Hva gjør man i dåp

Bkno7725672

Flørter med forumet
Hei. Jeg har aldri vært i dåp før, men nå skal jeg arrangere dåp for dattra mi. Lurer rett og slett på hva som er vanlig i selskapet: Taler? Når tar man bilder av barnet og foreldrene osv? Åpner man gavene når man får de, eller etter gjestene har dratt? Trenger rett og slett å få det inn med teskje.. :P

Ja, jeg er kristen (dvs jeg tror på gud, men er ikke ofte i kirken :O ) og vil derfor døpe barnet... så det er ikke det jeg vil ha svar på nå ;)

Vi gjorde nok mindre enn hva som er vanlig. Ingen taler, ingen av oss som sa noe som helst høyt egentlig:p vi åpnet gaver etterhvert og satt de frem så alle kunne se. Var mest som en vanlig bursdag her :p Tenker at man gjør så mye/lite ut av det som man vil. Vet mange har taler og mer formelt.

Vi hadde et lite selskap med 16 personer. Tok bilder av foreldre og dåpsbarn og faddere og dåpsbarn i kirken. Ellers ble det tatt en del ikke-oppstilte bilder underveis i selskapet. Vi åpnet gavene før vi spiste, og satt da sammen alle sammen slik at alle fikk se hva dåpsbarnet fikk. Vi hadde ingen taler eller sanger, for det føltes ikke naturlig for oss :)

Vi hadde et lite selskap, hadde ingen taler eller lignende, vi satt av en halvtimes tid til fotografering i mellom middagen og kaffen. Gavene åpnet vi og satte frem slik at alle kunne se, i tillegg hadde vi en gjestebok hvor alle skrev en liten hilsen til dåpsbarnet. Halve familien hadde lang reisevei så vi valgte og tilbringe tiden på å prate sammen fremfor sang og tale:). Dåpsbarnet husker jo lite av sang og taler mens bilder og gjesteboken varer evig. Men det var slik vi gjorde det.

Vi hadde navnefest med seremoni på et museum i nærheten (HEF som velger hvor seremonien er), også samlet vi alle hjemme etterpå.
(Vi var 16 stykker inkludert hovedpersonen selv.)
Vi serverte påsmurte rundstykker og kaker. Veldig uformelt og koselig selskap, akkurat som vi liker det. :)
Gavene pakket vi opp etterhvert, og vi tok noen bilder i hagen.

Hei. Jeg har aldri vært i dåp før, men nå skal jeg arrangere dåp for dattra mi. Lurer rett og slett på hva som er vanlig i selskapet: Taler? Når tar man bilder av barnet og foreldrene osv? Åpner man gavene når man får de, eller etter gjestene har dratt? Trenger rett og slett å få det inn med teskje.. :P

Ja, jeg er kristen (dvs jeg tror på gud, men er ikke ofte i kirken :O ) og vil derfor døpe barnet... så det er ikke det jeg vil ha svar på nå ;)
Ta bilder FØR maten. Dvs om andre barn skal vere med på bilder slik at de ikkje griser seg til ;)
Vi var i kirken , dro til der vi skulle ha dåp, tok bilder, spiste middag, åpnet gaver og var sosiale , kaker, sosial , hjem.
Taler bruker vi ikkje så mye i min familie, så før vi spiste middag ønsket vi velkommen og slikt.

Back
Topp