Hva gjør jeg når legevakten nekter å hjelpe?

Jeg har vært syk i en uke nå. Litt opp og ned, men i starten var det VELDIG vondt i halsen, så når det ga seg ble jeg tett og lett forkjølet, så i går hadde jeg litt feber, så jeg tok paracet, i tillegg våknet jeg med hodepine i går som ikke ga seg når jeg tok paracet. I dag har det utviklet seg og jeg har vondt i hodet, panna, nesa, bihulene og oppe i munnen.. Det er sinnsykt vondt, og legevakta sier bare at de ikke gir medisin vanligvis og at jeg skal ta mer paracet. Men det funker jo ikke.. Og det er ikke bare bare å få time hos legen på dagen heller!! Jeg blir så sint på legevakta i bodø, de tar meg ikke seriøst.. De sa at siden jeg ikke hadde feber så var det ikke akutt, men hvem vet om jeg hadde hatt feber hvis jeg ikke tok paracet hver fjerde time?

Kjedelig å være syk så lenge!! føler med deg!! hvis det Er noen trøst så tror jeg virus som går nå ofte slår ut folk i en uke, mange som er syke nå.

Jeg hadde dratt opp der og forlangt medisiner eller en forklaring på hvorfor du hadde så vondt. Hadde ikke dratt før de hadde hjulpet meg og hvis de nekter sier du bare fint at les i Bodø avisen i morgen kommer til å stå en lite pen omtale om dere.

Finnes det ikke privat legevakt, eller legetjeneste i nærheten av deg ;) ? Eg har rett og slett gitt opp hele legevakt systemet, for eg har kun dårlig erfaringer med de, så eg drar til Volvat hvis det oppstår noe utenfor fastlege åpningstiden. Det koster jo selvfølgelig litt, men på Volvat så får du det du betaler for ;) (min personlig mening ihverfall). Blir alltid tatt på alvor, og får god behandling :) Lykke til, og masse god bedring!!!

Uff høres jo ut som en mulig bihulebetennelse, veldig kjedelig å ikke bli tatt på alvor :(

Nei jeg vet ikke om noen privat legetjeneste her i bodø... Jeg tror nok det er bihulebetennelse, har prøvd å sove i flere timer nå, men jeg får ikke til pga smertene:( orker ikke ringe legevakta engang, de hører ikke etter, bare frekkheter.. Jeg må vente å ringe legen å prøve å få akutt-time kl halv 9. tviler på at det blir noe søvn :(

jeg var sånn jeg og, fikk time hos fastelegen min,siden dethadde vart så lenge,( er ikke flink å gå til legen , skal baaare seee an :P ) men jeg hadde vært bihulebetennelse:/ å fikk en pencilinkur som begynte å virke samme dagen, og etter 2 dager null vondt:) så håper du får time hos legen din, for dte rjo ikke godt eller bra:(
lykketil :))

Frustrerende! Men det er sånn at fastlegene er pålagt å ta imot øhjelp-pasienter i løpet av dagen...! Så ring i morgen ved åpningstid! Evt stå på døra der hvis du orker... I natt får du kjøre på med paracet og nesedråper og saltvann....og sitte oppreist å sove....!! God bedrings-klem ;)

Hvordan er formen? Kommet deg til legen i dag?

Back
Topp