ORIGINAL: Hjeeeeelp
Først, jeg er egentlig en gammel bruker, men jeg vil ikke gå ut offentlig med dette enda..
Jeg sitter bare å gråter og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har fått beskjed om at jeg må få samboeren min til å falle for meg på nytt, med andre ord, stor sannsynglihet for at det kan bli slutt og jeg blir alenemor.
Hva gjør jeg?[:(]
Kjære deg, så vondt du må ha det nå! [&o] Skjønner at du ikke kan si så mye om saken, men man er alltid to i et forhold, og det jeg har uthevet er definitivt ikke noe man kan kreve av noen. Men, det som slår meg umiddelbart, er vel det som ofte skjer når man får barn, at balansen i forholdet forandres. Nødvendigvis er det barnet som kommer i fokus, og man glemmer ofte å være kjærester og blir foreldre eller "samarbeidspartnere" i stedet for. Jeg tipper at det er dette mannen din kjenner på. Du har blitt mor, og er ikke lenger "bare" den han forelsket seg i. Det første halvannet året etter at man har blitt foreldre er ei krisetid, det er visstnok da svært mange samlivsbrudd skjer. Men det tror jeg er fordi man glemmer seg og ikke tar tak i ting. Man er naturlig nok slitne, konstant trøtte, og det meste dreier seg om barnet og å få hverdagen til å gå rundt.
Han kan som sagt ikke kreve at
du skal sørge for at han skal falle for deg. For en tåpelig ting å si [:@] (Men det må du ikke si til ham [:D]). Dere er helt nødt til å snakke sammen, det er mitt råd. Få noen til å passe ungen/ungene en kveld, bestem dere på forhånd for at dere skal snakke om hvordan hver av dere har det i forholdet. Menn liker visstnok ikke å bli tatt på senga og fortalt at "nå skal vi snakke sammen, kjære". Dette stemmer definitivt på mannen min, han blir dritsur og innesluttet [8|][;)]
Tips: Menn hater også å bli avbrutt mens de snakker. Finn en gjenstand dere kan bruke som "mikrofon". Den som har mikrofonen kan snakke, den andre må lytte. Lurt at den andre etterpå oppsummerer kort hva den andre har sagt, med egne ord. Slik unngår man misforståelser, samtidig som at den andre vet at han/hun blir lyttet til. Snakk ut fra hva
du føler, og be ham om å gjøre det samme. Anklager fører ingensteds hen. Dette er en start hvor dere i det minste kan prøve å finne ut hvor landet ligger, og så ville jeg anbefalt familierådgivning og ta det videre derfra.
Jeg tipper han savner kjæresten sin! [:)] Men hva tenker du selv om situasjonen? Kom dette som lyn fra klar himmel? Får ikke skrevet noe mer nå, men kan gjerne svare i kveld, her eller på pm. Stor klem til deg!