hva gjør jeg nå

EmmaT

Gift med forumet
før jeg begynte i den nye jobben (aug 09), søkte jeg jo om bytte av bhg til småen. på førsteplass en bhg med åpningstider fra kl 06.45-17. andreplassen var den hvor jeg jobber i nå.

en dag i begynnelsen av januar kom styreren på jobben til meg i styrtet, og sa hun hadde holdt av en plass til småen. jeg ble litt forfjamsa, var på vei ut dørene. men sa jo ok.

så idag får jeg beskjed om at småen har fått plass i den bhg vi hadde på førstevalget. har hele tiden vært usikker på om jeg ville ha småen i samme bhg som jeg jobber, men har jo mentalt forbereda meg nå. og vi hadde gleda oss [>:]

prøvde å si til småen på en fin måte at han fikk plass i samme bhg som bestekompisen sin. så begynte han og grine, for han ville jo i den som mamma jobber i [&o] han har jo vært med meg mange ganger på jobb, og har allerede venner der.

får snakke med styreren på mandag og høre om 2 valget automatisk gikk bort nå. trodde jo førstevalget gikk bort når da sa at hun holdt av en plass.

kort frist og, svaret skal være inne innen onsdag [:-]

Du får spørre ja, enten styreren eller den/de i kommunen som har med opptakene å gjøre. Det er vel ikke nødvendigvis sikkert at 2. valget er "blåst" fordi om du fikk tilbud om førstevalget tror jeg.

Hva gjør du om du kan velge helt fritt da? Det er det som er problemet, kanskje? Å bestemme seg?

Jeg har jo ingen erfaring selv med å jobbe i barnehage, og dermed har jeg ikke så mye "kvalifisert" å si om det å jobbe i samme barnehage som barnet sitt. Det høres selvfølgelig veldig praktisk ut da, å slippe å innom en annen barnehage på vei til og fra jobb.

Camika jobber vel i samme barnehage som barna hennes går i, du kan jo forsøke å sende henne en pm, og spørre hvordan hun synes det er? Jeg så hun var innom her i formiddag, så det kan jo hende du får kontakt.[;)]

ja camika kan godt svare i denne tråden [:D][;)]

nei altså, poenget er at hun holdt av en plass til småen på samme avd som jeg jobber. dette så jeg på som noe negativt med en gang, men har som sagt tenkt litt på det nå .. og fant ut at det er det jeg ønsker.

grunnen til at jeg i utgangspunktet ønska den andre bhg, var fordi jeg hadde jo egetlig ikke tenkt å jobbe så lenge i denne jobben. og da er vi jo tilbake til den perfekte åpningstiden. men så er det jo det at jeg er DAGLIG inne på finn.no/avisene og ser etter evt andre jobber. og det er INGEN jeg kan søke på. så trives jeg jo der jeg er.

skal ikke være lett.

Hvorfor var det igjen at du i utgangspunktet ville bytte jobb?

fordi det er under min utdannelse. så lønn spiller en stor rolle. samt jeg føler for mer ansvar [:)]

OK, da skjønner jeg.

Hva er det du helst vil bli "når du blir stor" da?[:D] Altså hva slags stilling du ønsker deg mest.[;)]

vurderer mer skole fra høsten 11, for å få meg en mer adm. stilling innen helsevesenet. ser for meg som avdelingsleder, styrer etc.

skulle jeg fortsatt ha jobba i bhg, så hadde jeg nok ønska meg en stilling som pedagogisk leder [;)] har selvfølgelig bare vært i arbeidslivet i 6 mnd, så jeg suger bare til meg kunnskap for øyeblikket liker jeg å si [:D]

jeg som person trives ikke i en "understilling" merker jeg [;)]

fra høsten av tenker jeg og på å søke på en helgejobb, type annen hver helg. da som det jeg er utdanna som. savner yrket mitt jeg. hvordan det blir å jobbe over 100 % er jo en annen sak. er dau som en sild nå liksom [8D]

Var det vernepleier du utdannet deg til?

Mer utdanning blir jo aldri feil, men ofte tror jeg at for å få en administrativ stilling, i hvertfall en administrativ lederstilling, så er det en fordel å ha litt arbeidserfaring først. Både for å bli valgt ut til jobben, og ikke minst så tror jeg det vil gjøre jobben lettere også. Det kan ikke være lett å gå rett fra skolebenken og over i en lederstilling, tenker jeg.

Hva slags stilling har du nå da? Er det tenkelig at du kan få en ped.leder stilling med din utdannelse? Jeg antar det vil være på disp. i såfall, for det er vel bare førskolelærerutdanningen som er "gyldig" i så måte, men heromkring er det i hvertfall mange med disp., for det er ikke nok førskolelærere.

Helgejobb i tillegg til full jobb og liten gutt - det hørtes slitsomt ut![&o] Men du er jo ung og sprek da![:D] Er det de helgene småen er hos pappa'n sin du tenker å jobbe da eller?

er jo derfor jeg blir i den jobben jeg har nå, for å få meg arbeidserfaring. er og derfor jeg vil få meg en helgejobb. trenger all den erfaringen jeg kan få. begynner jeg på skolen igjen, må jeg jo og jobbe nesten fullt utenom, da jeg ikke skal ta opp studielån. så erfaringer skal jeg nok få min venn [:D][;)]

hadde nok ikke fått jobb som ped. leder fast stilling. selv om folk på min arbeidsplass har den stillingen med mindre utdannelse enn meg. men som sagt så er jeg ikke der NÅ.

