Hva gjør jeg feil??? *strikking*

Zera

Forumet er livet
Har nå strikket min første genser (weeee), og har strikket et par vester...
Men de blir ALLTID for trange til å få over hode til Tuva!! 
Jeg følger oppskriften til punkt å prikke, prøver å felle av løst som mulig...

IRRITERENDE!!!!

Noen som har noen gode tips eller??? :)

Ingen??

æ vil tippe at du har felt av førr stramt.
mine første gænsera blei sånn..og da va bestemora mi og tok opp fellingen igjen og felte av på nytt..og genseran passa ;)

Lage de litt større, slik at det ikke gjør noe om du feller av for stramt  

Er så syyykt irriterende!!! Og Tuva har tril rundt hode i tillegg da... hehe
ja, jeg får prøve å felle løsere neste gang da .... Vist ikke det går da, så gir jeg opp helle strikkinga!!! hehe

Zera skrev:
Er så syyykt irriterende!!! Og Tuva har tril rundt hode i tillegg da... hehe
ja, jeg får prøve å felle løsere neste gang da .... Vist ikke det går da, så gir jeg opp helle strikkinga!!! hehe

Prøv å felle av med en pinnestørrelse et par -tre nr større enn du har strikket med, da vil det bli noe større. Evt. strikk frem og tilbake de siste cm - så strikker du inn et knappehull øverst bak / på siden bare :)

jeg har og slitt med det, og hos meg har det hjulpet å felle av rett og vrangt (strikker som regel vrangbord- hals) - for da blir det god elastikk i den siste omgangen, der man feller av, de gangene jeg ikke gjør det blir det ingen elastikk i den omgangen jeg feller av og halsen blir for trang...

Mammaen til Julie skrev:
jeg har og slitt med det, og hos meg har det hjulpet å felle av rett og vrangt (strikker som regel vrangbord- hals) - for da blir det god elastikk i den siste omgangen, der man feller av, de gangene jeg ikke gjør det blir det ingen elastikk i den omgangen jeg feller av og halsen blir for trang...

Enig, hjelper å felle i vrangbord strikk - og å øke pinnestr som skrevet over :))

Kan ikke gi opp vettu, finnes alltid en løsning ;)

Prøve vrangbord på slutten da..

Skal jeg strikke siste omgang innpå en større str strikkepinne da? Det dere mener?

Zera skrev:
Prøve vrangbord på slutten da..

Skal jeg strikke siste omgang innpå en større str strikkepinne da? Det dere mener?

Du kan også gjøre det i fellingsomgangen, du strikker jo maskene over på en pinne før du tar den ene maska over.. Du kan jo velge selv hva du gjør :)

Back
Topp