Hva gjør man når ungen NEKTER å ha på seg votter?

Lissmora

Glad i forumet
Duct tape? [&:]

Mini har bestandig fått hetta når han skal ha på seg votter, han takler det bare ikke. Men han MÅ jo, og jeg sliter med å få barnehagen til å skjønne det, merker jeg... I går da jeg henta han var han blåfrossen på hendene (de var ute) og hadde vondt i fingrene, og han hadde tydeligvis ikke hatt på seg votter i det hele tatt. Nå har jeg fått beskjed om å få tak i tynnere votter til han, de tror det er lettere å få han til å ha de på seg da...

Men hvor får jeg tak i tynnere votter, da? Regnvotter blir jo for tynne nå... Jeg kan sikkert strikke et par, men jeg har ikke ork til det! [&:]

her har de i barnehagen på mirakuløst vist heldigvis fått på ungen et par strikka votter.. så vil anbefale deg å prøve noe tynnere ja.. har du ingen som kan strikke for deg da? eller sjekk epla.no eller noe om du ikke orker selv[:)]

Bahhhh, jeg bor jo akkurat passe usentralt til, så her finnes verken Nøstebarn eller Polarn eller noe sånt... Joha selger de da, kan sjekke om jeg finner tynne votter derfra! [:D]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Går d ikke an å kjøpe strikkavotter med fleece inni??

jo polern pyret har noen fine som min gutt liker veldig godt tar de ikke av, det er ull utenpå og flis inni [:)]

De aller, alle fleste kjedebutikkene selger tynne votter! Janus har også i ull, fåes på Bogerud, Coop osv[:D] Man trenger ikke strikke selv[;)]
Vet ikke hvor stor ungen er, men er de store nok og drar av og av, så er det faktisk ganske vanlig å la de gå uten til de ombestemmer seg... Er det kaldt nok gjør de jo det tilslutt...

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Bahhhh, jeg bor jo akkurat passe usentralt til, så her finnes verken Nøstebarn eller Polarn eller noe sånt... Joha selger de da, kan sjekke om jeg finner tynne votter derfra! [:D]

www.nøstebarn.no [:)] Jeg bestillte, har aldri angret [:)]

Duct tape? [&:]

Mini har bestandig fått hetta når han skal ha på seg votter, han takler det bare ikke. Men han MÅ jo, og jeg sliter med å få barnehagen til å skjønne det, merker jeg... I går da jeg henta han var han blåfrossen på hendene (de var ute) og hadde vondt i fingrene, og han hadde tydeligvis ikke hatt på seg votter i det hele tatt. Nå har jeg fått beskjed om å få tak i tynnere votter til han, de tror det er lettere å få han til å ha de på seg da...

Men hvor får jeg tak i tynnere votter, da? Regnvotter blir jo for tynne nå... Jeg kan sikkert strikke et par, men jeg har ikke ork til det! [&:]

Jenta mi tar av seg vottene hele tiden hun også. Jeg har kjøpt tynne votter (like tynne som fingerhansker) til henne (40 ,- for 2-pack på Lindex, 50 ,- for 3-pack på Tekstilfunn) Disse varmer iallefall mye bedre enn ingenting. Hun har et par i hetta på dressen sin omtrent hele tida . Hun kan fint bruke hendene med disse så hun glemmer etterhvert at hun har dem på. De vil selvfølgelig ikke holde når det blir virkelig kaldt, men enn så lenge går det greit..

ORIGINAL: Lilletrille

De aller, alle fleste kjedebutikkene selger tynne votter! Janus har også i ull, fåes på Bogerud, Coop osv[:D] Man trenger ikke strikke selv[;)]
Vet ikke hvor stor ungen er, men er de store nok og drar av og av, så er det faktisk ganske vanlig å la de gå uten til de ombestemmer seg... Er det kaldt nok gjør de jo det tilslutt...

Han er 2 år. Og han ombestemmer seg ALDRI når det gjelder noe som helst! [:D] Så de får nok fortsette å ta den kampen ja. Hvis de kommer i januar og sier at han nekter å ha på seg votter, så kan jeg skjønne at de gir opp "kampen". Men ikke allerede nå! [8D]

ORIGINAL: FrøkenFryken

Hvordan er størrelsene der? Bør vel kjøpe votter i størrelse 1-3 år når gutten er 2?
Kjøpte du de vottene i ullfrotté?

Må det være votter da?  Vanter er jo litt mer medgjørlige, finnes jo litt tykkere vanter også[:)]

Hvordan er størrelsene der? Bør vel kjøpe votter i størrelse 1-3 år når gutten er 2?

Jeg kjøpte de i ullfrotte ja, men de i ullribb så også gode ut [:)]

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Må det være votter da?  Vanter er jo litt mer medgjørlige, finnes jo litt tykkere vanter også[:)]

Synes ikke det høres mer medgjørlig ut med alle de små fingrene som skal finne rett plass! [:D] Her har jeg mer enn nok med å få på plass tommelen i votten, han vil ikke det en gang! [:-]

ORIGINAL: Lilletrille

Han er 2 år. Og han ombestemmer seg ALDRI når det gjelder noe som helst! [:D] Så de får nok fortsette å ta den kampen ja. Hvis de kommer i januar og sier at han nekter å ha på seg votter, så kan jeg skjønne at de gir opp "kampen". Men ikke allerede nå! [8D]

Men da er han egentlig litt for liten til å forstå også[:)] Er vel mest 4-5 åringer dette blir brukt på, for da begynner de å skjønne litt av sånne konsekvenser hvertfall.
Ja de får bare ta kampen. Her pakker vi hvertfall vottene langt inni dressen/ eller jakken.
I barnehagen har vi reima votter som kan strammes rundt håndleddet. De får hun ikke av og har nå lært seg å holde spader ol. Hun er 1[;)]

Sjekk disse da, de må jo bare være gode http://www.janus.no/default.asp?id=177

Takk takk, da har jeg bestilt både lue og votter! [:D]
Må vel på en runde på diverse butikker og se etter andre votter i tillegg i morgen, så han har noe å ha på seg i barnehagen neste uke også! [:D]

Sjekk disse da, de må jo bare være gode http://www.janus.no/default.asp?id=177

http://www.janus.no/default.asp?id=947

Takk takk, da har jeg bestilt både lue og votter! [:D]
Må vel på en runde på diverse butikker og se etter andre votter i tillegg i morgen, så han har noe å ha på seg i barnehagen neste uke også! [:D]

Fantastiske klær [:)]

Kan anbefale Hufa votter. De er svært myke og har god bevegelighet. Er ullfor med vind/vann tett trekk. Min har alltid hatt slike votter. Og ikke noe problem med slike votter.

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Synes ikke det høres mer medgjørlig ut med alle de små fingrene som skal finne rett plass! [:D] Her har jeg mer enn nok med å få på plass tommelen i votten, han vil ikke det en gang! [:-]

Vanskelig å få på, men ikke så vanskelig å leke med så da kanskje han godtar det? Funker her iallefall[:)]

Back
Topp