Hva gjør jeg nå?

Lykkemamma93

Forelsket i forumet
Junilykke2018
Våknet opp i dag og bekkenet kjentes overraskende bra ut. Og med et godt bekken tenker man at man endelig orker å rydde og ordne litt her hjemme. Utrolig at man kunne ta så feil...

Jeg startet å rydde stuen. Det gikk ikke mer enn 5 små minutter og jeg får en akutt smerte på høyre side. Dette er nå snart 2 timer siden og jeg har like vondt enda. Jeg klarer omtrent ikke belaste høyre benet da jeg får akutt stråling nedover låret. Jeg har måttet dra innom butikken for å kjøpe middag siden samboeren jobber sent og jeg gikk rundt der inne gående som en gås og kjente tårene presse på. Fikk nesten ikke med meg ene benet.

Deretter måtte jeg hente sønnen vår i bhg. Klarte å gjennomføre det, men sitter nå på sofaen og føler at ene siden er hoven og større enn andre siden av rompa. Skal heldigvis til fysio i morgen.

Så hva gjør man når man ikke har noen som kan hjelpe til, samboeren jobber sent og bekkenet er ødelagt når man samtidig må ta av seg barnet sitt? Holde ut?

Våknet opp i dag og bekkenet kjentes overraskende bra ut. Og med et godt bekken tenker man at man endelig orker å rydde og ordne litt her hjemme. Utrolig at man kunne ta så feil...

Jeg startet å rydde stuen. Det gikk ikke mer enn 5 små minutter og jeg får en akutt smerte på høyre side. Dette er nå snart 2 timer siden og jeg har like vondt enda. Jeg klarer omtrent ikke belaste høyre benet da jeg får akutt stråling nedover låret. Jeg har måttet dra innom butikken for å kjøpe middag siden samboeren jobber sent og jeg gikk rundt der inne gående som en gås og kjente tårene presse på. Fikk nesten ikke med meg ene benet.

Deretter måtte jeg hente sønnen vår i bhg. Klarte å gjennomføre det, men sitter nå på sofaen og føler at ene siden er hoven og større enn andre siden av rompa. Skal heldigvis til fysio i morgen.

Så hva gjør man når man ikke har noen som kan hjelpe til, samboeren jobber sent og bekkenet er ødelagt når man samtidig må ta av seg barnet sitt? Holde ut?

De dagene jeg vet at jeg MÅ fungere som mamma, handle, hente i barnehage osv, så gjør jeg ingen ting hjemme! Tar ikke sjansen på at jeg klarer både og, selv om formen virker prima. Det er min løsning, jeg tør rett og slett ikke å ta sjansen på at jeg både klarer å rydde og hente i barnehagen feks[emoji85]

Jeg er konstant dårlig, og må alltid hente i barnehagen, med unntak av en eller to dager i måneden, når mannen har turnusfri. Han kan levere i barnehagen de dagene han begynner senere, men da kommer han heller ikke hjem til middag, disse dagene er det flest av. Jeg prøver å tenke framover, slik at mannen kan handle. De ukene det bare er jeg og jentungen, blir det ofte enkle middagsmåltider, eller til og med bare brød. Av husarbeid gjør jeg ingenting, med mindre jeg har en god dag. Da prøver jeg å rydde kjøkkenet eller vaske klær.

Jeg tenker at jeg bare må prøve. Noen ettermiddager blir det mye tv, og lite lek. Det er for en periode, og jenta mi er 4, og klarer å leke med seg selv. Og kanskje kjede seg litt. Så biter jeg tennene sammen, og kapitulerer når hun er i seng.

Høres ut som en låsning da. Jeg ville tatt 2 paracett, massert hard og prøv å knekke opp. Jeg knekker opp ved å bøye meg til siden på et fot (som om en hund tisser). Det må jeg gjøre flere ganger daglig=/

Ta en kikk på nettet og se om du finner noen øvelser for å tøye ut låsninger. Jeg holder mitt i sjakk med Yoga-tøying. Egentlig bare utfall, indianerstilling og bøye seg forsiktig fram osv.. søk yoga for gravide eller maternity Yoga..

Hadde det sånn forresten når jeg gikk med andremann for 7 år siden. Dagene gikk jo, kan du få hjelp til ettermiddagene med bekkenbelte?

Back
Topp