hva gjør man??

ORIGINAL: Zera

ORIGINAL: Labambie

Istedet for å gå på den "skjerpe sykemeldingene" hvorfor ikke si "alle menn burde ha krav på 2 uker fri med lønn uansett"!!!

Hellt enig!! Har sine grunner til at samboeren må være hjeme med oss den første tiden etter babyen kommer, så istede for å la alt gå i en stor papirmølle med mye styr, så synest jeg at bf kan få fri i 2uker med lønn!!

Det er jeg helt enig i[:)]

ORIGINAL: Prisilla

ORIGINAL: Prisilla

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Juliejr

En mulighet er at du sykmelder deg på psykisk grunnlag, da har han rett på fri med lønn... Vet ei venninde gjorde det.. Og vi skal gjøre det samma når neste mann kommer ! !

Utsagn som dette gjør at jeg skjønner de som vil skjerpe inn sykemeldingene...

Jaha?[8|] Mannen min så nesten meg dø.. Jeg trengte han etterpå og han var ødelagt og trengte hjelp han også.. Skulle vært skjerpet inn?

Det blir jo noe annet når man først sitter i situasjonen. Men når man har bestemt seg for det på forhånd, før man vet om man kommer til å slite eller ikke, så blir det for lettvindt altså...

hva vet du om hva vi vet som kommer til å skje da??? hva vet du om min situasjon i det helle tatt??
Ingenting!! hellt idiotisk det her!!
Gidde dama et tips for hu var hellt fortvila, gjorde det. ferdig med saken!

ja, jeg ser du skriver dette, men som morra te freja sier, så må du regne med reaksjoner på en slik kommentar. For alt vi som leser dette vet så kan du jo "jukse" til deg flere uker med sykemelding du egentlig ikke har krav på. Hvis du ikke ønsker reaksjoner på en slik kommentar bør du enten skrive at det ligger mere bak som du ikke ønsker utdype, eller bare drite i å skrive noe som helst.

skriv det dere vil, og jeg skriver det jeg vil, så får det være sånn[:)]
Og ja jeg vet at der er mange trygdesnyltere der ute,men jeg er ikke en av de..

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Wivz

En mulighet er at du sykmelder deg på psykisk grunnlag, da har han rett på fri med lønn... Vet ei venninde gjorde det.. Og vi skal gjøre det samma når neste mann kommer ! !

Det er slike som deg som raserer trygde og velferdsystemet i dette landet. Slike som gjør at alle vi andre må slite med endeløse køer på NAV og alle skjema og utredninger som blir laget for å prøve å stoppe slike trygdesnyltere som deg!!
Tenk litt lenger enn din egen nesetipp du!!

Hva fan feiler deg da????
Har man psykiske problem og trenger hjelp i starten så kan man vel ta i mot den hjelpen når man har den????
Hva fan vet du om min situasjon da?? at jeg er en trygdesnylter?? pass kjeften din jente!
Når du ikke har noe peilling på NOE om meg og mitt liv!!!

Så tenk litt lenger en din egen nesetipp!! Patetisk!

Neida, men når noen skriver i uke 11 at de skal få sykemelding 30 uker frem i tid, så er det jo ikke rart at noen rynker på nesen. Det FINNES jo de som kunne finne på å si slikt UTEN sykdom; Men det betyr ikke at du skal måtte legitimere din grunn [;)][:)][:)]

ja,det gjør det, og det er de som gjør det vanskelig for de som virkelig trenger det.. Utrolig dumt det der.. ville bare hu sku vite at det var en mulighet..
jeg viste ikke om det før venninden min tipset meg om det, og synest at flere burde vite om det.. (UTEN å misbruke det vel å merke[:)])

år jeg måte operere fikk jeg beskjed om at mannen min kunne over ta min permisjon mens jeg var sykemeldt. men da må du hver syk slik at du ikke kan ta deg av barnet alene

ORIGINAL: EricaJenta

Men han har rett på fri med lønn hvis jeg ikke er i stand til å klare det alene? Så da må vi isåfall gjøre det.

