Hva gjør man med tomme glass...

gura

Forelsket i forumet
Er sikkert noen kreativer sjeler her inne som har mange gode ideer til hva man kan gjøre med tomme syltetøyglass, barnematglass osv.

Blir en del glass fra syltetøy og barnemat mm, og da lurer jeg på hva man kan gjøre med de annet enn å kaste de.
(Legg gjerne ved bilder om dere har)

Veldig populært å lage lykter vet jeg :) Ellers så er jeg ikke så kreativ. Bruker noen glass til syltetøy eller annen oppbevaring.

Her går de til resirkulering. Men Norges glass pynter jeg med:)

Jeg har opplevd at folk har brukt syltetøyglass som drikkeglass. Syntes det var litt rart i starten, men de var faktisk veldig gode å drikke av!

Du plukker bær og lager ditt eget syltetøy for å ha i dem :D
Du kan male dem, og ha hjemmelagd godteri i dem (til å gi bort til jul)..

Jeg barnematglass til å fryse ned hjemmelaget barnemat. Evt hjemmelaget syltetøy nå når det plukkes bær. Glass fra sylteagurk ol laget jeg lykter av å hang opp i trærne i skogen da vi feiret femårsdagen til eldste der, ble veldig koselig.

Fint å støpe lys i barnematglass, det gjorde vi som julegaver i fjor. Kan jo pyntes på mange måter i tillegg, strikke /hekle trekk, bånd, ståltråd med perler, klistremerker, froste, male, decopage...

Akkurat nå blir det laget forskjellige skrubber for å gi i julegave ;) fot,kropp og hender :) ellers så bruker de største glassene til å fylle oppi ingrediense til knekkebrød eller kjekser :)

Man kan plante i de :) bonsaitre eller små orkideer, eller annen små planter kan bli ganske tøft i glasspotter :) dakan man se røttene osv :)

Brukar dei til å gi vekk gaver me lagar til jul. Sukker/salt-skrubb, chutney, syltetøy, konfekt, småkaker, karameller osv
Pyntar dei med sløyfer, duker på toppen, eller ungane maler på dei feks:)

Akkurat nå blir det laget forskjellige skrubber for å gi i julegave ;) fot,kropp og hender :) ellers så bruker de største glassene til å fylle oppi ingrediense til knekkebrød eller kjekser :)

Hvordan lager du skrubben?? :-)

Og har man småe glass/krukker kan man lage leppeskrubb ved å bruke sukker og noen dråper olje og appelsin/sitronjuice :)

Lage pynt til Halloween? Eller bytt ut med juletema hvis det passer bedre. :)

halloween flere glassideer.jpg halloween enkle lykter.jpghalloween flere lykter.jpg halloween glass del 1.jpg halloween lykter.jpg halloween mimuilykter med lys.jpg halloween spøkelser i glass.jpg halloween tape ansikt og mal hele krukka med oransje maling.jpg

Back
Topp