Hva gjør man?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Min beste venn sliter. I den sammenheng så fryser hun meg ut totalt. Jeg har snakket med henne et par ganger på den siste måneden.
Samtidig sliter jeg, og denne utfrysingen forverrer alt. Jeg sliter med å gå på jobb, og gråten sitter konstant i halsen.
Så hva gjør jeg da? Jeg tenker jo på henne og bekymrer meg konstant, meg jeg burde jo konsentrere meg om min egen psykiske helse. Jeg vil ha en framtid og en skikkelig jobb, ikke leve på trygd. Og jeg vil ha energi til å være mamma istedet for å være så nede. Hele situasjonen er hard for meg, og jeg har mest lyst til å bare kutte kontakten helt. Vi har vært der for hverandre gjennom våre livs verste perioder, så at jeg nå står her ensom uten å kunne støtte henne eller å få den støtten jeg selv så sårt trenger er hardt.

Hva ville dere ha gjort?

Dette er ikke en lett situasjon å være i, for jeg har opplevd det samme selv, bare på en litt anna måte. Jeg ville prøvd å sagt ifra, si hva du føler om dette, og hvis hun da ikke bryr seg, er det kanskje for det beste å kutte kontakten og prøve å gå videre. Det er tungt, det vet jeg, men hvis måten hun oppfører seg på fører til at du sliter i det daglige og med alt du har å tenke på, er det kanskje for det beste.

Sender deg en klem og håper det ordner seg :)

Det er en vanskelig situasjon! Jeg tror god kommunikasjon løser det meste :) lykke til :)

TuMmY LoVe

Kanskje hun ikke ser hva det betyr for deg fordi hun er så langt nede sjøl?? Hvordan sliter hun??

Prøv å forklar hva det gjør med deg. Om det ikke løser noe må du kanskje tenke på deg sjøl og gå videre slik at du kanskje kan komme litt ovenpå sjøl??

Tusen takk for svar og støtte <3
Jeg føler ikke at å snakke med henne vil hjelpe, for hun fryser meg jo ikke ut med vilje :(
Hun er jo ikke slem eller noe, men hun har for mye med seg selv for tiden.
Jeg synes ikke jeg kan si hva det er som er galt annet enn at det er psykisk.
Jeg vil jo bare ha vennen min tilbake :(

Hva med og sende henne en melding om hva du føler?
Vanskelig situasjon, men kanskje dere begge trenger litt tid fra hverandre og fokusere på dere selv?

Håper det ordner seg hvertfall, ingen god følelse og bli fryst ut! :-/

Back
Topp