Hva gjør man da...

Sollos

Glad i forumet
Skriver på vegne av min kollega nå.
Hun fant ut i dag at hun e gravid igjen med eks samboeren hennes som hun har et barn sammen med .., de brøt forholdet i fjor og verken hun eller barnet de har sammen har sett han på over et år.

Han tokk kontakt for 2 uker siden og ville se barnet, men siden barnet ikke hadde sett faren på over et år så ville ikke mor at barnet og faren skulle være alene siden barnet ikke kjenner faren så godt.
Så sa mor at han kunne komme hjem til dem..og det gjorde han.

han var sammen med dem i ca 3 timer, da barnet sovnet så skulle han dra.., men i den siste timen så endte det med at mor og far hadde samleie, dette er noe mor angret på og er nå veldig lei seg på hele situasjonen siden hun ble gravid.

Abort er utenkelig, da hun har gjort det en gang før og angrer fremdeles på det ( abort gjorde hun for mange år siden)

Hun er i jobb, men får barne tilsyn fra Nav og utvidet barnetrygd.

Hva gjør hun nå? hun er redd Nav vil tro at hun lurer systemet, noe hun absulutt ikke gjør da jeg kjenner henne veldig godt og hun er min nabo også så jeg vet at han ikke bor sammen dem og jeg har ikke sett han også på over et år,

Er denne lille episoden noe NAV vil komme til å reagere på?

Hun er veldig langt nede nå.. og abort er eneste løsningen nå føler hun

Hun har vært singel og uten mann siden bruddet og når han var der og kysset henne så mistet hun hemningene sine, men det var den ene og siste gangen

opp

Når det gjelder nav kan de ikke gjøre noe så lenge de ikke er samboere. Jeg har selv fått OS x2. To ulike fedre da, men likevel. Regler er regler. De kan jo velge å sjekke opp i det, men vil jo ikke finne noe.

Kjedelig situasjon da, men er jo et valg hun må føle på selv. I utgangspunktet må hun vel se for seg å oppdra begge barna alene siden han ikke har vært der første gang, men han må jo få vite. Har rett til samvær om han ønsker.

Jeg ville nok bare fortalt dette til NAV. Dersom de er usikre så er det jo bare å sjekke at de ikke bor sammen. Man skal jo ikke være kjærester heller, det blir jo litt vanskelig å bevise... Husker ikke ordlyden men ikke møtes utenom samvær/ha er personlig forhold el. Kanskje si fra seg stønad som eneforsørger en måned og så melde seg singel igjen etterpå? Ville spurt på NAV jeg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp