hva gjør man? ang ødelagt brille til barn

*Frk.Mamma

Gift med forumet
gutten min fikk ødelagt brillen sin, leddet på brillen har knekt, han mistet de og da datt den av og ser hele leddet er knekt og ødelagt, han er jo skikkelig langsynt 6 på begge øynene så er jo ille, de er forsikret så håper vi får igjen noe på det for de, men uansett så tar det jo opp mot 2 uker og få nye briller, hva gjør man da?? han kan jo ikke gå uten heller liksom. noen som har vært i den situasjonen før?

Det er kanskje bare innfatningen som er ødelagt? Er jo brilleglassene som koster mest og må bestilles/lages. Kan ikke skjønne det skal ta sånn tid å sette glassene inn i en ny innfatning. Iallefall går det kanskje å teipe, rent midlertidig selvfølgelig :-)

Prøv å teip midlertidig. Kanskje han kan få velge farge på tapen selv, så blir det ikke så "teit" for han. Elektrikertape kommer i mange farger. :)

Har unger på jobb som knekker det leddet med jevne mellomrom, dagen etter er det som regel fikset igjen;)

Virra skrev:
Har unger på jobb som knekker det leddet med jevne mellomrom, dagen etter er det som regel fikset igjen;)

å ja det håper jeg. skal reise til opptikern på mandag så håper de fikser det, men da må han jo gå uten i bhg :s for rekker det ikke etter bhg men får bare forklare de at de må passe litt på og følge godt med han, han sier selv at han ser selvom han ikke har de på, em n vet jo ikke

Anntin skrev:
Det er kanskje bare innfatningen som er ødelagt? Er jo brilleglassene som koster mest og må bestilles/lages. Kan ikke skjønne det skal ta sånn tid å sette glassene inn i en ny innfatning. Iallefall går det kanskje å teipe, rent midlertidig selvfølgelig :-)

ja innfatningen er ødelagt, men glassene er ødelagte de også er skikkelig ripete. så han må ha nye der også

her gikk det kun noen timer fra vi bestilte til vi fikk nye briller og glass da jeg kjøpte til gubben

Det aller aller beste tipset mitt er å ha to par briller! Minst! Barn ødelegger 
briller ofte(i enkelte tilfeller), og kan miste de.
Her har snuppa 4 par briller, så hun kan variere litt, og alltid har et ekstra par hvis noe skulle skje.

Hjelper lite nå, men jeg har ei niese som er totalt avhengig av briller (nå linser).
Hun har alltid hatt minst 2 par briller.

Om det bare er leddet som er ødelagt så kan det hende de får til å fikse deg ganske fort, men til senere ville jeg kanskje skaffet han minst enda et par, siden han er så avhengig av å ha de. Som du sier kan det ta litt tid før han får nye om noe skulle skje, så da er det greit med minst ett par i reserve. Finnes ikke noe verre enn å bli uten briller når man ser så dårlig, vertfall ikke når man er så liten. 

Tanntrollet09 skrev:
Om det bare er leddet som er ødelagt så kan det hende de får til å fikse deg ganske fort, men til senere ville jeg kanskje skaffet han minst enda et par, siden han er så avhengig av å ha de. Som du sier kan det ta litt tid før han får nye om noe skulle skje, så da er det greit med minst ett par i reserve. Finnes ikke noe verre enn å bli uten briller når man ser så dårlig, vertfall ikke når man er så liten. 

oki ja, dekker nav flere par briller??
for han skulle hatt noen sånne solbriller ogs for han sliter veldig med at han ikke har solbriller når det er så sterk sol

Her har gutten tre par briller... nei, nav dekker vel bare et par, men de finnes jo ofte tilbud på de forskjellige optikerne, så da slår vi til...

Mamusia skrev:
Her har gutten tre par briller... nei, nav dekker vel bare et par, men de finnes jo ofte tilbud på de forskjellige optikerne, så da slår vi til...

ja det jeg tenkte på også går jo ann og kjøpe på speeksavers nr de har to for en =)

Back
Topp