Hva gjør jeg?

• Trådstarter Trådstarter Valgetmitt
  • Opprettet Opprettet
V

Valgetmitt

Guest
Lever i et ekteskap med psykisk vold, en mann som har et stort kontrollbehov og er sykelig sjalu. Har prøvd å komme meg ut av forholdet tidligere, men han er en mester i å trykke meg ned å gjøre meg svak. Har avslørt mange av hans løgner å han reagerer med sinne. Jeg er redd, har flere barn med han men ingen jobb eller økonomi. Hvordan hjelpe meg selv og barna videre så vi får det bra? Hva er det beste jeg kan gjøre og hvordan?

Så utrolig leit å grusomt det er at du er i denne situasjonen! Har desverre ingen erfaring med dette så håper noen andre kan gi deg gode råd ! Eneste jeg kan si er at du må fortest mulig komme deg vekk! Helst i går! Et krisesenter kan vel hjelpe deg? Økonomi er det siste du skal tenke på akkurat nå!

Sender deg mange gode varme klemmer! :Heartred Og du er mer en god nok som du er og ingen kan fortelle deg noe annet!!

Du skal ringe et krisesenter, pakke det mest nødvendige, og reise dit.
Ikke si til mannen din hvor dere skal, eller at dere reiser.

Der vil de hjelpe dere med alt du trenger videre, og det er ikke noe problem å klare seg, for vi har et velferdssystem som tar dere imot.
Du vil få hjelp av en advokat (gratis) til å komme deg ut av ekteskapet, og av politiet til å hente tingene deres.
NAV vil sørge for kommunal bolig, eller evt. garanti så du kan få leiet noe.
Advokaten kan også hjelpe deg med å anmelde mannen din, noe du absolutt bør gjøre!

Ikke hør på hva mannen din sier til deg. Han er en svak og dårlig person, som må trykke deg ned for å føle seg stor og viktig selv.
Sånne mennesker tåler ikke at andre er sterke, fordi de ikke er det selv.
Derfor roper de høyt, psyker en ned og sier stygge ting til en.
Det er veldig(!) viktig at du vet at han ikke har rett! Dersom du hadde vært svak, stygg, ikke klart deg selv (typiske eksempler), hadde han ikke trengt å være slem mot deg for å holde deg nede.

Du ER i stand til å ta vare på deg selv og barna, og du KAN å jobbe!
Han vil ikke at du skal jobbe, sant? Kanskje han har fortalt deg at det ikke er noen vits i å prøve?
Det er bare et virkemiddel for å holde deg borte fra andre mennesker, som kan fortelle deg akkurat det jeg gjør nå.

Ring ditt nærmeste krisesenter neste gang mannen din er ute av huset!
https://www.bufdir.no/Vold/Hvordan_...Utsatt_for_vold___oversikt_over_hjelpetilbud/

Dette klarer du! Du ER sterk nok, og du trenger absolutt ikke ham!

Skriv gjerne en PM til meg hvis du vil ha noen å prate med! <3

Back
Topp