Nei, fakst ped.lederstilling er vel ikke så trolig. Jeg tenkte f.eks. om du hadde mulighet for en midlertidig ped.lederstilling i den bhg du er nå, siden du sier du trives der.

Jeg synes du er kjempeflink som orker tanken på full jobb + helgejobb, nesten full jobb + studier osv., i tillegg til å være alene om å ta deg av småen.[:D]

Skal innrømme at jeg nyter å bare jobbe 80% nå, og ha fri tre dager i uka (fredag, lørdag og søndag), og jeg gruer meg egentlig litt til jeg må begynne å jobbe fullt igjen. Nå stortrives jeg i jobben for tiden også da, så jeg har ingen ambisjoner om å komme meg et annet sted liksom, og da er det jo bare å "lene seg litt tilbake". De ambisjonene jeg har går ikke på type stilling, men mer på personlig og faglig utvikling, og det føler jeg det er mulig å oppnå ved å jobbe der jeg jobber.

du er der du er fordi du venta med barn til du hadde mann, utdannelse og jobb [;)] [8D]

Ja, altså, nå har ikke jeg noen utdannelse egentlig, men jeg har jo jobbet der jeg jobbet "hele livet", og det kan jo gi noen fordeler det også. "Problemet" med å ikke ha utdannelse er at man må igjennom ganske mange år med lav lønn og oppgaver som er lite interessante før man har "jobbet seg opp" til bedre oppgaver - og dermed bedre lønn. Da jeg begynte der trodde jeg at det var kontormedarbeider jeg ville bli, men etterhvert fant jeg ut at det ble litt kjedelig i lengden. Grunnen til at jeg fortsatte der også etter at jeg hadde erkjent dette var at vi hadde et veldig godt arbeidsmiljø på det gamle kontoret. Pluss at det var kort reisevei da, det er ikke så lett å få tak i fast, heltdisjobb på kontor heromkring, det er mange om beinet (mange som pendler til Oslo, og som søker så fort noe lyses ut her).

Nå med det nye kontoret kan jeg vel ikke si at arbeidsmiljøet på noen måte minner om det vi hadde før, men nå elsker jeg oppgavene mine, så det i seg selv er grunn nok til å bli. Også har jeg funnet ut at man vokser med oppgavene, så nå hiver jeg meg med på alt jeg har lyst til, før hadde jeg nok litt lett for å sitte i en krok og vente til noen "inviterte" meg.[;)]

Tenk på hva du vil seinere trur jeg, sånn at han ikke må bytte bhg flere ganger[:)] Og hvilke barn begynner han på skolen med, fra hvilken bhg? Sånne ting tenker vi på, hadde tenkt til å flytte en gang, men vi har ikke hjerte til å rive han opp fra det kjente og trygge miljøet han er i nå. Barna først[:D] Også hadde jeg bedt styreren om et KLART svar til mandag!!

å jasså, trodde du var utdanna sosionom eller noe jeg [:D] jeg er med på tanken og jobbe seg oppover. det jeg holder på med, bare at jeg er noen år bak deg. venter ikke at drømmejobben plutselig detter i hendene mine, derfor jeg vil prøve så mye.

ORIGINAL: snuppa80

Tenk på hva du vil seinere trur jeg, sånn at han ikke må bytte bhg flere ganger[:)] Og hvilke barn begynner han på skolen med, fra hvilken bhg? Sånne ting tenker vi på, hadde tenkt til å flytte en gang, men vi har ikke hjerte til å rive han opp fra det kjente og trygge miljøet han er i nå. Barna først[:D] Også hadde jeg bedt styreren om et KLART svar til mandag!!

jeg har tenkt på alt det, og dette blir det ene skiftet han må igjennom. når det gjelder skole, så kommer vi ikke til å bo her når den tid kommer. så der blir han ny uansett.

ORIGINAL: EmmaT

å jasså, trodde du var utdanna sosionom eller noe jeg<<<<<< [:D] jeg er med på tanken og jobbe seg oppover. det jeg holder på med, bare at jeg er noen år bak deg. venter ikke at drømmejobben plutselig detter i hendene mine, derfor jeg vil prøve så mye.

Nei, jeg kommer opprinnelig fra aetat jeg vettu, tror ikke det var så mange sosionomer der egentlig, mye forskjellig slags bakgrunn på folk der, men om jeg skal trekke frem en yrkesgruppe som det var mange av der så må det bli lærere. Sosionomene jobbet vel oftest på sosialkontorene.

Lurt å prøve seg litt frem ja, og som sagt, utdanning blir aldri feil. Med solid utdanning og variert yrkeserfaring stiller man sterkt på arbeidsmarkedet. Det kommer nok til å gå deg godt skal du se![:D]

som sagt så tenkte jeg og negativt om dette med en gang. at det kom til å bli for mye.

jeg har hatt småen med meg på jobb noen ganger, og det har gått kjempe bra. han er ikke typen som henger rundt beina på meg. er ikke sjalu og enser meg nesten ikke. faktisk så har jeg følt at jeg nesten ikke har sett han etter en hel dag. er så mye å gjøre hele tiden, unger som trenger oppmerksomhet etc. avdelingen deles jo og ofte inn i mindre grupper. så det er ikke som om han kommer til å sitte på fanget mitt hele dagen [:)]

så derfor gleda jeg meg til å få muligheten til å få være mer rundt han. få se han i barnehagesituasjoner som jeg ikke har før. de er jo bare små en gang. dessuten er det jo snakk om kun 1 år.

og så ser jo jeg småen mindre enn dere gjør deres unger [:)]

Får håpe det fortsatt er mulighet for å få den plassen da, for da synes jeg du skal ta den![:)]

Back
Topp