Hva gjør man med en slik trapp?

DeUtroligeÅrene

Glad i forumet
Trappeoppgangen står for tur, grå fargen som var på veggen var grei nok den men det var så mange hakk og skraper, slik at en rød maling under kom frem, så da må vi male veggene igjen.
Alle de mørkere grå flekkene er for å dekke over alle de røde flekkene før jeg maler alt et strøk.
Hva gjør man med en slik trapp da?
Jeg virkelig liker ikke sånn furufarge så den må males.
Men hvilkenfarge skal jeg bruke i trinnende og på rekverket?
Jeg hadde egentlig tanker om å bruke eggehvit på trinnene, og mellomtrinnene, og ta rekkverk samme farge som veggene med hvit den øverste håndholderen, men kanskje finnes der bedre forslag der ute?

Har du sett tråden om rekvedfarge? Hva med å pusse trinn og rekkverk og male i den fargen da? Også holder du resten i en nøytral egghvitfarge, altså vegger og det mellom trinna? Og sprinklene på rekkverket selvfølgelig. [:D]

Problemet er at det bare er gulvbelegg og ikke helttre furu, ellers hadde jeg lett kunne gjort det.
Skal lese tråden du viser til[:D]

Jeg ville malt rekkverket (kun det du holder i) mørk grått eller hvitt. Ellers ville jeg vurdert å gjort noe med fargen på gulvet oppe, dersom det ikke er mulig å gjøre noe med trinnene?

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente 2 x Lykke,
mener du at siden jeg ikke kan gjøre noe med trinnene så kanskje jeg skal gjøre noe med gulvet oppe?
I såfall så har vi planer om å ta det gulvet også etterhvert, men det fører meg seg veldig mye mere da hele 2.etasjen har sånt gulv. Så i første omgang vil jeg male trappen.
DEn finnes jo slik maling som er beregnet for å male vinyl gulv osv, men jeg vet bare ikke hvilken farge jeg skal bruke.
Tenkte hvitt men iser vel at alt bøss og skitt syns der?!?

Det går ikke an å rive av belegget og pusse da? [:D] Evt kjøpe sånne "plater" eller hva jeg skal kalle det, av tre, og legge oppå? Innbiller meg det er fryktelig dyrt men.. Så forresten tråden om oppussingen av deres forrige hus... for en jobb!!! Her har vi kun skifta vinduer, noe bordkledning, laga nytt bad, satt opp den vegg og bytta dører. Synes det var mye jobb jeg [:D]

Sånne tretrinn er ikke noe dum ide, men det koster så veldig mye.
Kanskje jeg kan ta belegget forsiktig av og se om det er noe treverk under?

Jaa litt av en jobb. Jobbet hver dag etter jobb og helger i 9 mnd, kun en frihelg.
Går ikke på den jobben en gang til[;)]

Ja, prøv å riv av [:)] Om det er litt "gugge" under der, kan man kanskje bruke plasterfjerner og pusse vekk? Kom med en oppdatering når du har gjort noe med den da [:)]

Er godt mulig det er tre under belegget på trappa.
I huset vi kjøpte nå var det lagt gulvbelegg på trappa. Vi dro av dette og satt igjen med en veldig stygg furutrapp fullt i merker etter spiker osv som gulvbelegget var festet med.
Vi demonterte hele trappa, tok med oss trinna og kjørte de gjennom en dimensjonshøvel(?) og fikk frem det fine treverket igjen.
Vi måtte skifte rekkverket da det bare var en hel plate. Så det ble sånn ca sånn som ditt rekkverk er. Hvitt, men håndrekka er beiset i eik og lakket over.
Samme gjorde vi med trinna. Monterte sammen trappa igjen og beiset trinna i eikfarge kjøpt hos en malerbutikk. Lakket over.
Ble kjempefin og man må studere trappen for å se at det ikke er en ny ferdigkjøpt en[:)]

Ser det høres ut som det tok veldig lang tid, men vi gjorde det hele på under en helg. Så det var fort gjort når vi satte igang[:)]

Vi er i fullgang her nå.
Har malt veggene, og rekverket.
Begynner på trappen i morgen mest sannsynlig.
det lå noe treverk under, så sparkler litt på det og maler trappen hvit.
Bilder kommer nær det er klart[:D]

Back
Topp