Hva gjør jeg ????

Mamma 05 og 10

Forelsket i forumet
Jeg oppdaget i går at jeg er gravid igjen. Vi har egentlig funnet ut at 2 barn er helt perfekt. Har en på snart 6 år som er rullestolbruker, og lille Mikkel på  snart 9 mnd. Vist vi velger å beholde så må jeg igjennom fosterdiagnostikk igjen, vet ikke om jeg orker en runde til. Men alikevell så tror jeg at jeg skal orke det. Er så utrolig rådvill hva jeg skal velge.....

Først, gratulerer så mye med graviditeten :) det er ingen selvfølge at man kan få barn, og tenk at du har muligheten til det enda en gang !! Er det en stor prosess med fosterdiagnostikk? Jeg er helt sikker på at du kommer til å klare dette uansett, men forstår at du blir litt tankefull, det er jo en stor "oppgave" :)

Gratulerer med en liten på vei...

Skjønner at det er et "vanskelig" valg for deg og jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men følg hjertet ditt du så går nok dette kjempe bra :) uansett hva du velger så ønsker jeg deg masse lykke til :)

Jeg synes det er vanskelig å si gratulerer i en sånn situasjon, så lenge du ikke vet hva
du skal gjøre. Jeg følte iallefall at det var ubehagelig når min familie gratulerte meg når jeg
ble gravid forrige gang, og jeg var usikker på hva jeg skulle gjøre.

Jeg tror at vi ikke klarer å ta denne typen avgjørelser med fornuften.  Til slutt ender
vi opp med å følge hjertet / magefølelsen / eller hva du vil kalle det... 
Argumentene for og i mot kjenner du bedre enn noen.. Men jeg ønsker deg lykke til !
Husk at ting har en tendens til å ordne seg uansett !!

En stor klem til deg  :)

Ja..ikke lett å si va du skal gjøre.. Vet ingenting om fosterdiagnostikk jeg,men hvis du føler du klarer det er jo selve graviditeten veldig kort i forhold til hvor lenge du kommer til å ha gleden av detta barnet/mennesket du får i ditt liv. Men sånn ellers når det gjelder å ha 3 barn der den ene er rullestolsbruker så kan jeg ikke uttale meg...har jo bare en jeg. Du må bare tenke på va det vil si å få enda en..både "for og imot", og om du muligens kommer til å angre/tenke mye på dette barnet hvis du tar det bort....

KLEMKLEM!

Følg hjertet ditt, tenk på deg selv og barna du har. Og husk at ingen ting er egoistisk!! Jeg mener at hvis dere kjenner at dere er ferdige med å få barn så er det et valg dere har lov til å ta. Men for all del finner dere ut at dere vil beholde spiren så er jo det også bra! Det er vanskelig å komme med råd, men det du bestemmer deg for er det rette ;) 

Jeg tenker på deg vennen! Det er aldri lett å skulle ta en beslutning som kommer til å endre livene våre som å få barn! Forstår deg godt at det trengs mye tankevirksomhet til når du må gjennom fosterdiagnostikk og at eldstemann trenger mye "ekstra" i hverdagen!

Jeg er en person som trenger ro rundt meg og tid til tankene mine når jeg skal ta store beslutninger. Jeg rusler gjerne meg en tur vekk fra barn og mann og har musikk på ørene. Ofte bruker jeg denne artisten når jeg har mye å tenke på:

http://www.youtube.com/watch?v=R8MzHqkNBwo

http://www.youtube.com/watch?v=cg_dRAmSzvA

Jeg ønsker deg lykke til med valget ditt. Håper du finner den løsningen som er best for deg og familien din!

Mange klemmer fra oss

Tusen takk for all ommtanke. Har vært i samtale med legen min i dag, skal på sykehuset neste onsdag for samtale der. Vi klarer ikke forløbig å bestemme oss for hva vi gjør. Men har enda noen dager til på oss å tenke oss om.

Back
Topp