Hva gjør man???

Bollemor

Elsker forumet
*MIA*
Jeg har slitt en del med bekkenet de siste månedene, men i dag slo det seg helt vrangt!

Leverte ungene på bhg (må gå litt og kjøre bil for å komme dit) og det var vondt, men når jeg kom tilbake og hadde sittet stille en stund og skulle reise meg, så gikk det rett og slett ikke for det var så vondt, akurat som noe bare har låst seg helt! Jeg måtte krabbe inn på do :(

Hvordan i alle dager skal jeg klare å hente barna i bhg??? og hvordan skal jeg klare middag og legging?? Mannen er ute å reiser, og mamma er opptatt i dag, så jeg har ingen å spørre heller!

Er så lei og sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, med bekkenet, søvnløse netter og kynnere, og hormonene tar helt overhånd - sitter bare å gråter!

Sorry, dette ble litt av en utblåsning! Andre som sitter i samme situasjon? Hovrdan klarer dere det?

Huff og huff :-( føler med deg.
Er skikkelig tungt å være gravid med aktive storesøsken til tider ja.
Har heldigvis ikke såå kranglete bekken, så ikke stivnet helt. Bruker å stivne når jeg slapper av etter jobb eller andre hektiske dager, men da bruker det å gå seg til når jeg først kommer meg opp.
Har ingen tips dessverre annet enn å bare gjøre det så enkelt som mulig. Har nettopp vært aleine med storebror 2 uker som mannen har vært på jobb og har blitt litt enkle løsninger på mat og står mye husarbeid å venter på mannen til han kommer hjem stakkar :-/
Heldigvis ordner storebror mye selv av påkledning osv.
Har du mulighet så ta en lang, varm dusj eller et bad.
Har du ingen andre, søsken eller venninner som kan hjelpe deg? Evt så hjelper sikkert de i bhg deg og få på unga klær osv når du kommer dit når de ser hvor stiv du er får jeg håpe :-)

Off det høres ikke noe greit ut.

Går du til fysio eller kiropraktor?
Har hørt andre som har gått til kiropraktor (må dekke det selv) og blitt veldig bra.

Ang levering og henting i bhg - har du noen naboer som kan gjøre deg den tjenesten å ta med barna for deg?
Jeg hadde gjerne stilt opp om en nabo hadde spurt i en sånn case.

Lykke til!

Jeg kom meg til slutt til barnehagen, med litt innsats og mye tid!

jeg har en super-søt nabo som kom på etter middagen og hjalp til med middag og legging, så det er jeg veldig glad for!

Jeg har ikke gått til fysio før, burde nok ha gjort det. Skal høre med legen min på mandag å høre hva han anbefaler.

Anbefaler deg å bestill time hos manuellterapeut eller kiropraktor, du trenger ikke henvisning fra legen og hvis du finner en med avtale hos kommunen så får du det dekket. Kanskje jordmor kan anbefale en :)

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg har en super-søt nabo som kom på etter middagen og hjalp til med middag og legging, så det er jeg veldig glad for!

Jeg har ikke gått til fysio før, burde nok ha gjort det. Skal høre med legen min på mandag å høre hva han anbefaler.

Anbefaler deg manuellterapaut. Jeg går til Maren Hauge, på Lørenskog, jeg kan gi deg tlf nr hennes på pm om du vil. Du trenger ikke henvisning. Hun har også bassengtrening, det er dey som har hjulpet meg aller mest.

Forrige svangerskap var jeg kjempedårlig, leger og ortopeder jeg var til etterpå, mente jeg kom til å være enda dårligere denne gangen. Jeg begynte med bassengtrening allerede i uke 14 og jeg har vært mye bedre denne gangen. Nå har jeg i tillegg trent to dager i uka i varmt basseng med sønnen min, det har hjulpet veldig. Så anbefaler deg på det sterkeste å få litt hjelp ;)

Håper du kan få hjelp med barna i helgen, ta deg en varm dusj og se om du får kommet deg i et varmt basseng i helgen. Bøler bad har varmt basseng i Oslo, åpent for alle. Ellers så kan man dra til risenga i Asker eller råholt bad på råholt.. God bedring ;)

Uff, høres ikke noe særlig ut:/ når det gjelder bekkenet vil jeg anbefale å prøve fysioterapi. Det har hjulpet meg mye! :) Hvis du har bekkenløsning så er fysioterapi gratis, jeg betaler, men får refundert pengene fra helfo

Anbefaler deg manuellterapaut. Jeg går til Maren Hauge, på Lørenskog, jeg kan gi deg tlf nr hennes på pm om du vil. Du trenger ikke henvisning. Hun har også bassengtrening, det er dey som har hjulpet meg aller mest.

Forrige svangerskap var jeg kjempedårlig, leger og ortopeder jeg var til etterpå, mente jeg kom til å være enda dårligere denne gangen. Jeg begynte med bassengtrening allerede i uke 14 og jeg har vært mye bedre denne gangen. Nå har jeg i tillegg trent to dager i uka i varmt basseng med sønnen min, det har hjulpet veldig. Så anbefaler deg på det sterkeste å få litt hjelp ;)

Håper du kan få hjelp med barna i helgen, ta deg en varm dusj og se om du får kommet deg i et varmt basseng i helgen. Bøler bad har varmt basseng i Oslo, åpent for alle. Ellers så kan man dra til risenga i Asker eller råholt bad på råholt.. God bedring ;)

Så bra! Send meg gjerne nr hennes :)

Takk for råd jenter :)

Jeg ble faktisk litt bedre utover dagen etter et laaaangt varmt bad.

Heldigvis har jeg automatgir, så da klarte jeg etterhver å kjøre bilen.

Jeg har en super-søt nabo som kom å gjlep til med middag og legging, så det ordner seg somregel :)

Back
Topp