Hva gjør jeg?

Knøttet79

Forelsket i forumet
I morgen er det julebord. Er under 5 uker på vei så har jo ingen planer om å fortelle det til noen ennå.
Vet at hvis jeg ikke drikker vil det bli stilt spørsmål. Har derfor ordnet meg med alkoholfri rødvin på vanlig rødvinsflaske og greier. Klarer nok å lure meg unna alt som eventuelt blir servert, men vet at det har blitt kjøpt inn rusbrus til vorspiel. Tror dere det går greit om jeg tar en og bruker evigheter på den??? Kan jo helle ut litt når ingen ser. [8|]

Hei du.
Jeg syntes ikke du skal ta sjansen jeg da. Alkohol så tidlig i svangerskapet?? I det hele tatt?? Nope. Det er ikke bra for babyen. Kan du ikke bare si at du ikke er helt i form?? Lille spire i magen skal ikke lide for noe h*n ikke kan noe for.
Det er min mening da ihvertfall.
Lykke til
Klem

Er egentlig helt enig med deg skjønner du. Ville bare ha noen meninger. Finner nok på noe. Pleier å skylde på migrene. Da kan jeg bare drikke utvalgte rødviner ol. Og rødvinen min er jo alkoholfri i morgen.
Finner nok på noe. Vil ikke gjøre noe galt for mitt lille nurk[:)]

Kan du si at du ikke liker rusbrus? Eller at du ikke vil blande for du skal drikke rødvin senere?

Kan du ikke bare si at du ikke vil blande rusbrus og vin?? "holder med at jeg er litt uggen i magen fra før.." Isåfall, ha med deg ferdig blanda rød saft på flaske, ta en rød rusbrus der, hell mesteparten ut og deretter hell i saften (gjem deg på do mens du gjør det) . Så ser det jo ut som du drikker som alle andre.. evt kan du jo bare drikke litt alkofri vin på vorspiel?? slapp av- det ække no stress om du tar deg en slurk eller to, men det beste er jo å la det være :-)

Have fun! [:D]

Si heller at du brukte antibiotika fo kort tid siden og at det var veldig farlig å kobinere de 2. Aldriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ta sjansen på å drikke alkohol.. Jobber med psyk.utvkl.hemmede.. og 2 av dem jeg jobber med er desverre offer for mødrenes alko.forbruk under svangerskapet... Selvom det er tidlig ennå 5uker? så er det jo nå grunnlaget for en frisk bebi dannes så tidlig... !!!!

Kan ikke skylde på at jeg ikke liker for de som er der kjenner meg godt. Det er jo derfor det er litt problematisk.
Men dette skal jeg fikse. Kommer enten til å skylde på det med blandingen eller helle ut når ingen ser. Til resten av kvelden skal vi ha med selv og da er de alkoholfrie varene i boks. Blir sikkert ikke noe problem. Er bare det at det føles som om at folk ser så godt hva jeg drikker. Mest sannsynlig kommer ingen til å legge merke til det[;)]

Vil bare ha hemmeligheten min for meg selv en god stund til

enig med hilly her jeg...

Si at du går på penecilin for en infeksjon. Det skal jeg gjøre på vårt julebord.. :)

Lykke til :)

Det er vel bare å si at du ikke har lyst på rusbrus??? Ingen har noe med hva og hvorfor. Men å ta noe alkohol synes jeg ikke du skal.

Antibiotika er en god unnskyldning for ikke å drikke[:)] Vi var på festivaler hele sommeren uten at jeg drakk. Fordi jeg hadde "bihulebetennelse". Det kan nemlig ingen andre enn deg vite om! Så Skjulte sykdommer er flott[:D]
Når vi først sa det i høst, så var det faktisk ingen som hadde mistanke heller... Helt utrolig syns vi, men da funka det jo bra[:D]

Jeg hadde en fest før jeg tok graviditets-testen.. Jeg er egentlig ikke så bekymra for dette, men når man vet at man er gravid så syns jeg at man skal holde seg unna. For selv om det er bare en rusbrus, som mest sannsynlig IKKE utgjør noen ting, så er det den flasken man tenker på viss noe skulle feile barnet når det er født.

skal si du har ordet deg,med alkoholfri vin på vanlige flasker...[:D]

du har fått mange gode forslag her ser jeg.å det med at du ikke vil drikke noe annet en rød vin er jo veldig forståelig da.

jeg klarer ikke drikke noe annet vist jeg skal drikke rød vin..da blir jeg dårlig!så du kan jo bare si det om noen spør om du vil ha noe annet."nei takk,tror jeg holder meg til rød vinen...blir så dårlig om jeg blander"[:)]

så får du håpe på at resten av juleborde er så fine i farten at di ikke legger merke til at du oppfører deg..[:D]

Når jeg var gravid første gang gikk jeg på utsettelse tab for mens og var i syden så der drakk jeg 4 dager på rappen og røyka som en svamp.
Var vel rudt 5 uker på vei og snakket med spiselisten som vi gikk til og han sa jeg ikke skulle tenke på det for barne fikk ikke blod fra meg da.

Jeg skal på julebord i morgen (er 7+2 uker på vei) og har planlagt å si at jeg går på antibiotika... Er jo ikke noe fint å lyve, men jeg tror jeg blir lett avslørt dersom jeg ikke drikker..

hehe jeg kjøpte alkoholfri hvitvin som jeg helte over på en hvitvinsflaske med skrukork [:D] Absolutt ingen som fattet mistanke, takket bare nei når jeg ble tilbudt andre drinker og sånt. Unnskylte meg med litt dårlig form når jeg var lei av alle fulle folkene og dro hjem litt tidligere enn de andre [:D] Kommer til å bruke samme trikset flere ganger frem til jeg forteller alle at jeg er gravid [:D] Eneste som var dumt da var at den alkoholfrie vinen var så utrolig søt og kvalmende, da er kanskje alkoholfri rødvin bedre? tror jeg prøver det neste gang [:)]

Hei jenter.
Må bare fortelle om julebordet i går. Det gikk så fint og trang ikke lyve en eneste gang. (Er nemlig skrekklig dårlig til det[;)])
Jeg slapp lett unna rusbrusen med å si jeg ikke ville blande pga dårlig mage. Resten av kvelden drakk jeg min akoholfrie rødvin (som faktisk var veldig god). Da folk lurte på om jeg var i farta kunne jeg jo si ja med god samvittighet for man kan jo bli i farta av å ha det gøy også.

I dag har jeg god samvittighet og hemmeligheten min er fortsatt bare min og mannen min sin[:D]

Bare så dere vet det, alkohol og antibiotika går helt fint sammen. Det er bare det at den ikke virker sammen med alkohol. Har en venninne som tok den unnskyldningen da hun var gravid, og ble ganske rød i toppen da noen fortalte henne at "du kan jo drikke for det".

Bare å si at du har fått en tannkjøttbetennelse el. noe.. og at du går på sterke antibiotika, som ikke kan taes sammen med alkohol. Hvis noen sier det motsatte, si du har fått beskjed fra legen..

Enda enklere; ta bilen og kjør dit..da kan ingen begynne å mase for da har du liksom bestemt deg, har bil og greier..

Ikke ta den sjansen overfor lille gullet ditt, du kan angre resten av livet på det.. for det er NÅ han/hun driver å danner orgenene sine, og det må du ikke finne på å klusse med!!

Kos deg på julebordet!!!!

Back
Topp