Hva gjør man, sitte i ro eller ikke

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg har et forslått halebein, ikke brudd, brist eller lignende, bare forslått - det stivner av dersom jeg holder mer helt i ro, og blir bedre av at jeg beveger litt på meg.

Jeg har også brudd i ribbein, dette tilsier at jeg skal holde meg mest mulig i ro.

Så hva gjør man?
 
Tja, i mitt hode er brudd mer alvorlig enn forslått og derved sånn at det burde prioriteres, men innimellom bevege deg på en måte som hjelper halebeinet og belastet ribbeina minst mulig?

Men er det sånn at om du ligger stille 30 min så stivner det men etter 60 min, er det da "enda stivere" eller "uansett like stivt"? For da er et kanskje ikke vits i å myke det opp mange ganger?
 
Klarer du å ligge på sofan og gjøre bevegelser med hoftene slik at du har bevegelse i halebeinet men ikke i ribbeina?
 
Sitt på pute med hull i :p Det bør hjelpe på halebeinet
 
Det er nok viktig å bevege litt på seg og få litt variasjon slik at det ikke blir mer ubehagelig enn nødvendig. Selv om man beveger seg så trenger man ikke å overdrive aktiviteten..man kan ta det litt rolig og forsiktig
 
Ville bevegd meg rolig med jevne mellomrom, og tatt gode økter når du først er i helt ro. Prøv å få støttet opp halebeinet om mulig slik at du ligger nogenlunde behagelig, sett situasjonen i hvertfall.
 
Back
Topp