Hva gjør jeg?

RacingFrue

Glad i forumet
Som sikker mange har fått med seg mistet jeg pappaen min for et par uker siden. Jeg er i dag 15+3, så jeg var 13 og noe da.
Jeg var helt sikker på at jeg kjente liv i magen tidlig, jeg kjente jo tidlig med nr 1 også, selv om det er 11 år siden. Men så snakker jeg med jordmor som mener at jeg aldri i verden kan ha kjent noe så tidlig. Hørte hjertelyden dagen før pappa døde, så jeg vet det var liv da.
Kjenner ting nå, men jeg aner ikke hva det er. Det er ikke så ofte og det kan likegjerne være luft. Har hverken blødd eller hatt særlig vondt (bare litt vondt) men muligheten for MA er jo der uansett.
Så hva gjør jeg nå? Ringer jeg legen? Vil jeg få henvisning? Hvor fort får jeg eventuelt det? Ringer jeg og bestiller ul time privat?
Jeg orker ikke miste 2 på en gang, så jeg vil ikke ha svaret om det ikke er positivt, men jeg har ikke oul før 4 feb og syns det kanskje er litt lenge å vente også...
Hva hadde DU gjort?
 
Kondolerer ❤

Hadde det vært meg hadde jeg bestilte ul time privat.
Får du henvisning av legen, så går det somregel litt tid.
 
Huff, så trist. Klem til deg <3

Jeg hadde ringt og bestilt UL privat.

Jeg kjente også liv tidlig og det har gått en tid siden jeg kjente det i dag igjen...
 
Klem til deg ♡
Jeg ville ha bestilt time privat.
 
Kondolerer :( Hadde jeg vert usikker så hadde jeg kontaktet lege eller jm. Klem <3
 
Takk <3

Ringte for privat ul nå og de hadde ikke ledig time før onsdag neste uke, så da prøver jeg legen i morgen i stedet...
 
Huff så trist, kondolerer♡

Håper legen kan gi deg de svarene du ønsker i morgen. Lykke til♡
 
Legen kan jo høre etter hjertelyden.
Jeg er 16+4 og kjenner fortsatt ingenting.
Skal til jordmord onsdag.
Som du sier (og som jeg prøver å fortelle meg selv) er at ingenting tyder jo på at det er noe galt heller :)
 
Kan du ikke ringe JM og fortelle bekymringen din og høre om henne kan sjekke hjertelyden til babyen? Hvis ikke så selger de babydoppler på teknikk magasinet (til en rimelig penge) så du kan få hørt den idag!

Det går sikkert bra. Jeg mistet "mange" av symptomene mine nå i uke 14.. Noe som er veldig vanlig. Men det at du ikke kjenner liv hverdag er vel heller ikke så uvanlig før man er litt lenger på vei selv som flergangsfødende. Lykke til hvertfall og håper du får sjekket det så du slapper mer av.
 
Typisk det da... dro på teknikkmagasinet og kjøpte doppler. Prøvde ca 5 min så ville den ikke mer, bare skrur seg av. Jeg mistenker at det er batteriet, så nå er jeg på vei for å kjøpe nytt.
Det kan vel ikke være umulig å finne lyden nå når jeg er 15+3 vel?
 
Typisk det da... dro på teknikkmagasinet og kjøpte doppler. Prøvde ca 5 min så ville den ikke mer, bare skrur seg av. Jeg mistenker at det er batteriet, så nå er jeg på vei for å kjøpe nytt.
Det kan vel ikke være umulig å finne lyden nå når jeg er 15+3 vel?

Du finner den nok mest sannsynlig - men vær tålmodig! Det kan ta lang tid :) Jeg har tatt den med i sofaen og bare leita litt mens jeg har sett på TV, lenge siden nå da - men da var det ikke alltid jeg fant den. Var kortere på vei :)
 
Du finner den nok mest sannsynlig - men vær tålmodig! Det kan ta lang tid :) Jeg har tatt den med i sofaen og bare leita litt mens jeg har sett på TV, lenge siden nå da - men da var det ikke alltid jeg fant den. Var kortere på vei :)
Vet du om det går an å bruke feks baby olje i stedet for gele?
 
Jeg bruker vanlig hudkrem! Dæsj bare masse på! :)

Edit: og mest sannsynlig er babyen lenger ned enn du tror.

Kjøpte med en aloe Vera gel jeg, ettersom apoteket var stengt. Det var batteriet som var dårlig, doppleren skrudde seg av hele tiden, mens den plutselig ble ekstra tydelig med nytt batteri.

Fant hjertelyden nesten med en gang etter å ha byttet batteri, men så ble den såklart borte igjen når skulle ta det opp og da fant jeg den ikke igjen.
Men jeg har hørt den, så da klarer jeg meg frem til oul.

Takk for hjelp og gode ord alle sammen <3
 
Back
Topp