Hva gjør man?

Daizy

Forumet er livet
Trenger å høre litt innspill fra flere her ang et dilemma,om hva man bør gi som råd...
Vi har noen venner,de har et barn fra før og hun har nå funnet ut at hun er gravid igjen,og er glad for dette.Det er imidlertid ikke faren.De prøver å komme seg inn på boligmarkedet nå og har ikke råd til 4-roms,maks 3 roms - da med 2 barn.Dette er selvfølgelig helt overkommelig,men går ikke an iflg faren,og er ett av hans argument.Han vil at hun skal ta abort,hun klarer ikke,mye pga hun har hatt 2 før hvorav den ene hun ble mer eller mindre presset til.Hun er også snart 34 år,noe som gjør at hun er redd for å ikke kunne bli gravid igjen før det er for sent.
Hun har det vondt og vet ikke hva hun skal gjøre og spør meg om hva som er rett...
Hva er egentlig rett å gjøre i en sånn situasjon?Jeg vil råde henne til å beholde barnet,men det er også vanskelig,for faren vil ikke ha et barn til.Dette er ikke akkurat en situasjon hvor man kan møtes på halvveien heller.Har tenkt så mye mye på henne/dem de siste dagene og aner ikke hva jeg skal si.
Hvem har rett,hvem bør få rett - og hva er egentlig "rett"?Er det riktig av henne å bære frem barnet når faren absolutt ikke vil eller er det best å ta abort istedetfor å påtvinge far et barn han ikke vil ha?Hun bør få bestemme over egen kropp,men til hvilken pris?
Ble litt langt dette her,men må bare høre hva andre syns og mener.

Ingen kan tvinge noen til en abort. Faren har da jammen vært med på leken han også.
Da får man enten flytte til et billigere sted, eller faktisk bo i en 3 roms en stund. Mange søsken har vokst opp med å dele rom!

Hmmm....lettere irritert på mannen jeg nå. man velger ikke vekk et barn pga leilighets str. 3 roms eller 4 roms...[8|]Jeg lå på rom med min bror frem til jeg var 6,5 år.

jeg vil tro det ligger en annen dum unskyldning bak denne utrolige dumme unnskyldningen hans[8|]

Huff..synnes synd på venninnen din der[&o]. Men jeg hadde ikke tatt abort pga leilighetens str

ORIGINAL: Durken

Ingen kan tvinge noen til en abort. Faren har da jammen vært med på leken han også.
Da får man enten flytte til et billigere sted, eller faktisk bo i en 3 roms en stund. Mange søsken har vokst opp med å dele rom!

Det er det jeg mener og.Hun har også det samme synspunktet,men klarer ikke å overbevise samboern sin.

ORIGINAL: tipp

Hmmm....lettere irritert på mannen jeg nå. man velger ikke vekk et barn pga leilighets str. 3 roms eller 4 roms...[8|]Jeg lå på rom med min bror frem til jeg var 6,5 år.

jeg vil tro det ligger en annen dum unskyldning bak denne utrolige dumme unnskyldningen hans[8|]

Huff..synnes synd på venninnen din der[&o]. Men jeg hadde ikke tatt abort pga leilighetens str

Sign.. Vi bor 4, snart 5 stk i tre-roms.. Har det utmerket. Han har vært like mye med på å lage barnet. Idiot.

Tror nok det leilghets-argumentet er bare et halmstrå fra hans side.Han vil ikke ha flere barn,kan muligens prøve å skjønne han litt,er ikke lett å bli påtvunget noe man absolutt ikke vil,men jeg forstår ikke hvorfor han absolutt ikke vil.
De har jo snakket tidligere om at de kanskje skulle få en til senere...[8|]

ORIGINAL: Daizy

Tror nok det leilghets-argumentet er bare et halmstrå fra hans side.Han vil ikke ha flere barn,kan muligens prøve å skjønne han litt,er ikke lett å bli påtvunget noe man absolutt ikke vil,men jeg forstår ikke hvorfor han absolutt ikke vil.
De har jo snakket tidligere om at de kanskje skulle få en til senere...[8|]

han burde tenkt på det FØR han puttet snabelen sin inn i venninnen din[>:] Og hvis de allerede har snakket om å få en til,så burde de ikke gått glipp av denne sjangsen. Om 1 år så kan det være forsent. Og om hun tar abort,så kan det og være hun ikke kan bli gravid igjen. vet om 2 som ikke kan bli gravid igjen etter 1 abort

Altså.. Alt går om man vil.. jeg ble gravid nå, kort tid etter jeg fikk forrigemann.. vi bor i en liten leilghet vi ikke får solgt, 1 soverom, men tar da ikke abort fordi'om.. Nei, det var den teiteste unnskyldingen ever.. Man klarer det om man vil..

Dere tenker akkurat som meg.Håper bare de klarer å finne ut av det og bli enige før det er for sent,merker hun begynner å bli stresset.Skal vise henne hva andre mener og håper hun klarer å overbevise han,syns synd på henne.

ORIGINAL: LilleFørste

er lettere på angre på en abort enn at en har fått et barn!
Syns det er dårlig unnskyldning!

Ja,ikke sant?Vi har begge gått igjennom det før og det er derfor hun vender seg til meg for råd og støtte,hun angrer veldig på ihvertfall den siste aborten.

Vi var 6 søsken og det var kun 2 barnesoverom , så jeg har ALDRI hatt eget rom. De overlever nok med at de 2 skal dele rom

Min mor ble og "tvunget" å ta abort fra min far og hun angrer den dag i dag'

Har desverre ikke noen råd

jeg ville beholdt barnet. om han har så sterke meninger om akkurat det er det noe han burde ha sagt veldig klart ifra om på forhånd, ikke når det allerede har blitt et problem. stakkars dame, håper hun er sterk nok til å følge sitt eget hjerte

Signerer denne veldig!!

Det trengs to til tango! Og kjære---flere oppgjennom tidene har bodd tettere enn dem evnt må!!!!!
Flytt til et rimeligere sted!!!!! Tenk å måtte ta abort for noe slikt.....fytti.....

ORIGINAL: Skravlemor

..............håper hun er sterk nok til å følge sitt eget hjerte

Godt sagt!

Som sagt så er nok leilighetsargumentet bare et halmstrå,han har litt probelmer med å bli enig med seg selv om hva han vil ang et eller 2 barn,og de er ikke de flinkeste til å kommunisere heller,iflg henne.
Jeg hadde beholdt barnet uansett hadde det vært meg,håper bare hun er sterk nok denne gangen...

Utrolig dårlig av faren å ikke støtte henne og tenke positivt i en slik situasjon! Han var jo med på det han også! Om barna må dele rom i noen år fremover-hva så?!

Back
Topp