Hva gjør letrozol?

Prøverpåsøsken85

Elsker forumet
Som overskriften sier...
Det er ingen feil med meg i følge alle tester legen har tatt osv. Og nå har jeg tatt disse tablettene noen dager og forstår ikke hvorfor jeg egentlig tar de?
 
Du har kanskje prøvd en stund uten å bli gravid?

Jeg har ikke erfaring med det selv, men ble bare nyskjerrig så måtte lese om det :).
Ser at det egentlig er en medisin for brystkreft, men at det brukes for å framkalle eggløsning.

Kort: Letrozol hemmer østrogenet, som gir økt produksjon av FSH. FSH trengs for å få eggeløsning og det lave østrogennivået hindrer at mange egg modnes samtidig. Mindre bivirkninger enn det Pergotime har og mindre risiko for flerling graviditet.
Står i en forsknings artikkel at Letrozol bør være førstevalget for medisin som framkaller eggeløsning.
Kan også brukes ved IVF.
 
Du har kanskje prøvd en stund uten å bli gravid?

Jeg har ikke erfaring med det selv, men ble bare nyskjerrig så måtte lese om det :).
Ser at det egentlig er en medisin for brystkreft, men at det brukes for å framkalle eggløsning.

Kort: Letrozol hemmer østrogenet, som gir økt produksjon av FSH. FSH trengs for å få eggeløsning og det lave østrogennivået hindrer at mange egg modnes samtidig. Mindre bivirkninger enn det Pergotime har og mindre risiko for flerling graviditet.
Står i en forsknings artikkel at Letrozol bør være førstevalget for medisin som framkaller eggeløsning.
Kan også brukes ved IVF.
Legen sa hormonprøver og alt var fint hos meg så tar jeg de pga jeg skal få bedre egg eller noe da?
 
Legen sa hormonprøver og alt var fint hos meg så tar jeg de pga jeg skal få bedre egg eller noe da?
Kanskje, det kan visst gi bedre egg kvalitet så.
Selv om prøvene dine er helt fine, tror jeg gjerne dette er første behandling når man ikke har blitt gravid på egenhånd.

Men her er sikkert mange som har erfaring med dette ;)
 
Jeg tok første tablett på lørdag for da hadde jeg ordentlig blødning. Dagen før hadde jeg friskt blod men lite. Så var det over i går? Er det mulig med så kort mens da?
 
Som overskriften sier...
Det er ingen feil med meg i følge alle tester legen har tatt osv. Og nå har jeg tatt disse tablettene noen dager og forstår ikke hvorfor jeg egentlig tar de?
Men legen din forklarte deg vel hvorfor han mente du skulle begynne på de? Hvis ikke så bør du jo spørre legen din :)
 
Skal starte med det v/neste mens, selv om det ikke er noe galt med meg heller! Men legen mente det skulle gi en boost for å få enda bedre egg!
 
Back
Topp