hva gjør jeg feil?(feste Britax TWE)

tilii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
I dag har jeg prøvd og feste ett Britax Twe bilsete. Jeg var ikke med og fikk se hvordan det skulle festes, men hadde med meg bruksanvisningen. Og i følge den gjorde jeg det riktig, men det kan da ikke stemme at det er så bevegelig sideveis? Strammet bilens belter så hardt jeg kunne, og forankringsselene like godt. Jeg har satt det i den posisjonen som er brattest og jeg la det godt inn til setet foran og kjørte det langt tilbake. Det sitter godt fast ned mot setet, men har mye bevegelighet sideveis. Hva har jeg gjort feil?

Hmmm tydelig at jeg gjør noe feil, skal fremsetet kjøres langt tilbake eller skal setet bare "hvile" på fremsetet? 

Vi har det sånn at det sitter støpt, tror kanskje det ligger litt under nakkestøtten på en måte, og det er ikke til å rikke! Dra til en forhandler?

ja tenkte jeg skulle gjøre det i morgen og få forklaringen selv :-) 

Når du har det bakovervendt så har du den plastik tingen under sete som du kan stille på ved å dra i en sele. Se at den er strammet slik den skal. Sett deg i sete eller legg god vekt på det før du stiller sete fremme skikkelig på plass. Stram forankringseler mens du har full vekt i sete ;) det bør funke.

Oktobersol skrev:
Når du har det bakovervendt så har du den plastik tingen under sete som du kan stille på ved å dra i en sele. Se at den er strammet slik den skal. Sett deg i sete eller legg god vekt på det før du stiller sete fremme skikkelig på plass. Stram forankringseler mens du har full vekt i sete ;) det bør funke.

takk for tips! det skal jeg prøve:-)

Når jeg strammer forankringsselene står jeg med ett kne ned i setet o strammer alt jeg kan!

Jeg fulgte denne videoen da jeg skulle montere vårt britax TWE for første gang.

Kanskje den kan hjelpe deg også?

http://youtu.be/brT5J2fJUp8

Jeg har samme problemet, jeg er rett og slett ikke tung nok/sterk nok.. Mannen fester det på helt samme måte, bare at han får det helt fast

Severina! skrev:
Jeg har samme problemet, jeg er rett og slett ikke tung nok/sterk nok.. Mannen fester det på helt samme måte, bare at han får det helt fast

Samme her, mannen har (litt) mer tyngde og er mye sterkere enn meg, så han får alltid strammet mer enn det jeg gjør. 

Jeg fikk ikke strammet godt nok selv nei, så samboeren måtte komme og etterstramme.Men det sitter da helt fast nå da :-)

vårt har sittet bom fast i alle biler.Men noen biler har vært tyngre/vanskeliger å få det til å sitte så godt fast,men alltid fått til.kjører setet godt tilbake til slutt.Og sjekker en siste gang at alt er så stramt som det går.

Back
Topp