Hva gjør jeg?

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
for ca to mnd siden byttet jeg skole på ene gutten min da lærer og assistent ikke klarte å følge han opp og hadde en veldig negativ holdning til han. Assistenten presterte til og med å snakke nedsettende om han til meg mens han var der flere ganger. Gav beskjed til ledelsen flere ganger da gutten min ble mer og mer deprimert og til slutt satt å gråt hver kveld og sa han bare ville dø. Ledelsen lagde bare kvalme og kontaktet bvt i stedet. Heldigvis har jeg et supert samarbeid med bvt fra før så de ble forbanna på skolen og gav de en lekse.
Etter gutten min begynte på ny skole har han det MYE bedre heldigvis.
Men i går satt jeg å snakket med han og vi pratet litt om tiden på gamle skolen. Kom da frem at en ansatt på den gamle skolen flere ganger hadde tatt han i ørene :o jeg spurte hvem det var men fikk aldri noe skikkelig svar. Da jeg spurte hvorfor han ikke hadde sagt noe sa han at han ikke visste at voksne ikke hadde lov til det :o :( vi snakket selvfølgelig videre om hva voksne ikke har lov å gjøre.
Men spørsmålet mitt er; hva gjør jeg? Han går ikke på skolen lengre, og ledelsen på skolen har lagt meg for hat etter jeg avslørte dem ovenfor bvt om at de sviktet flere barn som egentlig skulle ha ekstra oppfølging. Dette er jo ikke greit!!?!? Eller overreagerer jeg?

Oi, den var vanskelig. Vet rett og slett ikke hva jeg ville gjort... går det andre barnet på denne skolen fortsatt? For hvis det gjør det så hadde jeg nok vært redd for at det skulle gå utover han at jeg tok opp saken... Hvis de ikke går der hadde jeg nok kjørt saken for å beskytte andre barn
Er ikke lett det der...

Det er IKKE greit, som ansatt på skole har vi strenge regler som sier at vi aldri skal legge hånd på barna eller bruke tvang med mindre barnet utgjør fare for oss eller seg selv.... Så dette må du melde til kommunen....

Oi, den var vanskelig. Vet rett og slett ikke hva jeg ville gjort... går det andre barnet på denne skolen fortsatt? For hvis det gjør det så hadde jeg nok vært redd for at det skulle gå utover han at jeg tok opp saken... Hvis de ikke går der hadde jeg nok kjørt saken for å beskytte andre barn
Er ikke lett det der...
Er nettopp det :/ andre går der enda og det går allerede litt utover han at jeg har tatt opp slike ting :( han skal heldigvis bytte over sommeren han også

Det er IKKE greit, som ansatt på skole har vi strenge regler som sier at vi aldri skal legge hånd på barna eller bruke tvang med mindre barnet utgjør fare for oss eller seg selv.... Så dette må du melde til kommunen....
Hvem i kommunen kan jeg ta dette med?

Skole- og oppvekstsjef? Her i kommunen har vi i alle fall det. Den personen som har det overordnede ansvaret svaret for bhg/skole. Du finner nok navnet ved å se på kommunens hjemmeside eller ved å ringe kommunen:)
Takk :)

Hadde definitivt tatt det videre. Dersom noen har utsatt gutten din for dette er det gode muligheter for at det også har skjedd og/eller vil skje andre barn. Trist at dere skulle oppleve dette, men godt å lese at han har det bedre nå :)

Hadde definitivt tatt det videre. Dersom noen har utsatt gutten din for dette er det gode muligheter for at det også har skjedd og/eller vil skje andre barn. Trist at dere skulle oppleve dette, men godt å lese at han har det bedre nå :)
Mye bedre heldigvis :) men lykkelig over at jeg valgte å bytte skole på han selv om det var midt i skoleåret!

Mye bedre heldigvis :) men lykkelig over at jeg valgte å bytte skole på han selv om det var midt i skoleåret!

Ja, av og til er det til det beste selv om det er styr. Hårreisende å tenke på fremferden til enkelte som arbeider med mennesker :mad:

Ja, av og til er det til det beste selv om det er styr. Hårreisende å tenke på fremferden til enkelte som arbeider med mennesker :mad:
Synes at alle som jobber med mennesker tett på burde gå gjennom jevnlig psykisk evaluering! Med tanke på den siste tiden og alt som dukker opp av forferdeligheter :(

Nei, fysj, nå fikk jeg skikkelig vondt av sønnen din. :( Den ansatte bør anmeldes, ja! Ring oppvekstkontoret og lever en saftig klage!

Meld i fra

Sendt Mail til skolesjefen.

Last edited:
Back
Topp