Hva gjør jeg nå?

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Har hadd mensenlignende smerter siden mandag. Er der hele tiden, men noen gang er den sterkere. Dette går veldig utover nattesøvnen. Ringte legekontoret, men fikk bare beskjed at det var ikke noe di kunne gjøre så jeg måtte bare ta det med ro og se det ann. Fikk ikke komme til legen før jeg var mellom 10 og 12 uker. Har jo en liten prins på 6 mnd, så kan jo ikke akkurat ligge på latsiden og heller ikke gå med disse smertene. Er jo helt zombie om dagene. Så hva gjør jeg nå?
 
Du kan vurdere en time til privat gyn kanskje, for å se om alt er bra?
Hvis man får time på kort varsel nå i ferietider da...
 
Hva med å ringe jm? De pleier å vær litt mer forståelsesfulle.
 
Æsj sånn hadde jeg det første gang og, verket og stakk non stop hele døgnet - og var vært som natten når jeg slappet av. Ring gyn og få deg en time. Hos meg var det bare veldig sterke smerter pga de båndene som strekker seg. Helt ufarlig, og ga seg heldigvis helt plutselig. Husker ikke når. Gleder meg til de avtar denne gangen også. Er vondt om natten!
 
Æsj sånn hadde jeg det første gang og, verket og stakk non stop hele døgnet - og var vært som natten når jeg slappet av. Ring gyn og få deg en time. Hos meg var det bare veldig sterke smerter pga de båndene som strekker seg. Helt ufarlig, og ga seg heldigvis helt plutselig. Husker ikke når. Gleder meg til de avtar denne gangen også. Er vondt om natten!

Dette er min nr 4 og har ikke hadd det slikt med di. Men jeg mistenker at det også kan være noe med bekkene. Hadde så vondt i bekkene med sistemann, men siden det var helt på slutten av svangerskapet var det ingenting å gjøre. Fikk beskjed at jeg måtte få det sjekket etter fødsel. Er nå snart 7 mnd siden fødsel men har ikke fått sjekket det enda. Så kan jo være det og ikke noe galt med den lille. Men 1 ting vet jeg og det er at jeg ikke kan ha det slikt, så blir så frustrert at jeg ikke får hjelp til å finne ut hva det er. Har nå kontaktet jordmor for å se om det er noe hun kan gjøre. Så får håpe at hun får tid til å ringe tilbake i dag.
 
Ammer du fortsatt? Amming påvirker jo livmora til å trekke seg sammen, og nå skal jo din vokse. Det er visst helt ufarlig, men kan være smertefullt. Men ring JM/legen flere ganger hvis det blir veldig vondt såklart..
 
Min første tanke er at det kanskje har sammenheng med at det er så kort tid siden forrige fødsel. Og så lurer jeg også på om du ammer enda,da det får livmoren til å trekke seg sammen?
 
Ammer ikke. Snakket med jordmor og hun mente det kun høres ut som bekkenløsning. Så jeg skulle bare ringe legen i morgen å kreve time.
 
Kan du ha uvi? Evt kan det høres ut som begynnende bekkenløsning Evt bare at du merker murringene mer må fordi det er så kort siden fødsel
 
Ser det er nr 4 hos deg også. Jeg har hatt mye vondere murringer og "voksesmerter" denne gangen. An merker visst ligamentsmerter mer for hver svangerskap. Likt som etterriene som blir verre for hver fødsel...
Jeg har brukt sånn mintkrem på korsryggen som lindrer litt
 
Kan du ha uvi? Evt kan det høres ut som begynnende bekkenløsning Evt bare at du merker murringene mer må fordi det er så kort siden fødsel

Er nok bekkenløsning. Er vondt rundt hele og har strålinger ned føttene
 
Ja da er det beste rådet å ikke løfte for tungt, bøye deg riktig, ligg med pute mellom beina og ikke sitt med beina i kryss osv
 
Back
Topp