Men håper på at det går bra uten, og at det faller slik at det blir en helg i nærheten å..

Men en ting jeg lurer på... Han har rett på fri med lønn den dagen jeg føder sant?

Skjønner dette er vanskelig for deg, men han har nok ikke krav på så mye..
* Arb. giver velger jo selv om han vil gi din mann lønn i de 2ukene han har krav på, om ikke får han 2uker uten lønn.
* OM du er så syk at du ikke kan ta deg av barnet alene, så kan din mann ta over din permisjon MED lønn. Da må du sykmeldes av din lege.
* Han kan gå til sin lege og sykmelde seg, men da må han selvsagt ha en god grunn for og få den sykmeldingen.

No har ikke ei lest hele tråden, begynte å gjenta seg litt etter hvert, så ei gadd ikke![8D]

Men hvis gubben din symelder seg og arbeidsgiver da velger å ikke forlenge vikariatet hans når det går ut, er det ikke sånn at han da kan melde seg som arbeidssøker på nav og da vil han vel få penger derifra i påvente av en annen jobb. Samtidig blir han jo da også heme med deg i ventetia på ny jobb!!??[8|]

ORIGINAL: EricaJenta

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg tok keisersnitt. Mannen min var ikke hjemme etter jeg kom hjem fra sykehuset. I tillegg hadde eldstejenten vår fri fra barnehagen fordi et var midt i julen. Så jeg var hjemme med begge to, og det gikk HELT fint! Man trenger ikke vært dårlig selv om man har tatt KS. Dessuten kan du løfte babyen, og det er alt du trenger å løfte den første tiden.

Har du noen andre rundt deg som kan være hos deg de første dagene, hvis du er redd for angst?

Jeg sliter med angst. det er en diagnose jeg har. Det er ikk enoe jeg kan gjøre med.

Nei jeg har ikke noen som kan hjelper meg hele tiden nei...

Og jeg har selv hatt mageoperasjon.. jeg måtte ha hjelp til å komme på do de første dagene. Så det er tydeligvis forskjellig fra person til person.

Hvis det skulle bli ks så får du bruke tiden på barsel godt. Vanligvis blir man jo der i 4-5 dager.
Etter det er de fleste helt oppegående, bortsett fra dette med løfting av tyngre ting.

Når det gjelder angst problematikken din så ville jeg kanskje snakket med legen om dette i forkant. Forsøke å legge en plan for hva som skal gjøres om du får større problemer. I tillegg går det ann å kontakte helsestasjonen og snakke litt med helsesøster på forhånd også. Finnes mange tilbud man ikke vet om før man står der. Sikkert lurt å være litt forutt[:)]

Mannen din får gjøre sitt beste på jobb, og om han er åpen og ærlig med dem, så får han sikkert litt slæk derfra om det skulle bli behov[:)]

Forstår deg godt Ericajenta.. Vanskelig situasjon.

Mannen min er også vikar, får bare måneds- eller noen måneds-kontrakter. Og han vil jo gjerne fortsette der.. Så vanskelig det å skulle være borte fra jobb.

Jeg har ikke krav på foreldrepenger, og har forstått det sånn at mannen heller ikke får permisjon forid jeg ikke har tjent nok. Så har tenkt litt på hvordan vi skal gjøre dette.

Oplevde mye vondt i forrige svangerskap og etter fødsel. Mye frykt og redsel, som jeg nok tror kan blomstre opp igjen etter fødsel dene gangen og. Har slitt med posttraumatisk stress-syndrom og alvorlig depresjon i mange år i ettertid..

Angst kan være umulig å kontrollere.. kommer den, og får tak, så er det vanskelig å komme seg "over" de vonde tankene..

Synes det noen har forslått her, å ta kontakt med HS og høre der om de har noen hjelp i kommunen, var et godt forlsag!! Skal huske på det selv også.

Lykke til! Håper dere finner en god løsning, og at ting går kjempebra for deg etter fødsel! :) KLEM

Back
Topp