hva gjør man hos legen?

hetta

Glad i forumet
hva gjør man hos legen første gangen? vet det kan være et underlig spørsmål siden jeg har ei fra før, men det var over 12 år siden , og i sverige... så jeg husker ikke..thihi..
må man igjennom gyn.undersøkelse og slik?

jeg tok bare ulike blodprøver,urinprøve,blodtrykk, veiing, og hadde litt samtale om hva som ville skje videre, og fikk ulike info hefter om svangerskapet ol.....
har ikke hatt gyn.undersøkelse enda jeg og er 37.uker på vei nå.....

Jeg hadde min 1 kontroll nå på fredag.kjempe spennende..tok heller ikke noe gyn. undersøkelse. kun blod/urinprøve, vekt og samtale med legen. er visst 11+3 på vei i følge henne,men jeg tror ikke det er så langt på vei jeg er.skal ikke ha noe undersøkelse før ul i uke 18 nå sa hun..gleder meg:)

Jeg skal til min første legetime på tirsdag... og jeg gleder meg

Legen fyller ut helsekort for gravide, så tar man allslags prøver, og så får man alle disse heftene om graviditet.. [:)] Jeg tok GU da jeg var første gangen, og syns egentlig det var helt greit.. Er det lenge siden man har tatt celleprøve, bør man visst ta det da.. Han kjente og såg på livmora om den tilsa at jeg var gravid.. Men det er som sagt ikke alle leger som mener det er nødvendig da.. [:)]

Back
Topp