Hva gjør man med ringen?

SaraSi

Forelsket i forumet
Jeg holder på å rydde i huset i forbindelse med flytting. Da kom jeg over en forlovelsesring jeg fikk av en x for 10 år siden. Hadde nesten glemt at den lå der. Hva gjør jeg med den? Jeg orker ikke kontakte denne mannen for å gi den tilbake. Han er en jeg vil holde meg langt unna! Har mest lyst til å kaste den, men det kan man vel ikke gjøre...

Jeg vil ikke ha denne ringen i hus. Hva ville dere gjort? Solgt den? Sendt den i retur? Litt redd om han tar kontakt og blir hissig om jeg gjør det, men bør jeg gjøre det likevel? Kanskje jeg skal gi den til veldedighet? :p

Er den verdt noe så kan du jo selge den. Smelte den om. Hadde ikke gitt den tilbake om det var et stygt brudd :P

Er det ikke mulig å få den smeltet om da?
Ser forøvrig ikke poenget med å gi den tilbake, den er jo din. Du gir jo ikke tilbake en brukt stekepanne du fikk i gave heller..
Jeg hadde kastet den, eller lagd noe nytt :-)

Jeg holder på å rydde i huset i forbindelse med flytting. Da kom jeg over en forlovelsesring jeg fikk av en x for 10 år siden. Hadde nesten glemt at den lå der. Hva gjør jeg med den? Jeg orker ikke kontakte denne mannen for å gi den tilbake. Han er en jeg vil holde meg langt unna! Har mest lyst til å kaste den, men det kan man vel ikke gjøre...

Jeg vil ikke ha denne ringen i hus. Hva ville dere gjort? Solgt den? Sendt den i retur? Litt redd om han tar kontakt og blir hissig om jeg gjør det, men bør jeg gjøre det likevel? Kanskje jeg skal gi den til veldedighet? :p
Hadde solgt den :)

Har samme dilemmaet selv.. Har ikke lyst til å ha noe som minner om x'n siden han var en drittsekkhan var. Derfor har jeg mest lyst til å kaste den.. Men samtidig kan man få litt for den om man leverer den inn til gullsmed.. Så føler det litt dumt å kaste bort penger, men samtidig så vil jeg ikke ha noe med han å gjøre.. Vanskelig dette altså!

Hadde garantert gått til gullsmeden og solgt den!
Har man ikke gitt hverandre slike ting i løpet av det første året, så gir man det ihvertfall ikke tilbake etter 10 år! Spesielt når man ikke har kontakt.

Pengene du får igjen kan du jo gjøre som du vil med, men veldedighet er aldri feil :)

Takk for svar! Nei, jeg vil virkelig ikke kontakte han på noen som helst måte. Tenker at jeg prøver å selge den. Hvis ikke kan Fretex få den :p

Hadde garantert gått til gullsmeden og solgt den!
Har man ikke gitt hverandre slike ting i løpet av det første året, så gir man det ihvertfall ikke tilbake etter 10 år! Spesielt når man ikke har kontakt.

Pengene du får igjen kan du jo gjøre som du vil med, men veldedighet er aldri feil :)
Enig

Jeg hadde solgt den :)

Jeg har beholdt mine smykker og ringer jeg fikk av eksen jeg. Bruker noe av det også, ikke ringen da.
Ser ikke hvorfor man skal kaste noe slikt, det er jo en del av meg , noe som har gjort meg til meg og en del av mitt liv. Jeg vil jo ikke glemme fortiden min selv om mye av den var vond, så jeg har beholdt minnene fra eksen, har til og med brevene han skrev til meg :)

Gi den til en veldedig organisasjon feks hjelp oss å hjelpe. Da blir du kvitt den og noen andre får glede av pengene.

Siden jeg syntes det var for ille og kaste den så leverte jeg sendte inn på en gullsmed som betalte for gull.

Back
Topp