løses! (ang fagplaner og praksisplass og sånn).

Og så hadde jeg satsa på å komme inn via samordna opptak som en plan B.
Og da dersom jeg hadde kommet inn, hadde jeg prøvd å ordne meg inn på 2. året.

Vi "verste fall" får du gå første året om igjen. Og se på det som et "friår, med masse kvalitetstid med Tobiasen og darligen

Lykke til[:)]

hadde kontoret dems vært åpent NÅ så baaaaare... [:D][:D]

så dumt da [:'(]

for all del IKKE velg nr 3.

nå er du så godt igang med skolen, så om det så blir utsatt 1 år gjør vel ikke det noe. viktigste er at du får deg en god utdannelse.

ORIGINAL: unemoren

ååååååååå så kjedelig da[:(][:(][:(]

uff vet ikke hva jeg ville gjort...

ORIGINAL: Dollface™

Nei, så grønnjævlig[:(]

Tror jeg hadde lagt meg i selen, tatt en den telefoner med den smiskete, men bestemte stemmen, og funnet ut hva som egentlig er problemet - og hvordan det kan løses! (ang fagplaner og praksisplass og sånn).

Og så hadde jeg satsa på å komme inn via samordna opptak som en plan B.
Og da dersom jeg hadde kommet inn, hadde jeg prøvd å ordne meg inn på 2. året.

Vi "verste fall" får du gå første året om igjen. Og se på det som et "friår, med masse kvalitetstid med Tobiasen og darligen

Lykke til[:)]

hadde kontoret dems vært åpent NÅ så baaaaare... [:D][:D]

Eller send noen av bildene fra helgas fest hjem til saksbehandleren, sammen med en liten lapp om at mannen hennes skylder en del penger...

HAHAHAHAHAHA [:D][:D][:D]  Det hadde jaggu meg tatt seg ut... dildoen og barbara i heftig sengevals.. *knegg* [8D]

kan du ta deg en jobb mens du er der nede.. NOEN fag må du ha hatt som de har første året?

Back
Topp