Hva gjør jeg nå da? *ang. jobb*

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har blitt oppsagt i dag pga firmaets dårlige økonomi. Hvordan gjør jeg dette nå? Melder jeg meg arbeidsledig på nett eller må jeg fysisk ned på nav med papirer?
Noen som vet?

Har ikke vært arbeidsledig på åresvis, føles ganske rart! [&:]

Du kan melde deg arbeidsledig på nett, men tror du må fysisk møte opp på nav for å søke dagpenger.. Du kan jo ringe nav og høre?
Synd du mistet jobben, får håpe det går kjapt og greit å finne seg en ny! Lykke til med jobbjakten!!!

Oppsagt...?

Det vanlige er jo permittering når firmaet sliter økonomisk. Har du blitt oppsagt må du møte opp på nav og søke om dagpenger.. Heldigvis har du krav på det fra dag 1.

Hos oss må man komme ned fysisk med papirer i forhold til å motta dagpenger. Man må også ha en type førstegangsamtale i forhold til dette[:)]

Lykke til med jakten på ny jobb.

Stikk ned på NAV, og snakk med noen som har med det å gjøre. Fyll ut dagpenger papirer, og få bekreftelse på at alle mulige papirer er blitt levert. Sånn at du slipper noe tull med utbetalingene dine.

Da melder du deg først arbeidsledig på nettet, og så stikker du ned på nærmeste NAV-kontor og fyller ut søknad om dagpenger. 

ORIGINAL: Pearl

Du kan melde deg arbeidsledig på nett, men tror du må fysisk møte opp på nav for å søke dagpenger.. Du kan jo ringe nav og høre?
Synd du mistet jobben, får håpe det går kjapt og greit å finne seg en ny! Lykke til med jobbjakten!!!

så leit å høre [&o] håper du finner deg en ny jobb raskt [:)] lykke til!! visste du om at det kunne komme eller kom det som et sjokk?

uffda,så kjedelig[&:][&:] men trengs vel alltids frisører her ute da[:)] håper du finner deg ny jobb snart,er kjipt å være i en slik situasjon[&o]

Huff, det var synd å høre! Men det stemmer som de andre har skrevet! Registrer deg som arbeidssøker på Nav.no (idag!) og dra på Nav for å skrive søknaden om dagpenger. Du må ha med deg oppsigelsen fra arbeidsgiver som beskriver at du ble oppsagt (så du slipper 8 ukers ventetid på dagpengene) Lykke til med jobbsøkingen, jeg er midt oppi samme prosessen selv!

Uff så kjipt *klisserlittpåbambien*

Lykke til med NAV, håper du får det du har krav på KJAPT [:)]

Jeg kjørte ned på nav og brukte dataen der. Sånn at hvis jeg trengte hjelp så var det lettere.

Så skaffet jeg meg alle attester og kontrakter.
Det tok sin tid...

Også fylte jeg ut dagpengeskjema på nav[:)]

Gudd løkk!
Og stor klem til deg som måtte miste jobben[&o]

Back
Topp